Volkswagen wraca do Iranu

Po 17 latach niemiecki koncern motoryzacyjny Volkswagen wraca do Iranu.

Publikacja: 05.07.2017 14:04

Volkswagen wraca do Iranu

Foto: Bloomberg

W sierpniu Volkswagen wyśle do Iranu pierwsze samochody – modele Tiguan i Passat. Ich sprzedaż ma się rozpocząć na początku września głownie w Teheranie. Licencje na sprzedaż niemieckich samochodów dostało osiem salonów dilerskich należących do firmy Mammut Khodro.

Volkswagen poinformował, że na razie nie planuje uruchomienia produkcji w Iranie. Celem jest sprzedaż samochodów i osiągnięcie „określonych celów sprzedażowych”. Koncern nie poinformował jednak jakiej wielkości sprzedaż w Iranie go interesuje.

Według niemieckiej prasy VW chce się skupić na promocji marki w Iranie. Już w latach 50. XX wieku w Iranie popularne były modele Volkswagen Garbus. W latach 80. na irańskich ulicach królował Golf. W roku 2000 niemiecki koncern całkowicie wycofał się z Iranu.

Poza niemieckim koncernem na irański rynek chcą też wrócić takie popularne tam niegdyś marki jak: Peugeot, Citroën oraz Renault.

– Chcemy wzmocnić naszą obecność na międzynarodowych rynkach – podkreśla Anders Sundt Jensen, odpowiedzialny w VW za rozwój irańskiego rynku. Koncern chce najpierw zorientować się jakie jest zapotrzebowanie na samochody osobowe i jaki rodzaj modeli.

Irański rząd szacuje, że tamtejszy rynek motoryzacyjny będzie rozwijał się dynamiczne z 3 mln nowo rejestrowanych samochodów rocznie. Firma Mammut Khodro jest już autoryzowanym importerem samochodów ciężarowych produkowanych przez należącą do koncernu VW Scanię. Firma jest też importerem ciężarówek Grupy Daimler – Fuso.

W sierpniu Volkswagen wyśle do Iranu pierwsze samochody – modele Tiguan i Passat. Ich sprzedaż ma się rozpocząć na początku września głownie w Teheranie. Licencje na sprzedaż niemieckich samochodów dostało osiem salonów dilerskich należących do firmy Mammut Khodro.

Volkswagen poinformował, że na razie nie planuje uruchomienia produkcji w Iranie. Celem jest sprzedaż samochodów i osiągnięcie „określonych celów sprzedażowych”. Koncern nie poinformował jednak jakiej wielkości sprzedaż w Iranie go interesuje.

Archiwum
Gliwice walczą o motoryzacyjną nowość z silnikiem z Tych
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Archiwum
Zarobki Elona Muska zatwierdzone, ale nie jednogłośnie
Archiwum
Dyrekcja Skody proponuje podwyżkę zarobków
Archiwum
Europejski plan produkcji PSA
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Archiwum
Fabryka Opla w Tychach uratowana