Seat Arona: Idealny do miasta

Mały crossover Seata to atrakcyjna propozycja dla poszukujących miejskiego samochodu.

Publikacja: 20.02.2019 08:38

Seat Arona: Idealny do miasta

Foto: moto.rp.pl

Arona powstaje na tej samej platformie, co Seat Ibiza, Volkswagen T-Rock i Skoda Karoq. Mały crossover Seata mierzy 414 cm długości i jest o 8 cm dłuższy i 10 cm wyższy od Ibizy; pasażerom tylnej kanapy oferuje więcej miejsca nad głowami i na nogi. Bagażnik o pojemności 400 l jest blisko o 50 l większy niż w Ibizie. To są mocne punkty auta.

""

Seat Arona to najmniejszy SUV Seata.

moto.rp.pl

""

Bagażnik ma pojemności 400 litrów.

moto.rp.pl

Wnętrze jest skromne, plastikowe, choć kierownica dobrze leży w dłoniach, a fotele są wygodne. W podstawowej wersji Reference, Arona posiada 6-calowy ekran wyświetlacza multimediów. Droższe Style i Full LED mają 6,5-calowy ekran. Najdroższe Excellence i FR oferowane są z 8-calowym ekranem i multimediami sterowanymi głosem.

""

W podstawowej wersji Reference, Arona posiada 6-calowy ekran wyświetlacza multimediów.

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

Oszczędności widać, a raczej słychać, przy zamykaniu drzwi – wyraźnie z ich strony dochodzi dźwięk blachy. Na szczęście producent wytłumił nadkola, bo nawet podczas jazdy mokrą, szutrową drogą nie słychać żwiru wyrzucanego przez koła. Należy pochwalić układ napędowy. Niewielki, 3-cylindrowy, benzynowy silnik oferowany jest w Aronie z mocami 95 i 115 KM. W mocniejszej wersji nie wymaga używania wyższych obrotów, aby utrzymać się w ruchu miejskim. To istotne, bo powyżej 4 tys. obr/min staje się głośny, przy dynamicznej jeździe, z większymi obrotami, rośnie także zużycie paliwa, przekraczając 6 l/100 km.

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

Mający bezpośredni wtrysk benzyny, turbodoładowany silnik osiąga maksymalny moment obrotowy w szerokim zakresie, do 2 do 3,5 tys. obr/min, mimo to wymaga odpowiednich przełożeń skrzyni biegów, aby zapewnić autu dobrą dynamikę. Siedmiostopniowa, dwusprzęgłowa skrzynia biegów pasuje do tego silnika i spokojnej jazdy. Wybór przełączenia następuje szybko, za wyjątkiem redukcji, przy nagle wciśniętym pedale gazu. W tym wypadku upływa zauważalna chwila, aż skrzynia wybierze przełożenie i auto zacznie rozpędzać się. Prowadzący może przełączyć skrzynię biegów w ręczny tryb sterowania i sam zredukować bieg szybciej od automatu.

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

Arona konkuruje m.in. z Renault Capturem, Jeepem Renegade i Nissanem Juke. Przewagę nad konkurencją próbuje wywalczyć 5-letnią gwarancją i bogatym wyposażeniem. Wszystkie wersje wyposażone są w aktywny tempomat z funkcją awaryjnego hamowania oraz organicznik prędkości. Dopłaty wymagają czujniki parkowania z tyłu, asystent parkowania, kamera cofania i system monitorowania martwego pola. Podstawowe wersje Reference i Style wyposażone są w oświetlenie halogenowe. Całkowicie diodowe oświetlenie wymaga 3,7 tys. zł dopłaty dla Style, natomiast w przypadku Reference jest całkowicie niedostępne. Konkurencja oferuje nawet podstawowe wersje ze światłami diodowymi do jazdy dziennej.

ZOBACZ TAKŻE: Seat Terraco: Rosły Hiszpan

Arona powstaje na tej samej platformie, co Seat Ibiza, Volkswagen T-Rock i Skoda Karoq. Mały crossover Seata mierzy 414 cm długości i jest o 8 cm dłuższy i 10 cm wyższy od Ibizy; pasażerom tylnej kanapy oferuje więcej miejsca nad głowami i na nogi. Bagażnik o pojemności 400 l jest blisko o 50 l większy niż w Ibizie. To są mocne punkty auta.

Wnętrze jest skromne, plastikowe, choć kierownica dobrze leży w dłoniach, a fotele są wygodne. W podstawowej wersji Reference, Arona posiada 6-calowy ekran wyświetlacza multimediów. Droższe Style i Full LED mają 6,5-calowy ekran. Najdroższe Excellence i FR oferowane są z 8-calowym ekranem i multimediami sterowanymi głosem.

Za Kierownicą
Aston Martin DB12 Volante: Pozostał tylko on
Za Kierownicą
BMW M2: Ciesz się każdą chwilą
Za Kierownicą
Voyah Free: Chińczyk klasy premium, który chce zgarnąć klientów Audi, BMW i Mercedesa
Za Kierownicą
Jaguar F-Type P450 Convertible: Jego dni dobiegły końca
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Za Kierownicą
Nissan e-4ORCE: Coś więcej niż napęd na cztery koła