Szwedzi zbudowali samochód, który pobił rekord przysieszenia od 0 do 400 km/h

Koenigsegg Regera potrzebuje 28,81 sekundy, aby osiągnąć 400 km/h i się zatrzymać. Oznacza to, że auto z silnikiem spalinowym V8 pobiło elektryczny model z Chorwacji, do którego należał ten tytuł.

Publikacja: 18.06.2023 12:11

Koenigsegg Regera

Koenigsegg Regera

Foto: mat. prasowe

Chorwacki Rimac mógł cieszyć rekordem w kategorii 0-400-0 km/h raptem przez miesiąc. Koenigseggowi udało się zdetronizować elektryczną bestię czasem 28,81 s, poprawiając tym samym poprzedni rekord o ponad sekundę. Rimac Nevera (moc 1914 KM) potrzebował na tę konkurencję 29,94 sekundy. Szwedzki Koenigsegg od lat pobijał swoje rekordy w kategorii 0-400-0 km/h. Koenigsegg Regera z 5 litrowym silnikiem twin-turbo V8 o mocy 1500 KM podczas ostatniej próby bicia rekordu została przewieziona na lotnisko Örebro, położone na zachód od Sztokholmu. Tam znajduje się pas startowy o długości 3274 metrów. Koenigsegg podkreśla, że tym razem nawierzchnia była gładsza niż podczas poprzednich rekordów, a samochód wyposażono w nowe opony Michelin Pilot Sport Cup 2 R.

Czytaj więcej

Bugatti oficjalnie w Polsce. Importerem została Grupa Pietrzak
Koenigsegg Regera

Koenigsegg Regera

Foto: mat. prasowe

Imponujące czasy, które pozwoliły ustalić nowy rekord:
0-400-0 km/h - 28,81 s
0-400 km/h - 20,68 s
400-0 km/h - 8,13 s

Dodajmy, że panowie Christian von Koenigsegg i Mate Rimac znają się bardzo dobrze i współpracują na rozwojem nowych technologii. Można się zatem spodziewać, że to jest początek batalii pomiędzy markami Koenigsegg i Rimac. W przypadku elektrycznych konstrukcji można się spodziewać systematycznego postępu, a Koenigsegg ma w rękawie jeszcze nowy model Jesko Absolut z silnikiem V8 o mocy 1625 KM.

Koenigsegg Regera

Koenigsegg Regera

Foto: mat. prasowe

Rimac Nevera

Rimac Nevera

Foto: mat. prasowe

Koenigsegg Jesko Absolut

Koenigsegg Jesko Absolut

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Koenigsegg Jesko Absolut: Pretendent do tytułu najszybszego auta na świecie
Tu i Teraz
Toyota nie rezygnuje z wodoru. Premiera nowej generacji ogniw paliwowych
Tu i Teraz
Powrót do silnika V8. Nowy Dodge Charger jednak nie tylko z napędem elektrycznym
Tu i Teraz
Szantażowanie rodziny Schumachera. Wyrok więzienia dla głównego oskarżonego
Tu i Teraz
Nowa marka na polskim rynku. Powalczy z Teslą i Audi
Tu i Teraz
Stellantis chce wskrzesić zapomnianą markę. Ma stać się konkurentem Dacii