Salon w Genewie miał należeć Koenigsegga. Szwedzi zawstydzili by Bugatti, które praktycznie nie przygotowało nic nowego. Oprócz nowego czteromiejscowego modelu Gemera Koenigsegg chciał pokazać światu Jesko Absolut – najszybszego Koenigsegga wszech czasów. Jak podkreślają Szwedzi, w przyszłości nie będzie szybszego modelu tej marki.
Czteromiejscowy Koenigsegg Gemera.
Koenigsegg Gemera.
Koenigsegg Gemera.
Modle Absolut (tak, mi też ta nazwa jednonzacznie się kojarzy z alkoholem) ma ten sam silnik, który używany jest do napędu w standardowym Jesko. To pięciolitrowy V8 x biturbo, który pod wpływem paliwa E85 mobilizuje 1195 kW/1625 KM i moment obrotowy do 1500 Nm. W przypadku zwykłej benzyny jednostka napędowa ma moc 955 kW/1298 KM. Moc przekazywana jest na tylną oś za pośrednictwem automatycznej, dziewięciobiegowej skrzyni biegów.