Jak donosi TVN24 Biznes GDDKiA w 2022 roku ukończyła 17 odcinków dróg o łącznej długości 168,8 km. Mimo, że koniec roku tuż drogowcy planują jeszcze udostępnić około 10 odcinków o łącznej długości 160,2 km. W przypadku trzech z nich, które mają łączną długość 69,87 km, ruch na nich już się odbywa, ale z ograniczeniami. Siedem kolejnych o długości 90,34 km, czeka na otwarcie.

Czytaj więcej

Posypały się mandaty w tunelu na Zakopiance. 3 tysiące kierowców ukaranych

Jeszcze w tym roku możemy liczyć na otwarcie i przejezdność przez następujące trasy:
- A1 Piotrków Trybunalski Południe - Kamieńsk 24,2 km (autostrada obecnie jest już przejezdna - udostępnienie całej szerokości trzech pasów jezdni wschodniej, w kierunku Łodzi, przewidziane jest do końca roku),
- S5 Nowe Marzy - Świecie Południe 23,31 km (ruch już się odbywa),
- S5 Świecie Południe - Bydgoszcz Północ 22,36 km (ruch już się odbywa),
- S6 Bożepole Wielkie - Luzino 10,4 km,
- S6 Luzino - Szemud 10,3 km,
- S6 Szemud - Gdynia Wielki Kack 20,19 km,
- S17 Warszawa Wschód - Lubelska 2,53 km,
- S61 Suwałki - Budzisko 24,16 km,
- DK15 obwodnica Nowego Miasta Lubawskiego 17,73 km,
- S5 Ornowo - Wirwajdy 5,03 km.

Czytaj więcej

Nowy rekord na pętli północnej Nürburgringu. Mercedes-AMG One urwał osiem sekund

Do końca roku GDDKiA planuje rozpisać przetargi na realizację trzech odcinków drogi ekspresowej S17 w województwie lubelskim: Piaski Wschód - Łopiennik (długość 16,7 km), Krasnystaw Północ - Izbica (18,8 km) oraz Izbica - Zamość Sitaniec (9,9 km) i kolejne dwa na dobudowę drugiej jezdni na dwóch odcinkach S16 w województwie warmińsko-mazurskim, pomiędzy węzłem Olsztyn Wschód i Barczewem (11,4 km) oraz dalej do Biskupca (18,2 km). Powtórzony ma zostać unieważniony przetarg na realizację odcinka S19 Lutcza - Domaradz (6,4 km), w województwie podkarpackim, z budową tunelu o długości 990 m. W przetargach ma zostać rozstrzygnięta budowa 83,5 km dróg.