Salon samochodowy w Paryżu. Będą dominować Francuzi i Jeep z fabryki w Tychach

W najbliższy poniedziałek, 17 października wystartuje paryski salon samochodowy, Mondial de l’Auto Paris. Ostatnia motoryzacyjna wystawa w Parc des Expositions de Versailles była 4 lata temu. Rok temu, w ograniczonej i zmienionej formule próbowali wrócić Niemcy.

Publikacja: 15.10.2022 10:14

Salon samochodowy w Paryżu. Będą dominować Francuzi i Jeep z fabryki w Tychach

Foto: mat. prasowe

Tak, jak i ubiegłoroczna impreza w Monachium, tak i teraz paryski salon samochodowy są już tylko cieniem wielkich imprez motoryzacyjnych organizowanych w rozmachem. Rok temu na bawarskich terenach wystawowych królowały marki niemieckie, Francuzów dzielnie reprezentował Renault, próbowała jeszcze pokazać się koreańska Kia. Teraz, w Paryżu Kii, ani Hyundaia nie będzie, a obecność Niemców jest ograniczona do premiery najnowszego modelu elektrycznego Mercedesa, ale nie na targach, a w Muzeum Rodina, więc będą przede wszystkim widoczne marki francuskie i chińskie, a także Wietnamczycy. Dla nas wydarzeniem będzie zaplanowana na 17 października oficjalna premiera Avengera (czyli Mściciela), małego elektrycznego Jeepa, którego produkcja rozgrzewa się w fabryce Stellantisa w Tychach. Będą także silniki i najróżniejsze rozwiązania z dziedziny transportu. Rozmiary wystawy będą ograniczone w porównaniu z poprzednimi edycjami, czynne będą 3 z 7 hal. Wydłużone natomiast zostały godziny otwarcia salony, która będzie czynna od 7 rano od wtorku do soboty i od 9.30 do 19 w dniu zamknięcia w niedzielę 23 października. Mondial de l’Auto Paris potrwa tydzień, a nie jak to było w poprzednich edycjach – dwa tygodnie. Dzień pierwszy — poniedziałek przeznaczony jest wyłącznie dla mediów.

Jeep Avenger

Jeep Avenger

Foto: mat. prasowe

Francuski Renault pochwali się najnowszymi modelami aut z napędem elektrycznym i hybrydowym, ale będzie też kilka modeli koncepcyjnych. Szykuje także niespodziankę. Z grupy Renault w Paryżu swoje najnowsze modele i pomysły na przyszłość pokaże Dacia i Alpine oraz wydzielona z grupy firma Mobilize, która zaprezentuje przyszłościowe opcje mobilności w miastach. Oczekiwane są także premiery Renault 5 Turbo oraz Kangoo E-Tech.

Czytaj więcej

Dacia rośnie w siłę. Od 2024 r. pojawi się w Australii pod marką Renault
Alpine A110 R

Alpine A110 R

Foto: mat. prasowe

Stellantis, oprócz Jeepów, Avengera i planowanego SUV-a pokaże również najnowszy DS7 i Peugeota 408. Z marek chińskich zapowiedziały się BYD i Great Wall. Wietnamczycy z Vinfastu postanowili wrócić do Paryża po czteroletniej przerwie. Wtedy w 2018 roku największą atrakcją na ich stoisku była Miss Vietnam Trần Tiểu Vyand, przewyższająca wzrostem towarzyszącego jej Davida Beckhama.

Peugeot 408

Peugeot 408

Foto: mat. prasowe

Z ciekawostek będzie można jeszcze zobaczyć Hopium – francuskie auto z napędem wodorowym, projekt zainicjowany przez Anthonego Lombarda, szwajcarskie Microlino pokaże swój najnowsze model elektryczny. Bilety wstępu tanie nie są. Dla dorosłych jest to wydatek 16-20 euro zależnie od dnia , dla dzieci połowa tej stawki, z tym że te, które nie skończyły jeszcze 7 lat wejdą na wystawę za darmo. Organizatorzy apelują, aby kupować je online, bo na miejscu w kasach będzie drożej.

Hopium

Hopium

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Lamborghini Urus Performante: Super SUV o mocy 666 KM

Tak, jak i ubiegłoroczna impreza w Monachium, tak i teraz paryski salon samochodowy są już tylko cieniem wielkich imprez motoryzacyjnych organizowanych w rozmachem. Rok temu na bawarskich terenach wystawowych królowały marki niemieckie, Francuzów dzielnie reprezentował Renault, próbowała jeszcze pokazać się koreańska Kia. Teraz, w Paryżu Kii, ani Hyundaia nie będzie, a obecność Niemców jest ograniczona do premiery najnowszego modelu elektrycznego Mercedesa, ale nie na targach, a w Muzeum Rodina, więc będą przede wszystkim widoczne marki francuskie i chińskie, a także Wietnamczycy. Dla nas wydarzeniem będzie zaplanowana na 17 października oficjalna premiera Avengera (czyli Mściciela), małego elektrycznego Jeepa, którego produkcja rozgrzewa się w fabryce Stellantisa w Tychach. Będą także silniki i najróżniejsze rozwiązania z dziedziny transportu. Rozmiary wystawy będą ograniczone w porównaniu z poprzednimi edycjami, czynne będą 3 z 7 hal. Wydłużone natomiast zostały godziny otwarcia salony, która będzie czynna od 7 rano od wtorku do soboty i od 9.30 do 19 w dniu zamknięcia w niedzielę 23 października. Mondial de l’Auto Paris potrwa tydzień, a nie jak to było w poprzednich edycjach – dwa tygodnie. Dzień pierwszy — poniedziałek przeznaczony jest wyłącznie dla mediów.

Tu i Teraz
Kolejna niemiecka marka zniknie z rynku. Poddostawca branży moto ogłasza upadłość
Tu i Teraz
Nowy znak drogowy na europejskich drogach. Co oznacza biały romb?
Tu i Teraz
Znana marka motoryzacyjna uratowana. Znaleziono nowego inwestora
Tu i Teraz
Nowy cios w gospodarkę Niemiec. Strajk w fabrykach Volkswagena
Materiał Promocyjny
Przewaga technologii sprawdza się na drodze
moto
Dyrektor generalny giganta motoryzacyjnego rezygnuje ze stanowiska
Materiał Promocyjny
Transformacja w miastach wymaga współpracy samorządu z biznesem i nauką