Zgodnie z planami PKN Orlen, po finalizacji transakcji połączenia z Grupą Lotos oraz po przejęciu stacji paliw MOL, koncern chce dokonać rebrandingu wszystkich 185 stacji na Węgrzech i na Słowacji na markę Orlen. Wśród tej pokaźnej liczby jest też 79 punktów, które do tej pory prowadzone były przez prywatnych udziałowców i działały pod nazwą Łukoil. Polski koncert zaznaczył również, że nowe stacje na rynkach Europy Środowo-Wschodniej są kluczowe dla rozwoju sieci detalicznej koncernu.
W efekcie przejęcia 144 stacji na Słowacji i 41 na Węgrzech, zwiększy swój udział do ponad 45 proc. w 2030 roku. Obecnie stanowią one 37 proc. całej sieci polskiego koncernu. Po dokonaniu zmian, PKN Orlen uzyska udział 7 proc. w rynku węgierskim i będzie czwartym koncernem pod względem liczby stacji. – Rozszerzamy naszą sieć sprzedaży detalicznej i równolegle rozważamy dalszą ekspansję, tak aby zgodnie ze strategią, do 2030 r. w regionie pod polską marką Orlen działało co najmniej 3,5 tys. stacji. Akwizycja stacji na nowych rynkach jest elementem realizowanego przez nas procesu budowy multienergetycznej firmy – dodał prezes PKN Orlen Daniel Obajtek.
Czytaj więcej
Brak dostępności samochodów znacząco odbija się nie tylko na nastrojach klientów, ale też cenach. W efekcie średnia cena pojazdów przekroczyła barierę 150 tysięcy złotych. To tyle ile kiedyś kosztowały bardzo dobrze wyposażone limuzyny.