Bestseller w Europie. Peugeot spycha z czołówki Volkswagena

Volkswagen Golf stracił swoją pozycję lidera na europejskim rynku samochodowym. Nowy numer jeden pochodzi z Francji.

Publikacja: 25.05.2022 08:00

Peugeot 208

Peugeot 208

Foto: mat. prasowe

Peugeot 208 zastąpił Volkswagena Golfa na szczycie listy "najlepiej sprzedający się samochód w Europie". Model 208 zajął w pierwszym kwartale 2022 roku najwyższe miejsce i uznanie klientów. Według danych agencji konsultingowej Inovev, francuski model został zarejestrowany w tym okresie czasu w ilości 50 609 egzemplarzy. Niemiecki kompakt są uzyskał wynik 44 659 zarejestrowanych egzemplarzy. Oba modele odnotowały dwucyfrowy spadek sprzedaży w porównaniu z analogicznym kwartałem ubiegłego roku. Golf z minusem 18,3 proc., a 208 minus 15 proc. Na wynik wpłynęło nie mniejsze zainteresowanie klientów, a jeszcze mniejsza niż przed rokiem dostępność samochodów.

Peugeot 208

Peugeot 208

mat. prasowe

Na trzecim miejscu uplasowała się Dacia Sandero. W ciągu pierwszych trzech miesięcy zarejestrowano 43 196 egzemplarzy tego modelu. Na kolejnych miejscach wylądowali: Peugeot 2008 (4), Citroen C3 (5), Opel Corsa (6), Ford Puma (7), Renault Clio (8), Toyota Yaris (9) i Volkswagen Tiguan (10). Te 10 modeli łącznie stanowi około 15 procent rynku.

Czytaj więcej

Mercedes 300 SLR Uhlenhaut Coupe: To najdroższy samochód na świecie

Nowościami na liście Top 25 najpopularniejszych aut są Opel Mokka (miejsce 20) i Toyota Yaris Cross (miejsce 22). Takie samochody jak Skoda Octavia, Ford Fiesta, Volvo XC40, Mercedes Klasy A i BMW Serii 3 są notowane na dalszych pozycjach.

Volkswagen Golf

Volkswagen Golf

mat. prasowe

Dacia Duster

Dacia Duster

mat. prasowe

Czytaj więcej

Co druga firma zamierza w ciągu najbliższych trzech lat zwiększyć flotę aut

Peugeot 208 zastąpił Volkswagena Golfa na szczycie listy "najlepiej sprzedający się samochód w Europie". Model 208 zajął w pierwszym kwartale 2022 roku najwyższe miejsce i uznanie klientów. Według danych agencji konsultingowej Inovev, francuski model został zarejestrowany w tym okresie czasu w ilości 50 609 egzemplarzy. Niemiecki kompakt są uzyskał wynik 44 659 zarejestrowanych egzemplarzy. Oba modele odnotowały dwucyfrowy spadek sprzedaży w porównaniu z analogicznym kwartałem ubiegłego roku. Golf z minusem 18,3 proc., a 208 minus 15 proc. Na wynik wpłynęło nie mniejsze zainteresowanie klientów, a jeszcze mniejsza niż przed rokiem dostępność samochodów.

Tu i Teraz
Porażka elektromobilności. Stellantis wraca do silników diesla i benzynowych
Tu i Teraz
Ten szef koncernu motoryzacyjnego zarabia dziennie 100 tys. euro
Tu i Teraz
Volkswagen Poznań ograniczy produkcję. Nie przedłuży umów czasowych w fabryce
Tu i Teraz
Chińczycy będą produkować w Tychach elektryka. Start już w drugim kwartale 2024
Tu i Teraz
Autostrada A4 dostanie nowy, trzeci pas. Jak wygląda postęp prac?