Firma stanęła przed poważnymi wyzwaniami spowodowanymi zachodnimi (i japońskimi) sankcjami wobec Rosji. To skutkowało zakłóceniami w łańcuchu dostaw i logistyki, a także dewaluacją rubla. „W związku z tym podjęto decyzję o wstrzymaniu do odwołania produkcji w fabryce opon w Uljanowsku, dostaw do Rosji i przyszłych tam inwestycji. Produkcja zostanie zawieszona od 18 marca 2022 r. ”- powiedziała firma Kommiersant.
Czytaj więcej
Dobra letnia opona musi zapewniać przyczepność na mokrej i suchej nawierzchni. Niemiecki automobilklub ADAC przetestował 16 aktualnych modeli w rozmiarze popularnym dla małych samochodów i klasy kompaktowej.
Bridgestone zapewnia, że będzie wypłacać pensje 1100 pracownikom swojej fabryki. Globalne i regionalne kierownictwo firmy zobowiązało się do ścisłego monitorowania sytuacji i elastycznego dostosowywania planów w razie potrzeby. Nie ma deklaracji, jak długo załoga będzie dostawać pieniądze za nic nie robienie.
Bridgestone jest kolejną firmą z sektora motoryzacyjnego, który zawiesza działalność w Rosji. Wśród nich są General Motors, Renault, Nissan, Volvo, Mitsubishi, Harley-Davidson, Ford, BMW, Jaguar Land Rover, Volkswagen, Skoda, Mercedes-Benz i inne, w tym marki premium Porsche, Ferrari i Lamborghini. Wiele marek wstrzymało również montaż swoich modeli w Rosji.
Czytaj więcej
Nie ma dnia, żeby któryś ze znaczących producentów aut nie informował o zatrzymaniu produkcji i wycofaniu się z rynku rosyjskiego. Braki w dostawach komponentów potrwają przynajmniej przez kilka tygodni. Do czasu, kiedy firmy nie znajdą alternatywnych źródeł dostaw.