Taka atmosfera panuje na salonie samochodowym w Monachium, które w poniedziałek, 6 września otworzyły się dla prasy. Dla publiczności otworzą się we wtorek, 7 września. IAA Mobilty w Monachium są hybrydowe. Występują oczywiście prezesi dumni z najnowszych modeli, ale większość publiczności obejrzy wystawę częściowo w realu, a częściowo online. Tę imprezę można było zorganizować, chociaż w formie dotychczas niespotykanej. Wystawców czysto motoryzacyjnych jest niewielu w porównaniu z wystawami samochodowymi sprzed pandemii. Już teraz wiadomo, że odwiedzający nie szczędzą słów krytyki. Wszystkie stoiska można obejść w maksymalnie dwie godziny. Kiedyś potrzebne były na to dwa dni.
W halach wystawowych i pawilonach na terenie targów są takie firmy jak Volkswagen, BMW, Mini, Mercedes, Hyundai, Renault czy Ford. Chociaż na stoisku tego ostatniego są raptem trzy samochody. Przeważają natomiast firmy, których obecność na takiej imprezie kiedyś wcale nie byłaby oczywista. Takie jak Huawei, Charge X, Deep Drive Cluster Mobility&Loszegistics, Advantage Austria, czy na przykład tunezyjski Bako Motors. I wiele ,wiele innych oferujących rozwiązania dla motoryzacji. - To bardzo dobry pomysł , żeby obok stoisk takich jak nasze, są także start-upy, które w przyszłości z pewnością będą z nami współpracowały. BMW musiało być w Monachium. To przecież nasze rodzinne miasto - mówi Christian Haririan, dyrektor generalny BMW Polska. - To targi bardziej profesjonalne. Dla rodzin z dziećmi mało jest tutaj do zwiedzania. Zamiast symulatorów jazdy są baterie i demonstracje technologicznych nowinek. Mnie się to podoba. Ale jak pomysł IAA Mobility rozwinie się w przyszłości? Pewnie zobaczymy to w lutym w Genewie - mówi Denis Le Vot, prezes Dacii. - Obecność na targach w Monachium pozwala Volkswagenowi podkreślić skalę naszej ofensywy na płaszczyźnie elektromobilności i pokazać, jakie kroki stawiamy na drodze do neutralności węglowej. Łączymy doświadczeni offline (związane z ekspozycją naszych modeli elektrycznych) z online'owymi (udostępniając szereg ciekawych rozmów i wystąpień mających miejsce na IAA za pośrednictwem internetu) - mówi Hubert Niedzielski, PR manager marki Volkswagen.
Już nikt nie chwali się najnowszymi silnikami spalinowymi. Największą premierą Volkswagena był model ID Lifie, który pojawi się na rynku 2025 roku. To pierwsze elektryczne auto Volkswagena z przednim napędem zbudowany w większości zbudowane z materiałów pochodzących z recyklingu. Marka z Wolfsburga obiecuje co wprowadzić do sprzedaży nowy, w pełni elektryczny model. Mercedes wykorzystał targi w Monachium do pokazania nie jednej, a kilku elektrycznych premier. Najważniejszą jest EQE, które w przyszłości ma odgrywać ważną rolę w portfolio marki. Ale Mercedes pokazał również koncept pierwszego e-Maybacha, nowy pomysł na Smarta i elektryczną wersję modelu G nazwaną EQG.