Zgodnie z doniesieniami Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, trwają prace wykończeniowe na trzecim największym moście w Polsce. Dotyczą one m.in. montażu czujników monitoringu pracy konstrukcji i kabli zasilających. Ponadto stawiane są krawężniki oraz deski gzymsowe.

Budowla powstająca w Kurowie (przed Nowym Sączem), jest zaprojektowana jako obiekt extradosed. „Ten typ obiektów powstał z połączenia konstrukcji wantowej z belkową sprężoną. Będzie miał więc wanty, czyli specjalne liny, ale pylony będą niższe niż w mostach wantowych” – tłumaczą drogowcy. Taka konstrukcja wpływa na mniejsze koszty budowy niż w przypadku mostów wantowych. Całkowita długość obiektu to 602 metry i 17,18 metrów szerokości. Po zakończeniu prac, stanie się on trzecim najdłuższym mostem w Polsce, zaraz po przeprawie w Kwidzynie na Wiśle (808,4 metry) oraz moście stanowiącym obwodnicę Ostródy (677 metrów).

GDDKiA

GDDKiA

GDDKiA

Jak donosi GDDKiA, w ramach 2-kilometrowej inwestycji, zmieniony zostanie przebieg drogi krajowej nr 75. Od parkingu w Tęgoborzu do skrzyżowania w Kurowie, trasa zostanie zmodernizowana do klasy GP (główna ruchu przyspieszonego). Ponadto skrzyżowanie z drogą gminną w Kurowie i parking z miejscem do ważenia pojazdów zostaną przebudowane. Wykonawcą mostu na Dunajcu jest polsko-węgierskie konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Wielobranżowe Banimex z Będzina i Hódút (Hódmezővásárhelyi Útépitő) z Węgier. Umowa ze zleceniodawcą została podpisana w 2019 roku. W tym samym roku (dokładniej pod koniec lipca) rozpoczęła się budowa. Zwieńczenie procesu budowlanego ma nastąpić w kwietniu 2022 roku. Jednak od października 2021 roku, trasa ma być dostępna dla kierowców. Koszt to ponad 189 milionów złotych.