Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 14.07.2025 21:16 Publikacja: 21.08.2021 22:35
GDDKiA
Foto: GDDKiA
Zgodnie z doniesieniami Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, trwają prace wykończeniowe na trzecim największym moście w Polsce. Dotyczą one m.in. montażu czujników monitoringu pracy konstrukcji i kabli zasilających. Ponadto stawiane są krawężniki oraz deski gzymsowe.
Budowla powstająca w Kurowie (przed Nowym Sączem), jest zaprojektowana jako obiekt extradosed. „Ten typ obiektów powstał z połączenia konstrukcji wantowej z belkową sprężoną. Będzie miał więc wanty, czyli specjalne liny, ale pylony będą niższe niż w mostach wantowych” – tłumaczą drogowcy. Taka konstrukcja wpływa na mniejsze koszty budowy niż w przypadku mostów wantowych. Całkowita długość obiektu to 602 metry i 17,18 metrów szerokości. Po zakończeniu prac, stanie się on trzecim najdłuższym mostem w Polsce, zaraz po przeprawie w Kwidzynie na Wiśle (808,4 metry) oraz moście stanowiącym obwodnicę Ostródy (677 metrów).
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Chiński koncern Geely, właściciel takich marek jak Volvo, Polestar, Lotus czy Lynk & Co, oficjalnie rozpoczyna d...
Nowoczesne technologie miały sprawić, że samochody będą wygodniejsze, bezpieczniejsze i bardziej intuicyjne w ob...
Planowana trasa szybkiego ruchu S50, stanowiąca kluczowy element Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej, może przebi...
Miliardy funtów strat, wzrost składek ubezpieczeniowych i błyskawiczny wywóz skradzionych pojazdów za granicę —...
Chery z państwowego koncernu Chery Holding to kolejna marka z Chin, która pojawia się na polskim rynku. Do końca...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas