Aktualizacja: 21.04.2025 21:28 Publikacja: 21.08.2021 22:35
GDDKiA
Foto: GDDKiA
Zgodnie z doniesieniami Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, trwają prace wykończeniowe na trzecim największym moście w Polsce. Dotyczą one m.in. montażu czujników monitoringu pracy konstrukcji i kabli zasilających. Ponadto stawiane są krawężniki oraz deski gzymsowe.
Budowla powstająca w Kurowie (przed Nowym Sączem), jest zaprojektowana jako obiekt extradosed. „Ten typ obiektów powstał z połączenia konstrukcji wantowej z belkową sprężoną. Będzie miał więc wanty, czyli specjalne liny, ale pylony będą niższe niż w mostach wantowych” – tłumaczą drogowcy. Taka konstrukcja wpływa na mniejsze koszty budowy niż w przypadku mostów wantowych. Całkowita długość obiektu to 602 metry i 17,18 metrów szerokości. Po zakończeniu prac, stanie się on trzecim najdłuższym mostem w Polsce, zaraz po przeprawie w Kwidzynie na Wiśle (808,4 metry) oraz moście stanowiącym obwodnicę Ostródy (677 metrów).
Maserati rozpoczyna w Polsce nowy rozdział swojej działalności. Od początku maja 2025 r. Grand Automotive Polska...
Odcinek autostrady A1 między Piekarami Śląskimi a Pyrzowicami zaliczany jest do najgorszych odcinków autostrad w...
Renault i Geely przymierzają się do nowego planu. Chcą zamieniać modele aut elektrycznych w hybrydy. Firma Horse...
Unia Europejska chce uznać włókno węglowe za „materiał niebezpieczny” i planuje zakazać jego stosowania do 2029...
Trwająca transformacja Mercedesa wpływa nie tylko na to, jakie auta znajdują się w portfolio czy to jaki model b...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas