Zgodnie z doniesieniami Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, trwają prace wykończeniowe na trzecim największym moście w Polsce. Dotyczą one m.in. montażu czujników monitoringu pracy konstrukcji i kabli zasilających. Ponadto stawiane są krawężniki oraz deski gzymsowe.
Budowla powstająca w Kurowie (przed Nowym Sączem), jest zaprojektowana jako obiekt extradosed. „Ten typ obiektów powstał z połączenia konstrukcji wantowej z belkową sprężoną. Będzie miał więc wanty, czyli specjalne liny, ale pylony będą niższe niż w mostach wantowych” – tłumaczą drogowcy. Taka konstrukcja wpływa na mniejsze koszty budowy niż w przypadku mostów wantowych. Całkowita długość obiektu to 602 metry i 17,18 metrów szerokości. Po zakończeniu prac, stanie się on trzecim najdłuższym mostem w Polsce, zaraz po przeprawie w Kwidzynie na Wiśle (808,4 metry) oraz moście stanowiącym obwodnicę Ostródy (677 metrów).