Zaskakująca zmiana w Oplu

Uwe Hochgeschurtz od 1 września zastąpi na stanowisku prezesa Opla Michaela Lohschellera. To zaskakująca informacja, bo jeszcze niespełna tydzień temu to Lohscheller właśnie opowiadał o przyszłości marki, nie mówiąc już o tym, jak wielkie ma zasługi dla Opla, którego cztery lata temu wyprowadził ze strat.

Publikacja: 13.07.2021 19:28

Zaskakująca zmiana w Oplu

Foto: moto.rp.pl

Uwe Hochgeschurtz przychodzi do Stellantisa, do którego należy marka Opel, prosto z Renault Deutschland. Odpowiadał tam nie tylko za rynek niemiecki, ale i za Szwajcarię oraz Austrię. Tak jak i Lohscheller wejdzie do ścisłego zarządu grupy i będzie odpowiadał bezpośrednio przed dyrektorem generalnym Stellantisa, Carlosem Tavaresem. Obaj panowie doskonale się znają z Renaulta. Hochgeschurtz urodził się w Kolonii i jest absolwentem kilku uczelni : uniwersytetów w Wuppertalu i Kolonii, w Birmingham i we francuskiej Paris Dauphine, gdzie skończył zarządzanie biznesem. Karierę zawodową zaczynał w Fordzie, potem przez 3 lata pracował w Volkswagenie odpowiadając za marketing w VW Commercial Vehicles. Do Renaulta przyszedł w 2004 roku. Z kolei Carlos Tavares pojawił się tam w rok później i odszedł w 2013. Uwe Hochgeschurtz w trzy lata później awansował na stanowisko szefa rynków niemieckojęzycznych, dla Renaulta kluczowe, prestiżowe i wyjątkowo trudne.

CZYTAJ TAKŻE: Opel Grandland: Nowy wygląd, nowe wnętrze, nowa nazwa

""

Uwe Hochgeschurtz, nowy szef Opla.

moto.rp.pl

Z kolei Michael Lohscheller zaczynał karierę zawodową w Mitsubishi Europe w 2001 roku. W 2004 przeszedł do działu marketingu w Volkswagen Group, potem wyjechał do Stanów Zjednoczonych i odpowiadał za finanse w VW Group of America. W 2012 przeszedł do Opla na stanowisko wiceprezesa ds finansowych, dyrektorem generalnym został w 2017 roku, kiedy General Motors pozbyło się niemieckiej marki sprzedając ją Grupie PSA kierowanej przez Carlosa Tavaresa. To Lohscheller właśnie wprowadził w Oplu plan ratunkowy PACE i przywrócił marce to, co wydawało się niemożliwe za czasów GM — pozytywny wynik operacyjny i to już w 2018 roku. Między innymi z tego powodu w roku 2019 był kilkakrotnie ogłaszany najskuteczniejszym menedżerem w europejskiej branży motoryzacyjnej.

""

Michael Lohscheller, aktualnie już były szef Opla.

moto.rp.pl

W ostatni czwartek, 8 lipca Lohscheller zapowiedział , że od roku 2028 w Europie będzie oferował w Europie wyłącznie auta elektryczne, przedstawił plany ekspansji na rynku chińskim, właśnie jako marki wyspecjalizowanej w produkcji aut z e-napędem. To wszystko, zdaniem Lohschellera, miało umocnić Opla w przyszłości na rynkach międzynarodowych. Teraz z komunikatu Stellantisa dowiadujemy się, że Michael Lohscheller zdecydował się kontynuować karierę poza strukturami Stellantisa. Bardzo ciepło pożegnał go w komunikacie prasowym Carlos Tavares, jako człowieka, który stworzył solidne fundamenty pod przyszły rozwój Opla i to na rynkach międzynarodowych. Dokąd ostatecznie odejdzie? Na razie nie ma żadnych, nawet nieoficjalnych, informacji. Z pewnością nie na emeryturę, bo ma dopiero 53 lata i duże sukcesy na koncie.

CZYTAJ TAKŻE: Ceny | Opel Mokka: Zbudowany od nowa

Uwe Hochgeschurtz przychodzi do Stellantisa, do którego należy marka Opel, prosto z Renault Deutschland. Odpowiadał tam nie tylko za rynek niemiecki, ale i za Szwajcarię oraz Austrię. Tak jak i Lohscheller wejdzie do ścisłego zarządu grupy i będzie odpowiadał bezpośrednio przed dyrektorem generalnym Stellantisa, Carlosem Tavaresem. Obaj panowie doskonale się znają z Renaulta. Hochgeschurtz urodził się w Kolonii i jest absolwentem kilku uczelni : uniwersytetów w Wuppertalu i Kolonii, w Birmingham i we francuskiej Paris Dauphine, gdzie skończył zarządzanie biznesem. Karierę zawodową zaczynał w Fordzie, potem przez 3 lata pracował w Volkswagenie odpowiadając za marketing w VW Commercial Vehicles. Do Renaulta przyszedł w 2004 roku. Z kolei Carlos Tavares pojawił się tam w rok później i odszedł w 2013. Uwe Hochgeschurtz w trzy lata później awansował na stanowisko szefa rynków niemieckojęzycznych, dla Renaulta kluczowe, prestiżowe i wyjątkowo trudne.

Tu i Teraz
Porsche brakuje części. Wyprodukuje mniej samochodów i musi skorygować prognozę
Tu i Teraz
Luksusowe auto za kryptowalutę. Ferrari pozwala europejskim klientom płacenie w Bitcoinach
Tu i Teraz
Kończy się dobra passa polskiego przemysłu motoryzacyjnego
Tu i Teraz
Ceglany piec ogrzewany wodorem. Tak Toyota piecze pizzę
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Tu i Teraz
Serbia chce udostępnić UE jedno z największych złóż litu na świecie