Reklama
Rozwiń
Reklama

Mimo sprzeciwów producentów aut Indie chcą obniżyć emisję CO2

Producenci pojazdów apelowali do władz w Indiach o zmianę daty wejścia w życie nowych norm wydajności paliwowej (CAFE), która ma wypłynąć na zmniejszenie emisji dwutlenku węgla. Indyjscy urzędnicy są jednak nie ugięci.

Publikacja: 11.04.2021 11:00

Mimo sprzeciwów producentów aut Indie chcą obniżyć emisję CO2

Foto: fot. AdobeStock

Nowe wymagania dotyczące wydajności paliwowej (CAFE) mają wypłynąć na zmniejszenie emisji dwutlenku węgla aut oraz zmusić producentów do inwestowania w bardziej paliwooszczędne napędy lub promowanie „zielonych technologii” – aut w pełni elektrycznyvh, zasilanych biopaliwami czy sprężonym gazem ziemnym (CNG). Society of Indian Automobile Manufactures (SIAM) ubiegał się o przesunięcie terminu wejścia w życie nowych przepisów o dwa lata. Ze strony grupy przemysłowej reprezentującej głównych producentów samochodów w Indiach (w tym czołowych sprzedawców Maruti Suzuki i Hyundai Motor) oddelegowano delegację, w której byli również dyrektorzy z Maruti i Mahindra & Mahindra, aby omówić sprawę z urzędnikami ministerstwa transportu. To jednak nic nie dało. „Termin spełnienia norm CAFE nie zostanie przedłużony”, powiedział Reutersowi wysoki urzędnik państwowy, dodając, że pewne ustępstwa mogą być brane pod uwagę, jeśli pojawią się poważne zamiary do inwestowania w czyste technologie.

CZYTAJ TAKŻE: Top 10 | Kraje, w których produkuje się najwięcej samochodów

Indie wprowadziły pierwszą fazę wymogów CAFE w kwietniu 2017 roku. Zgodnie z wytycznymi do końca marca 2018 roku producenci pojazdów mieli ograniczyć średnią emisję dwutlenku węgla z nowych pojazdów do 130 g/km. Druga faza ma rozpocząć się 1 kwietnia 2022 roku. Teraz stawianym wyzwaniem jest redukcja emisji CO2 do 113 g/km. Producenci pojazdów argumentowali swoją petycję m.in. spadkiem zysków. Spowolnienie gospodarcze w 2019 r. i pandemia koronawirusa w 2020 r. spowodowały spadek rocznej sprzedaży pojazdów osobowych o około 30 proc.. „Nieprzedłużenie terminu zmusiłoby niektóre firmy do inwestowania w czystsze technologie, jednocześnie dostosowując się do sprzedaży mniejszej liczby gazowych pojazdów sportowo-użytkowych, na które obecnie jest duży popyt” – powiedział Reutersowi, Ravi Bhatia, prezes na Indie w JATO.

""

fot. AdobeStock

Foto: moto.rp.pl

Utrzymanie terminu wejścia w życie drugiej fazy CAFE, dałoby Indiom możliwość zmniejszenia opłat za import paliwa, ograniczenie zanieczyszczenia powietrza oraz spełnienie celów redukcji emisji dwutlenku węgla w ramach porozumienia paryskiego. W Europie trend wzrostu udziału aut nisko- i zeroemisyjnych, jest wynikiem wprowadzony sankcji finansowych na producentów. W Indiach jak na razie takich nie określono.

Reklama
Reklama

Nowe wymagania dotyczące wydajności paliwowej (CAFE) mają wypłynąć na zmniejszenie emisji dwutlenku węgla aut oraz zmusić producentów do inwestowania w bardziej paliwooszczędne napędy lub promowanie „zielonych technologii” – aut w pełni elektrycznyvh, zasilanych biopaliwami czy sprężonym gazem ziemnym (CNG). Society of Indian Automobile Manufactures (SIAM) ubiegał się o przesunięcie terminu wejścia w życie nowych przepisów o dwa lata. Ze strony grupy przemysłowej reprezentującej głównych producentów samochodów w Indiach (w tym czołowych sprzedawców Maruti Suzuki i Hyundai Motor) oddelegowano delegację, w której byli również dyrektorzy z Maruti i Mahindra & Mahindra, aby omówić sprawę z urzędnikami ministerstwa transportu. To jednak nic nie dało. „Termin spełnienia norm CAFE nie zostanie przedłużony”, powiedział Reutersowi wysoki urzędnik państwowy, dodając, że pewne ustępstwa mogą być brane pod uwagę, jeśli pojawią się poważne zamiary do inwestowania w czyste technologie.

Reklama
Materiał Promocyjny
Salony Mercedes-Benz Van ProCenter – tu spotkasz swoją gwiazdę
Tu i Teraz
Kalendarz Pirelli 2026: Kulisy wieczoru, którego się nie zapomina
Tu i Teraz
Kultowa marka samochodowa wraca do żywych. I ma wielkie plany na przyszłość
Materiał Promocyjny
Z mStłuczką łatwiej po kolizji
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Tu i Teraz
Przejazd autostradą A4 coraz droższy, a dywidendy rosną do rekordowych poziomów
Opinie Ekonomiczne
USA kontra Chiny: półprzewodniki jako pole bitwy?
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama