Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR stworzył unikatowe dzieło. Przez długie lata powstawał Autokatalog.pl, który jest największym salonem samochodowym na świecie. To innowacyjne narzędzie zostało dostosowane do zmieniającego się zachowania zakupowego konsumentów rynku samochodowego. Tym samym bez wychodzenia z domu możliwe jest dokonanie nawet 55 tysięcy porównań par nowych samochodów.
Motoryzacja zmienia swoje oblicze. Z salonów dealerskich przenosi się do internetu. Ten trend jest obserwowany od długiego czasu. Potwierdzają to badania przeprowadzone przez EY Automotive Survey 2019. Wynika z nich, że już ponad 1/3 polskich kierowców rozważałoby zakup nowego samochodu online. Dotyczy to zwłaszcza mniejszych miejscowości, gdzie nie zawsze są salony samochodowe wszystkich marek.
Z kolei badania wskaźnika wpływu cyfrowego, wykonane przez Deloitte pokazały, że motoryzacja cechuje się jednym z większych wyników, szczególnie z wykorzystaniem technologii mobilnych (62 proc.) we wszystkich grupach wiekowych. Wyprzedza tym samym artykuły dla dzieci i niemowląt (61 proc.), odzież (58 proc.) i żywność (50 proc.). Ponad 96 proc. klientów wykorzystuje „wirtualny świat” do poszukiwania informacji na temat przedmiotów i dostępnych narzędzi finansowych. Obecnie w internecie wyszukujemy głównie informacji. Według ekspertów jest to jednak dopiero początek. Ludzie poszukują w nim również możliwości budowania i porównywania ofert bez konieczności wychodzenia z domu. Ten etap to dopiero połowa drogi. Finalnym celem jest możliwość podpisania i zakupu pojazdu przez stronę www.