Budowa obwodnic zwiększa tempo przed końcem roku

We wtorek drogowcy oddali do ruchu obwodnic Myśliny w ciągu drogi krajowej nr 46. To jedna z pięciu obwodnic powstających obecnie na drogach w województwie opolskim. W budowie są jeszcze obwodnice: Kędzierzyna Koźla, Niemodlina, Olesna i Praszki. Łączna długość obwodnic powstających na terenie Opolszczyzny sięgnie 67 km.

Publikacja: 05.11.2019 14:07

Budowa obwodnic zwiększa tempo przed końcem roku

Foto: moto.rp.pl

Tymczasem dzień wcześniej, w poniedziałek rozpoczęła się budowa obwodnicy Kraśnika. To fragment drogi ekspresowej S19, czyli międzynarodowej trasy Via Carpatia. Obwodnica biegnie od węzła Kraśnik Północ do węzła Kraśnik Południe. Obie jezdnie mają po dwa pasy ruchu, a także rezerwę terenu pod rozbudowę do trzech pasów. Wykonawcą wartej przeszło 319 mln zł inwestycji jest konsorcjum hiszpańskich firm Aldesa Construcciones.

""

moto.rp.pl

Jak informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA), do końca do ruchu miałyby zostać włączone jeszcze cztery obwodnice: Szczecinka, Kołbieli, Inowrocławia i Góry Kalwarii. Z planów definitywnie wyleciała obwodnica Wałcza, którą budował szczeciński Energopol. Trasa miała być gotowa już w końcu maja tego roku. Jeszcze we wrześniu GDDKiA zapowiadała, że kierowcy pojadą obwodnicą do końca roku. Jest to już nierealne, bo z powodu opóźnienia w pracach kontrakt z Energopolem został zerwany. Dla jej dokończenia trzeba rozpisać nowy przetarg. Nowy wykonawca będzie musiał położyć jeszcze 100 tys. ton mas bitumicznych.

""

Fragment obwodnicy Góry Kalwarii.

moto.rp.pl

Największe znaczenie będzie miało jednak włączenie do ruchu autostradowej obwodnicy Częstochowy, na której drogowcy ścigają się z czasem. Już tylko dwa miesiące pozostały na dokończenie robót przerwanych przez włoskie Salini i udostępnienie trasy kierowcom. Ten termin obiecali wcześniej kierowcom zarówno premier Mateusz Morawiecki jak i minister infrastruktury Andrzej Adamczyk, a dopiero w ub. tygodniu udało się rozstrzygnąć przetarg na prace wykończeniowe. Tymczasem bez obwodnicy oddany w sierpniu odcinek A1 od Pyrzowic do Częstochowy jest kompletnie niefunkcjonalny – praktycznie ślepy i zamknięty dla samochodów ciężarowych.

Tymczasem dzień wcześniej, w poniedziałek rozpoczęła się budowa obwodnicy Kraśnika. To fragment drogi ekspresowej S19, czyli międzynarodowej trasy Via Carpatia. Obwodnica biegnie od węzła Kraśnik Północ do węzła Kraśnik Południe. Obie jezdnie mają po dwa pasy ruchu, a także rezerwę terenu pod rozbudowę do trzech pasów. Wykonawcą wartej przeszło 319 mln zł inwestycji jest konsorcjum hiszpańskich firm Aldesa Construcciones.

Jak informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA), do końca do ruchu miałyby zostać włączone jeszcze cztery obwodnice: Szczecinka, Kołbieli, Inowrocławia i Góry Kalwarii. Z planów definitywnie wyleciała obwodnica Wałcza, którą budował szczeciński Energopol. Trasa miała być gotowa już w końcu maja tego roku. Jeszcze we wrześniu GDDKiA zapowiadała, że kierowcy pojadą obwodnicą do końca roku. Jest to już nierealne, bo z powodu opóźnienia w pracach kontrakt z Energopolem został zerwany. Dla jej dokończenia trzeba rozpisać nowy przetarg. Nowy wykonawca będzie musiał położyć jeszcze 100 tys. ton mas bitumicznych.

Tu i Teraz
Porsche brakuje części. Wyprodukuje mniej samochodów i musi skorygować prognozę
Tu i Teraz
Luksusowe auto za kryptowalutę. Ferrari pozwala europejskim klientom płacenie w Bitcoinach
Tu i Teraz
Kończy się dobra passa polskiego przemysłu motoryzacyjnego
Tu i Teraz
Ceglany piec ogrzewany wodorem. Tak Toyota piecze pizzę
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Tu i Teraz
Serbia chce udostępnić UE jedno z największych złóż litu na świecie