Dotknięta kryzysem gospodarczym spółka General Motors, ogłosiła w 2009 roku, że nie będzie więcej wspierać finansowo Saaba. W lutym 2009 roku produkcja Saaba po raz pierwszy stanęła. Powodem były płatności celne za importowane materiały, które nie zostały zrealizowane. Saab na koniec lutego 2010 roku wpadł w ręce Spykera, małej, holenderskiej firmy produkującej sportowe samochody. Pojawiało się coraz więcej problemów z produkcją. Przez nieopłacone faktury dostawcy wstrzymywali dosyłanie potrzebnych do produkcji elementów. W czerwcu 2012 roku nowo utworzona szwedzko-chińska firma National Electric Vehicle Sweden (NEVS) przejęła Saaba w celu opracowania samochodów elektrycznych. Chociaż produkcja klasycznego Saaba 9-3 została zakończona w 2011 roku, grupa ponownie wyprodukowała na przełomi 2013/2014 roku niewielką serią modelu 9-3.
W oryginalnej hali produkcyjnej w Trollhättan w Szwecji powstało wtedy 420 egzemplarzy sedanów 9-3 Aero. Jeden z nich pozostał w fabryce do dziś. Polakierowany w srebrnym kolorze 9-3 zbudowany w 2014 przez spółkę NEVS oferowany jest teraz na aukcji. Producent zapewnia, że sedan jest w stanie idealnym. Jakby przed chwilą zjechał z taśmy. Wyposażony jest w 2,0-litrowy, czterocylindrowy silnik turbo o mocy 220 KM i automatyczną skrzynię biegów. Przebieg – całe 66 km.