Osamu Suzuki

Osamu Suzuki poświęcił firmie ponad sześć dekad swojego życia. W wieku 91 lat, Japończyk postanowił ustąpić ze stanowiska prezesa i przejść na emeryturę. Zostanie zastąpiony przez swojego syna Toshihiro Suzuki, który ma poprowadzić firmę na nowe tory elektryfikacji oraz walczyć z konkurencją ze strony firm technologicznych.

63-lata swojego życia poświęcił firmie, która została założona przez dziadka jego żony. Swoją pracę rozpoczął w 1958 roku, a 20 lat później został jej prezesem. Przez ten czas firma umocniła swoją pozycję jako czołowy producent samochodów kompaktowych. Ponadto podejmował kluczowe decyzje, jak wejście na rynek indyjski w 1983 roku. Efekt? Maruti Suzuki India Ltd., w której producent posiada większość udziałów, jest czołowym graczem na tamtejszym rynku, sprzedającym co drugie auto w kraju.

CZYTAJ TAKŻE: Test | Suzuki Across: Początki nie muszą być trudne

Osamu Suzuki.

Po 43 latach na najwyższym stanowisku w koncernie, Osamu Suzuki postanowił odejść na zasłużoną emeryturę. Powiedział dziennikarzom, że zdecydował się na ten krok po obchodach 100-lecia istnienia firmy i zatwierdzeniu nowego planu zarządzania – podał Reuters. „Nie będę ani uciekał, ani się ukrywał” – powiedział Suzuki, który w przeszłości często powtarzał, że będzie „dożywotnim nie-emerytem”. Po przejściu, w czerwcu br., na emeryturę przyjmie funkcję starszego doradcy w firmie.

Toshihiro Suzuki.

Nowym CEO Suzuki Motor Corp. zostanie Toshihiro Suzuki, który jest już prezesem i dyrektorem generalnym. Ma skierować markę na nowe „tory” elektryfikacji. „Suzuki musi podążać za globalnymi trendami” – twierdzi nowy prezes. Z tego względu przez kolejne lata firma będzie się skupić m.in. na osiągnięciu neutralności węglowej oraz elektryfikacji, w którą firma zainwestuje 9,45 mld dolarów (bilion jenów).

CZYTAJ TAKŻE: Suzuki z największą dynamikę sprzedaży spośród wszystkich marek

W 2019 roku Suzuki podjęło współpracę z Toyotą. Przyniosła ona wiele korzyści (obniżenie kosztów rozwoju i produkcji) w tym dwa nowe modele hybrydowe (klasyczna hybryda – Suzuki Swace oraz hybryda plug-in – Suzuki Across). Docelowo pojawią się również auta zasilane wyłącznie energią elektryczną. Nie wiadomo jednak czy będą to samodzielne konstrukcje czy opracowane z inną marką.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Od 2030 w Szwecji nie kupisz samochodów napędzanych paliwami kopalnymi

Norwegia i Dania już się zdecydowały na ten ruch. Teraz dołączyła Szwecja, która od ...

Fiat rozdziela modele do produkcji. Tychy w niepewności

W czwartek, 29 listopada po południu dowiemy się, jakie plany  ma Fiat Chrysler Automobiles ...

Podwyżki akcyzy nie będzie. Import używanych aut słabnie

Mija strach przed wprowadzeniem wysokich podwyżek akcyzy na sprowadzane do Polski używane samochody. Po ...

Mercedes chce zrezygnować z mało rentownych modeli

Ola Källenius, nowy dyrektor generalny Daimlera, chce zmniejszyć koszty. Jednym ze sposobów będzie redukcja ...

GDDKiA podpisała umowę na budowę drogi między Legionowem a Zegrzem

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) podpisała kontrakt na budowę odcinka w ciągu ...

Fuzja PSA z Fiatem to ból głowy polskich fabryk

Fiat Chrysler Automobiles i Grupa PSA postanowiły połączyć siły. W nowej firmie będą miały ...