Nastroje na rynku handlu używanymi pojazdami użytkowymi

Czy oraz w jaki sposób europejski handel pojazdami użytkowymi odmraża się po koronawirusie? Biorąc pod uwagę wskaźniki popytu, podaży i aktywności handlowej, analitycy przyjrzeli się liczbie odsłon ogłoszeń, pozyskiwanych leadów i wolumenowi sprzedaży. Dane zostały zebrane z dziewięciu krajów europejskich z sektorów budownictwa, rolnictwa oraz transportu.

Publikacja: 25.06.2020 17:35

Nastroje na rynku handlu używanymi pojazdami użytkowymi

Foto: moto.rp.pl

Eksperci Tradus, globalnej platformy handlowej dla używanych pojazdów w sektorach transportu, budownictwa i rolnictwa, przeanalizowali ruch na portalu zarejestrowany w kwietniu. Ożywienie gospodarki, a w tym przemysłu pojazdów użytkowych, branży logistycznej oraz powierzchni magazynowych, jest obecnie jednym z głównych tematów w całej Europie. To one są w gruncie rzeczy uważane za kręgosłup rozwoju gospodarczego.

CZYTAJ TAKŻE: Polski producent sprzętu budowlanego z prestiżową nagrodą Red Dot Award

Znaczący wzrost aktywności handlowej w Europie – popyt wciąż w tyle
W kwietniu platforma handlowa odnotowała silny wzrost podaży (+44 proc.) i znaczny wzrost popytu (+19 proc.). W kategorii maszyn rolniczych zarejestrowano niewielki niedobór podaży, prawdopodobnie ze względu na fakt, że sezon nie był jednorodny, m.in. z uwagi na panującą suszę.  – Wskaźniki pokazują znaczący wzrost działalności handlowej, który uważamy za bardzo pozytywny. Ze względu na wciąż stłumioną skłonność do inwestowania, popyt pozostaje nieco w tyle, ale i tutaj można zaobserwować wzrost. Szok, jaki odczuliśmy w marcu jest już decydowanie za nami” – mówi Nadja Sörgel, dyrektor generalna w firmie Tradus.

""

moto.rp.pl

Zróżnicowany krajobraz w Europie
Wgląd w sytuację w poszczególnych krajach pokazuje ogromne różnice, które częściowo zdają się zaprzeczać sytuacji związanej z pandemią. Polska, mimo aktualnie rosnącej liczby nowych zakażeń i wielu rynkowych ograniczeń, w tym tych klimatycznych, prowadzi w rankingach krajowych pod względem wzrostu podaży, podczas gdy Hiszpania, która niedawno była jednym z najbardziej dotkniętych wirusem krajów, optymistycznie rozwija silny popyt.

""

moto.rp.pl

CZYTAJ TAKŻE: Ciężarówki, które chcą być trolejbusami

„Interesujące rynki zbytu to obecnie Hiszpania i Rumunia. Widzimy tam duży wzrost popytu i zainteresowania maszynami. Z drugiej strony, dynamicznie rosnącą podaż można zauważyć w Polsce i w Niemczech. Początkowo ożywi się handel wewnątrz krajów, ale wkrótce rękawicę przejmie także eksport. Najbardziej skorzystać mogą na tym Polska i Niemcy, które w tym segmencie tradycyjnie utrzymują silną pozycję. Jeśli chodzi o stabilność cen, Niemcy i Holandia są w dobrej sytuacji, ponieważ podaż i popyt są tu zrównoważone.” – podsumowuje Nadja Sörgel.

Eksperci Tradus, globalnej platformy handlowej dla używanych pojazdów w sektorach transportu, budownictwa i rolnictwa, przeanalizowali ruch na portalu zarejestrowany w kwietniu. Ożywienie gospodarki, a w tym przemysłu pojazdów użytkowych, branży logistycznej oraz powierzchni magazynowych, jest obecnie jednym z głównych tematów w całej Europie. To one są w gruncie rzeczy uważane za kręgosłup rozwoju gospodarczego.

CZYTAJ TAKŻE: Polski producent sprzętu budowlanego z prestiżową nagrodą Red Dot Award

Tu i Teraz
Porażka elektromobilności. Stellantis wraca do silników diesla i benzynowych
Tu i Teraz
Ten szef koncernu motoryzacyjnego zarabia dziennie 100 tys. euro
Tu i Teraz
Volkswagen Poznań ograniczy produkcję. Nie przedłuży umów czasowych w fabryce
Tu i Teraz
Chińczycy będą produkować w Tychach elektryka. Start już w drugim kwartale 2024
Tu i Teraz
Autostrada A4 dostanie nowy, trzeci pas. Jak wygląda postęp prac?