Mercedes AMG: R.I.P. napęd na tylne koła

Koniec z tylnym napędem. W przyszłości modele Mercedesa AMG będą dostępne tylko w wersji 4×4. Decyzja ta obejmuje również nadchodzącą, nową generację AMG GT.

Publikacja: 03.05.2019 11:14

Mercedes AMG: R.I.P. napęd na tylne koła

Foto: moto.rp.pl

W wywiadzie dla brytyjskiego tygodnika „Autocar” Tobias Moers, szef AMG zapowiedział: „Klienci dali nam odpowiedź, najbardziej chcą napędu na cztery koła”. Kiedy AMG oferowało klasę E z napędem na tylne koła i opcjonalnym napędem na wszystkie koła, ponad 90 procent zamawiających zdecydowało się na to drugie rozwiązanie. – Kiedy rozmawiam z klientami o GT, pytają mnie o napęd na cztery koła. To nas odróżnia, ale i osłabia względem naszej konkurencji. Ma to również związek z bezpieczeństwem – twierdzi Moers.

""

Następna generacja AMG GT będzie miała napęd na cztery koła.

Foto: moto.rp.pl

Według jego zapowiedzi w przyszłości modele AMG ze znanym, czterolitrowym V8 zostaną wprowadzone na rynek w wersji hybrydowej typu plug-in (elektryczny zasięg około 25 do 30 km). Jak mówi Moers, takie jednostki napędowe nie będą przekraczać obecnej, maksymalnej mocy 630 KM. Pierwszym modelem z hybrydowym układem napędowym będzie czterodrzwiowy AMG GT, który ma wystartować w 2020 roku jako rywal Porsche Panamera S-E Hybrid.

""

W przyszłości z napędem hybrydowym – AMG GT 4 Door.

Foto: moto.rp.pl

Wiem, tradycjonaliści będą zrozpaczeni, ale są w zdecydowanej mniejszości. Klienci chcą napędu na cztery koła w mocnych modelach z Monachium, Porsche czy AMG. Wszystko wygląda na to, że także następca Mercedesa SL odziedziczy napęd na cztery koła po mocnych wersjach AMG.

W wywiadzie dla brytyjskiego tygodnika „Autocar” Tobias Moers, szef AMG zapowiedział: „Klienci dali nam odpowiedź, najbardziej chcą napędu na cztery koła”. Kiedy AMG oferowało klasę E z napędem na tylne koła i opcjonalnym napędem na wszystkie koła, ponad 90 procent zamawiających zdecydowało się na to drugie rozwiązanie. – Kiedy rozmawiam z klientami o GT, pytają mnie o napęd na cztery koła. To nas odróżnia, ale i osłabia względem naszej konkurencji. Ma to również związek z bezpieczeństwem – twierdzi Moers.

Tu i Teraz
Jest taki sam na całym świecie. Dlaczego znak "Stop" jest ośmiokątem?
Tu i Teraz
Niemiecka motoryzacja pogrąża się w depresji
Tu i Teraz
Czy Tesla musi wymienić komputery w 4 mln aut? Są zbyt słabe dla autonomicznej jazdy
Tu i Teraz
Chiński producent chwali się 60 letnim doświadczeniem w branży moto
Tu i Teraz
Chińskie koncerny motoryzacyjne nie traktują Europy jak rynku pobocznego
Tu i Teraz
Rynek wynajmu długoterminowego aut rośnie, wypożyczalnie tracą
Tu i Teraz
Stellantis ma nowego szefa. To będzie jedno z trudniejszych zadań w branży moto