Bloomberg

Volkswagen zgodził się na dodatkowe 2 lata gwarancji na samochody sprzedane Europejczykom, ale nie zgodził się na kompensaty w rozmowie z komisarz V. Jourovą — podał w Brukseli rzecznik KE.

Przedstawiciele władz UE wywierali na niemiecką grupę naciski, by wypłaciła kompensaty europejskim klientom po przyznaniu się w 2015 r. w USA do skandalu z emisjami spalin w 11 mln samochodów na świecie. Firma przyznała się do oszustwa w Stanach, ale twierdzi, że nie złamała prawa w Europie i nie widzi konieczności wypłacania kompensat.

Prezes VW, Matthias Müller powiedział komisarz UE ds. konsumenckich, Verze Jourovej, że jego firma przyzna europejskim klientom dodatkową 2-letnią gwarancję — poinformował rzecznik Komisji. Sama firma informując o tym spotkaniu nie potwierdziła, że zgodziła się wydłużyć okres gwarancji. Nawiązała natomiast do wcześniejszych „działań budzących zaufanie”, w tym do zobowiązania naprawienia do jesieni wszystkich pojazdów, których to dotyczy i oświadczyła, że nowsza wersja oprogramowania nie zmieni osiągów pojazdu. „Volkswagen mówił cały czas, że dba się o każdego klienta” — dodała w firma w emailu.

Propozycja przedłużonej gwarancji byłaby pierwszym ustępstwem firmy na rosnącą presję Brukseli, by zrobiła więcej dla klientów pojazdów z dieslami po miesiącach rozmów z urzędnikami UE i po ponad roku od wybuchu Dieselgate. Jourova i inni przedstawiciele władz UE wyrażali często frustrację z powodu postawy VW wobec europejskich klientów polegającej na nie proponowaniu im wypłaty gotówkowej, jak to zrobiła właścicielom pojazdów w Stanach. Unia jest jednak ograniczona w wywieraniu nacisku na firmę, bo polityka wobec sektora motoryzacji jest w gestii krajów członkowskich. Przepisy prawne inne niż w USA zmniejszają dodatkowo szanse wygrywania w sądach przez właścicieli pojazdów w procesach wobec firm.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Cadillac CTS jest pierwszym amerykańskim samochodem wyposażonym w łączność V2V

Kiedy auta zaczną ze sobą rozmawiać

Toyota zamierza w 2021 r. wprowadzić na rynek USA samochody porozumiewające się między sobą ...

Genewa 2019 | Volkswagen T-Roc R: Uderzenie gorąca

Cupra Ateca to dotąd jedyny SUV spośród marek popularnych Grupy VAG, który mógł przyspieszyć ...

Chiny: Elektryczny świat, którego nie znamy

Choć chińskie towary zalewają nieomal wszystkie kraje rozwinięte, a gospodarcza ekspansja tego kraju stawia ...

Wszystko, co wiemy już o ID.3

Na rynku samochodów elektrycznych zaczyna się rewolucja. Volkswagen inwestuje miliardy euro w nowy rozdział ...

Konflikt na drodze: tiry chcą się wyprzedzać

Policja sprawdza, czy ciężarówki nie łamią zakazu wyprzedzania, zawodowi kierowcy twierdzą że zakazów jest ...

Czy będą specjalne taryfy dla ładowarek

Firmy budujące infrastrukturę dla aut na prąd chcą preferencji dla słupków o dużych mocach. ...