Bloomberg

Chiny zgodziły się odroczyć o rok do 2019 r. wprowadzenie 8-procentowego limitu pojazdów elektrycznych i hybrydowych sprzedawanych rocznie, czyniąc duże ustępstwo wobec firm z Niemiec

W projekcie ustawy z września 2016 chińscy politycy zaproponowali, by od 2018 r. 8 proc. pojazdów sprzedawanych rocznie w Chinach było pojazdami na baterie albo o napędzie hybrydowym plug-in. Wywołało to protesty producentów krajowych i zagranicznych.

Po spotkaniu w Berlinie z Angelą Merkel premier Li Keqiang poinformował, że znaleziono rozwiązanie tej kwestii, ale nie ujawnił szczegółów. Przedstawiciel sektora motoryzacji poinformował z kolei, że w ramach umowy kompromisowej niemieckie firmy, którym nie uda się dotrzymać tych limitów w najbliższym czasie będą mogły zrównoważyć nałożone kary zwiększeniem w późniejszym terminie dostaw pojazdów elektrycznych.

Szef Daimlera, Dieter Zetsche poinformował, że Chiny zgodziły się dostosować tempo wprowadzania krajowych kwot sprzedaży aut elektrycznych. Zapytany, co oba kraje uzgodniły odpowiedział: — Rozmawialiśmy o przedziale czasowym, o tempie tego okresu przejściowego. Myślę, że osiągnęliśmy wynik zadowalający każdego. Zastrzegł, że nie może ujawnić więcej szczegółów, bo chińscy i niemieccy uczestnicy negocjacji również nie podali szczegółów kompromisu.

Dziennik „Handelsblatt” podał powołując się na przedstawicieli sektora, że Chiny zgodziły się przedłużyć o rok wprowadzenie nowych przepisów i pozwolić firmom nadrobić później początkowo mniejszą sprzedaż aut elektrycznych. Zastanawiano się także nad pozwoleniem niemieckim firmom na ograniczenie transferu technologii do Chin — dodał dziennik.

Utrzymanie i zwiększenie obecnie silnej pozycji w Chinach ma zasadnicze znaczenie dla niemieckiego sektora motoryzacji, w którym przewodzi Volkswagen przed Daimlerem i BMW.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Prezes Renaulta ponownie aresztowany

Carlos Ghosn, były już prezes Nissana i (nadal) szef francuskiego Renaulta miał w piątek ...

Dieter Zetsche, prezes Daimler AG: Nie zrezygnujemy z diesla

Chciałbym, żeby dyskusja na temat przyszłości silników wysokoprężnych była racjonalna, a nie – jak ...

Jedyne, legalne, unikatowe

Oto jedyne na świecie wyścigowe Porsche 917, które legalnie może się poruszać po drogach. ...

Elektryczna przyszłość Toyoty

Toyota sprzedała licencję na budowę elektrycznego samochodu chińskiemu startupowi Singulato. Model o nazwie eQ ...

Oszczędności i zmiany w Fordzie. Koniec z KA+, za to więcej SUV-ów

Mniej modeli benzynowych, ale więcej elektrycznych, współpraca z Volkswagenem, koniec Forda Ka+. Ford Europe ...

Rekordowa KIA e-Niro: prawie 500 km zasięgu

Nowa elektryczna KIA e-Niro ma mieć 485 km zasięgu w cyklu mieszanym i 615 ...