Poznajcie Zofię, czyli BMW i3, jeden z sześciu elektryków testowanych w Warszawie przez innogy.
Poznajcie Zofię, czyli BMW i3, jeden z sześciu elektryków testowanych w Warszawie przez innogy.

W kwietniu zakończył się pilotaż pierwszego warszawskiego w pełni elektrycznego car sharingu, realizowany przez innogy Polska. Co z tego wyniknie?

Warszawiacy testowali cztery modele samochodów elektrycznych – przez ponad miesiąc mogli korzystać z sześciu dostępnych aut: trzech BMW i3, Renault Zoe, Nissana Leaf oraz Hyundaia IONIQ. Analiza pilotażu pokazuje, że współdzielone elektryki sprawdziły się w stolicy. Tylko w ciągu miesiąca innogy odnotował ponad tysiąc najmów e-aut. Łączny dystans pokonany przez użytkowników usługi wyniósł blisko 15 tys. km i pozwolił na zmniejszenie emisji CO2 i innych szkodliwych substancji w Warszawie o 1,6 tony. Pojazdom nadano imiona: BMW i3 nazywały się Zosia, Zuza i Antek, Hyundai Ionic został Jankiem, Renault Zoe to Julia a Nissan Leaf – Kuba.

Czerwony Kuba krążył po warszawskich ulicach / fot. innogy Polska

Testy car sharingu od innogy ruszyły 21 lutego. Mieszkańcy stolicy, po zarejestrowaniu się w dedykowanej dla usługi aplikacji, mogli korzystać z tego ekologicznego transportu. W trakcie trwania pilotażu w aplikacji zarejestrowało się blisko 1,6 tys. osób, a samochody zasilane energią elektryczną wynajęto ponad tysiąc razy. Wypożyczeniem elektrycznych aut na minuty zainteresowani byli głównie mężczyźni, którzy stanowili aż 96 proc. osób zarejestrowanych w aplikacji. Najdłuższy pokonany dystans przez jednego użytkownika to 150 km.

CZYTAJ TAKŻE: Ruszył największy test elektryków w Polsce

Dwa dodatkowe samochody na czas testów przekazane zostały do wyłącznego użytku partnerowi biznesowemu innogy Polska – bankowi ING. – Wprowadzenie testowej oferty najmu aut z napędem elektrycznym było kolejnym krokiem innogy, po budowie ogólnodostępnej sieci stacji ładowania w stolicy oraz rozszerzeniu oferty produktowej dla klientów biznesowych i indywidualnych z obszaru elektromobilności. Test dużo nas nauczył, obecnie analizujemy jego wyniki oraz model ekonomiczny dla usługi innogy e-Car Sharingu na szeroką skalę – mówi Maciej Chmieliński, menedżer odpowiedzialny za rozwój elektromobilności w innogy Polska.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Isuzu D-Max Arctic Trux: Mały Monster Truck

Pojazdy Isuzu nie są w miastach częstym widokiem. W końcu to samochody służące do ...

Skoda Scala: Nowa nazwa, nowy model

Skoda rezygnuje z modelu Rapid. Następca ma przyciągnąć młodszą klientelę. Nową nazwą i technicznymi ...

Opel Astra IV Sports Tourer

Trzyletni Opel Astra IV hitem poleasingowego rynku

Samochody niemieckie są najchętniej kupowane przez osoby poszukujące aut pokontraktowych – wynika z danych ...

Rekordowy wynajem firmowych aut

Z usług kierowanych jeszcze nie tak dawno do dużych flot coraz częściej korzystają małe ...

Ministerstwa nie chcą pojazdów elektrycznych

Wbrew planom ministra energii kancelaria premier Beaty Szydło, cztery resorty, Krajowa Administracja Skarbowa, BOR ...

Lego Bugatti Chiron: Zbudowany z miliona klocków

Jeśli chcesz Bugatti Chirona, a cię na niego nie stać, możesz się pocieszyć… zestawem ...