Kolejne 50 wyjedzie na ulice jesienią. PP zapowiada, że w kolejnym etapie – jeszcze w listopadzie – uruchomi jazdy próbne elektrycznych aut o masie powyżej 3,5 t.
Poczta Polska testy oficjalnie rozpoczęła w poniedziałek na warszawskim Okęciu. Operator pokazał siedem modeli pojazdów EV. Firma wdraża w swojej flocie projekt elektromobilności, by przygotować się m.in. do poruszania w „Strefach Czystego Transportu”, które w przyszłości będą powstawać w polskich miastach. Listonosze i kurierzy na celownik wzięli auta od sześciu zagranicznych producentów. Wśród testowanych samochodów jest też jeden polski pojazd – to mielecki Melex.
Poczta Polska zbuduje również sieć stacji ładowania. Pierwszy punkt zaprezentowała w swojej warszawskiej bazie przy ul. Łączyny. Liczy, że dzięki ładowaniu samochodów elektrycznych w lokalizacjach PP, obniży koszty eksploatacji. Na razie spółka nie chce mówić wprost, kiedy mogłaby zbudować elektryczną flotę. Wskazuje, że testy EV mają pomóc zdobyć jej wiedzę o możliwościach i parametrach takich maszyn, co w przyszłości pozwoli precyzyjnie określić oczekiwania i wymagania stawiane wobec producentów „elektryków”. PP nie wyklucza, że w przyszłości wyposaży się również w projekty EV od polskich startupów. Listonosze już testowali skutery i trójkołowce elektryczne firmy Jeden Ślad, która brała udział w II turze programu GammaRebels. Wkrótce rozpocznie się ich druga tura i wówczas zapadną ewentualne decyzje o ewentualnych zakupach.
Poczta Polska dysponuje jedną z największych flot samochodowych w Polsce. Liczy ona około 5 tys. pojazdów, które rocznie zużywają 23 mln litrów tradycyjnych paliw.
Narodowy operator pocztowy wprowadza do swojej floty pierwsze pojazdy elektryczne. Ruszył właśnie największy program testowy takich samochodów w naszym kraju. PP na celownik bierze kilka modeli: