Jeśli doceniasz klasyczne kształty i cenisz sobie łatwość manewrowania w mieście, to 5-drzwiowa Octavia powinna sprostać Twoim wymaganiom. Sporych rozmiarów nadwozie z unoszoną pokrywą bagażnika wraz z szybą jest nie tylko praktyczne, lecz również wszechstronne. Podstawowe odmiany mają standardowo napęd przenoszony na przednią oś. Wystarczy jednak zdecydować się na 115-konnego diesla, przecenionego teraz o 10 tysięcy złotych, by walczyć ze śliskimi nawierzchniami i koleinami wypełnionymi błotem. Napęd na obie osie jest dostępny również w przypadku dwulitrowego silnika wysokoprężnego o mocy 150 KM. W tej konfiguracji motor połączono z 7-stopniową skrzynią DSG, a rabaty na każdą specyfikację wynoszą obecnie 10 tysięcy.
CZYTAJ TAKŻE: Wideo | Skoda Octavia RS: bardziej sportowa, niż się wydaje
Analogicznie sytuacja przedstawia się w rodzinnym kombi. 4×4 łączy się z tymi samymi silnikami co w liftbacku. Dla bardziej wymagających polecamy wersję Scout. Ma zwiększony prześwit (171 mm), osłony z tworzywa na zderzakach, progach i błotnikach, co przekłada się na dzielność w lekkim terenie. To ciekawa alternatywa dla kompaktowych SUV-ów. Dzięki niżej osadzonemu środkowi ciężkości auto dobrze prowadzi się na nie tylko w mieście, ale też na autostradzie. Wjedzie również tam, gdzie większość crossoverów. Dodatkową korzyścią jest dynamika. Scouta połączono z najmocniejszymi jednostkami napędowymi w gamie modelu – 1.8 TSI (180 KM), 2.0 TDI (150 KM) i 2.0 TDI (184 KM). Każda występuje z napędem na obie osie i oferuje mnóstwo przestrzeni wewnątrz. Bagażnik mieście od 610 do 1740 litrów.
Skoda Superb 4×4
Skoda Superb z napędem na obie osie / fot. mat.pras.
Foto: moto.rp.pl
Superb jest autem bardzo komfortowym, wyposażonym we wszelkie nowinki technologiczne obecne w najnowszych modelach Skody. Z systemem adaptacyjnego zawieszenia DCC potrafi też szybko i wygodnie pokonywać kręte drogi i długie, autostradowe odcinki. To zasługa dopracowanego trybu Sport, który dodaje układowi jezdnemu dynamicznej nuty. Superb błyskawicznie reaguje na polecenia kierowcy zapewniając zwinność auta kompaktowego. Traci na tym nieznacznie jakość tłumienia nierówności, ale ten element schodzi na dalszy plan, jeśli zamierzacie czerpać radość z 272-konnego TSI o pojemności dwóch litrów. To jedyny silnik benzynowy łączony z systemem 4×4. Konfigurację uzupełnia dwusprzęgłowa przekładnia DSG o siedmiu przełożeniach.