Wraca legendarna włoska marka. De Tomaso będzie budowane ręcznie przez Niemców

Chińscy inwestorzy uratowali włoską markę De Tomaso przed upadkiem. Teraz nowy partner ds. produkcji i rozwoju z Niemiec ma dokończyć projekt nowego samochodu.

Publikacja: 18.01.2022 08:03

De Tomaso P72

De Tomaso P72

Foto: mat. prasowe

Założona w 1959 roku włoska marka De Tomaso została zamknięta w 2012 roku i oficjalnie odrodziła się w 2019 roku. Kolejna ważna data to lato 2023 roku nowopowstała forma chce dostarczyć klientom pierwsze egzemplarze nowego sportowego samochodu o nazwie P72. Sportowy model ma być produkowany ręcznie przez niemieckiego dostawcę Capricorn, który odpowiada również za rozwój podwozia i układu jezdnego oraz jest większościowym właścicielem toru Nürburgring.

De Tomaso P72

De Tomaso P72

mat. prasowe

Na torze Nürburgring w ramach tego strategicznego partnerstwa do lata ma powstać nowa hala do produkcji P72. Pierwotnie właściciel praw do znaku towarowego De Tomaso, firma ITV (Ideal Venture Team) z Hongkongu, planowała zbudowanie małej serii, ograniczonej do 72 sztuk, przez partnera w USA. Jednak teraz plany najwyraźniej uległy zmianie. Szczegóły dotyczące danych technicznych De Tomaso P72 nadal nie są ujawniane. W 2019 roku podana została cena auta, która ma wynieść milion dolarów.

Czytaj więcej

Gotowy na letni sezon. Nowe Maserati MC 20 Cabrio pojawi się w tym roku
De Tomaso P72

De Tomaso P72

mat. prasowe

Założona w 1959 roku włoska marka De Tomaso została zamknięta w 2012 roku i oficjalnie odrodziła się w 2019 roku. Kolejna ważna data to lato 2023 roku nowopowstała forma chce dostarczyć klientom pierwsze egzemplarze nowego sportowego samochodu o nazwie P72. Sportowy model ma być produkowany ręcznie przez niemieckiego dostawcę Capricorn, który odpowiada również za rozwój podwozia i układu jezdnego oraz jest większościowym właścicielem toru Nürburgring.

Samochód Jutra
Honda CR-V pojawi się w nowej wersji. To wodorowa… hybryda
Samochód Jutra
Fiat Panda powraca. Będzie elektryczny i w stylu lat 80.
Samochód Jutra
Jest szansa na odrodzenie Volkswagena Scirocco. Wyprodukowano 1,4 mln egz. tego coupe
Samochód Jutra
Dacia chce wygrać rajd Dakar. Za kierownicą usiądzie Sebastian Loeb
Samochód Jutra
Nadjeżdża najmocniejszy Abarth w historii. Wyjedzie z polskiej fabryki