Adrian Börner, Product Price Manager Porsche: Iga Świątek zagra w turnieju Porsche

Chodzi nam o dotarcie do nowych grup docelowych, w tym do młodych kobiet - mówie Adrian Börner, Product and Price Manager w Porsche na Europę Środkową i Wschodnią

Publikacja: 17.04.2022 12:40

Adrian Börner, Product and Price Manager Porsche

Adrian Börner, Product and Price Manager Porsche

Foto: mat. prasowe

W najbliższy poniedziałek, 18 kwietnia zaczynają się rozgrywki Porsche Tennis Grand Prix w Stuttgarcie, w którym główną nagrodą jest elektryczny Taycan GTS Sport Turismo. Weźmie w nim udział czołówka światowego tenisa kobiecego, z której większość czołowych zawodniczek z Igą Świątek i Emmą Raducanu pochodzi z Europy Środkowej i Wschodniej. Czy liczy pan na zwiększenie z tego powodu popularności Porsche w naszym regionie?

Porsche Tenis Grand Prix to turniej z wielką tradycją I długą listą zawodniczek. A Porsche wspiera kobiecy tenis od 1978 roku cały czas też wydłuża się lista zagranicznych zawodniczek, zwłaszcza z naszego regionu. Okazało się jednocześnie, że Europa Środkowa i Wschodnia ma zawodniczki, które są w stanie z powodzeniem stawić czoła „starej gwardii” z Wielkiej Brytanii, USA i Australii, czy Niemiec. Rzeczywiście kobiecy tenis stał się bardzo popularny w naszym regionie i w tym roku z pierwszej dziesiątki rankingu WTA wiele zawodniczek pochodzi z naszego regionu . Iga Świątek jest z Polski, Maria Sakkari z Grecji, Anett Kontaveit z Estonii, Jelena Ostapenko jest Łotyszką a Karolina Pliskova oraz Barbora Krejcikova , to Czeszki, a Aryna Sabalenka, jest Białorusinką. Z kolei Emma Reducanu ma ojca Rumuna i jest ambasadorką Porsche. Więc mamy nadzieję, że taki zestaw rzeczywiście przyczyni się do wzmocnienia obecności Porsche w naszym regionie. Warto przypomnieć, że to Rumunka Simona Halep otworzyła drzwi naszego regionu do wielkiego kobiecego tenisa, więc współpraca z Emmą Raducanu z pewnością będzie dla nas wielkim wsparciem. W 2021 roku ogłosiliśmy konkurs fotograficzny „Court Supremes” na najlepsze zdjęcia liderek światowego tenisa i wyraz uznania dla najlepszych zawodniczek w tej dyscyplinie. Wiele z nich uczestniczy w tegorocznym Porsche Tennis Grand Prix , w tym także Iga Świątek. Więc podsumowując: tak, oczywiście. Mając te dwie gwiazdy na naszym turnieju niesłychanie zyskamy w regionie.

Komu będzie pan kibicował?

Nie ukrywam, że jestem fanem młodych zawodniczek z naszego regionu. Więc trudno mi powiedzieć komu, bo kibicuję również Angelice Kerber. Ona była przez całe lata naszą ambasadorką i nie mogę się powstrzymać, by nie wspierać zawodniczki z mojego kraju, czyli z Niemiec. To chyba naturalne, tak samo jak to, że kibice z Polski będą dopingowali Igę Świątek. Rywalizacja z pewnością będzie zaciekła i mam wiele szacunku dla wszystkich zawodniczek. Są najlepsze, znalazły się w światowej czołówce . więc z satysfakcją będziemy obserwować to, co będzie się działo na Porsche Arena W Stuttgarcie. Naturalnie ze szczególnym zainteresowaniem będę się przyglądał Emmie Raducanu, ponieważ dla niej jest to pierwszy turniej Porsche. To młoda zawodniczka, która już wiele osiągnęła. Latem 2021 podczas US Open była pierwszą nowicjuszką, która wygrała turniej wielkoszlemowy. Teraz zadebiutuje w Porsche Tennis Grand Prix. W każdym razie będzie to niesłychanie interesujący i dynamiczny turniej.

Główną nagrodą w tym turnieju jest Porsche Taycan, auto z napędem elektrycznym, które chyba także was w samych Porsche zaskoczyło popularnością?

Naszym zadaniem było wprowadzenie na rynek auta o możliwie najlepszych parametrach. Oczekiwałem, że wzrost zainteresowania będzie szybki, ale nie sądziłem, że niemal dojdzie do „kanibalizmu”, bo Taycan zaczął się sprzedawać tak, jak nasz kultowy 911.

Czytaj więcej

Pracownicy Porsche otrzymają premię w wysokości niemal 37 tys. zł

Rynek Europy Środkowej i Wschodniej nie jest najbogatszy. Nie zdziwiło pana to zainteresowanie?

Różne są czynniki, które decydują o popularności aut z napędem elektrycznym. Na przykład w Turcji okazało się, że zaintersowanie jest ogromne, bo tam Taycana kupuje się jako drugie auto w rodzinie i nie jest on wykorzystywany do jazdy na długie odcinki. Gdzie inadziej ludzie kupują auta z e-napędem, bo mogą liczyć na znaczące dopłaty rządowe. W Turcji , gdzie Taycan ma wyjściową cenę nawet wyższą, niż Cayenne to auto stało się tańsze, właśnie ze względu na dopłaty od państwa. To także napędza popyt. W Niemczech też jest duże zainteresowanie, bo stworzona została infrastruktura, chociaż dopłat już nie ma, a Taycan stał się modelem, który ściągnął do nas konsumentów, którzy wcześniej nie jeździli Porsche.

A nie jest tak, że autami elektrycznymi trzeba się nauczyć jeździć?

Rzeczywiście dużo zależy od tego jak często i jak bardzo się przyspiesza, ale od wielu innych czynników, w tym od temperatury powietrza. A jeśli jedziemy autem elektrycznym wysoko w Alpach, to widać jak szybko rośnie zasięg. Przy tym kluczowa jest tutaj odzyskiwanie energii, bo chociaż oczywiście baterii nie naładujemy do pełna, ale to naprawdę ma znaczenie.

Adrian Börner, Product and Price Manager

Adrian Börner, Product and Price Manager

mat. prasowe

Jak długo zajmuje kierowcy przyzwyczajonemu do jazdy autem z silnikiem spalinowy przestawienie się na jazdę elektrykiem?

Przede wszystkim kluczowy jest moment ruszania. Silnik elektryczny daje natychmiastową moc czyli jest inaczej, niż w przypadku aut z silnikami spalinowymi, gdzie od momentu, kiedy naciśniemy na gaz musi zajść kilka reakcji.

Jak różnią się ceny Porsche na poszczególnych rynkach?

Zawsze jest to uzależnione od systemu podatkowego, czy jest to tylko VAT, który np. w Polsce jest bardzo wysoki. Do tego w niektórych krajach dochodzi jeszcze akcyza, podatek od emisji CO2, podatek od wyrobów luksusowych. Jak to wszystko dodamy, to wychodzi naprawdę potężna kwota. Cena jest również uzależniona od sytuacji na rynku, jak silna jest tam konkurencja i jak chcemy pozycjonować nowe auto w porównaniu z tymi, które już tam są.

Taycan jest jeszcze pod jednym względem inny, od poprzednich modeli Porsche. Chodzi mi o kolory, na przykład ten nazywany „mrożona jagoda”, który jest przecież odcieniem różu. Czy Porsche chce testować rynek jak takie nieoczywiste dla marki kolory zostaną przyjęte?

Chodzi nam o dotarcie do nowych grup docelowych, w tym do młodych kobiet, nowych liderów, w każdym razie klientów, którzy nie są typową grupą konsumentów zainteresowanych kupowaniem Porsche. Stąd właśnie rozszerzenie gamy kolorów, a chcemy pójść jeszcze dalej.

Czego w takim razie możemy jeszcze oczekiwać od Porsche jeśli chodzi o Taycana. Mamy Taycana Cross Turismo, Taycana GTS Sport Turismo. Co będzie dalej?

Zacznijmy od tego, że zmierzamy do elektryfikacji wszystkich modeli i dojście do sytuacji, gdy połowa naszej sprzedaży, to będą auta z napędem elektrycznym w różnych formach, nie tylko napędzane bateriami, ale również hybrydy. W roku 2030 już cała nasza sprzedaż, to będą auta elektryczne.

Będzie kabriolet Taycana?

Nie słyszałem o takich planach. W każdym razie dotychczas nie słyszałem.

Czytaj więcej

Porsche 911 Turbo należące do Denzela Washingtona zlicytowane za 406 000 dolarów
Rozmowa MOTO.RP.PL
Marcin Kwoka, Head of Market Operations MBC Poland: Z definicji Mercedes nie walczy ceną
Materiał Promocyjny
Tajniki oszczędnościowych obligacji skarbowych. Możliwości na różne potrzeby
Rozmowa MOTO.RP.PL
Piotr Łakomy, dyr. marki Volkswagen Samochody Dostawcze: Segment C/D będzie segmentem Craftera
Rozmowa MOTO.RP.PL
Emil Lisowski, CEO Marathon International: W tej chwili wszystko jest trudne
Rozmowa MOTO.RP.PL
Łukasz Zadworny, dyrektor marki Audi w Polsce: Segment premium rośnie dynamicznie
Materiał Promocyjny
Naukowa Fundacja Polpharmy ogłasza start XXIII edycji Konkursu o Grant Fundacji
Rozmowa MOTO.RP.PL
Frank Krol, prezes Mitsubishi Motors Europe: Hybrydy stały się „nowymi dieslami”