Witold Wcisło, prezes Inchcape Polska: Serwis auta odbywa się w 100 proc. zdalnie

Nowością jest showroom aut używanych. Z dumą mogę powiedzieć, że projekt jest unikalny w skali Polski – mówi Witold Wcisło, prezes Inchcape Polska.

Publikacja: 22.02.2022 09:58

Witold Wcisło, prezes Inchcape Polska

Witold Wcisło, prezes Inchcape Polska

Foto: mat. prasowe

Inchcape Park to nowy pomysł na sprzedaż aut używanych i nie tylko. Jaki jest jego cel oraz założenia?

W nowym obiekcie świadczymy szereg usług, które obejmują m.in. serwis oraz sprzedaż aut używanych. W pierwszym przypadku obsługujemy cztery marki: Jaguara, Land Rover,a BMW i Mini. Stworzyliśmy przestrzeń, gdzie klienci mogą całą procedurę odbyć zdalnie – od pozostawienia samochodu, omówienia potrzebnych usług via internet, przez pełną obsługę, łącznie z odebraniem i zapłatą – lub przejść przez cały proces stacjonarnie w bezpiecznych i komfortowych dla nich warunkach. Nowością w Inchcape Park jest showroom pojazdów używanych. Z dumą mogę powiedzieć, że nasz projekt jest unikalny w skali Polski. Pod przysłowiowym dachem mamy zgromadzonych ponad 100 sprawdzonych pojazdów, które z pełną odpowiedzialnością możemy polecić naszym klientom. Mogą oni nie tylko obejrzeć, ale też przetestować większość z nich. Wymarzony pojazd można też zakupić bez wychodzenia z domu, wszystkie formalności załatwiając online.

Całkowicie czy z jednym spotkaniem w salonie?

Wiele rzeczy potrafimy rozwiązać, ale musimy też pamiętać o obowiązujących w Polsce przepisach. Z tego względu przy zakupie pojazdu musimy z klientem odbyć jedno krótkie spotkanie na podpisanie niezbędnych dokumentów. Wszystko inne odbywa się w formie cyfrowej. Natomiast w 100 proc. zdalnie może odbywać się serwis. Uzupełnieniem usług, które mogą odbywać się online jest door-to-door. W ramach tego rozwiązania, zapewniamy nie tylko zabranie auta spod wskazanego adresu, dokonanie oględzin, konsultacje z klientem, ale też odstawienie samochodu pod ten sam lub inny wskazany adres.

Skąd pomysł na showroom, skoro większość firm przenosi swoją działalność do internetu?

Niezaprzeczalnie waga internetu w sprzedaży rośnie. Dlatego jako pierwsza firma wśród marek premium umożliwiliśmy zakupy w sieci. Obserwujemy rosnącą popularność tego rozwiązania, co potwierdzają też liczby – już 50 proc. klientów chętnie z tego korzysta. Ale widzimy też, że nadal pozostaje liczne grono klientów, którzy preferują tradycyjną formę zakupu funkcjonującą od lat. Dotyczy to zwłaszcza aut używanych.

Foto: mat. prasowe

Czy są samochody, których nie zaoferujecie?

Jesteśmy otwarci na wszystkie marki. Naszym pierwszym i ostatnim warunkiem jest dostarczenie wysokiej jakości klientom. Dlatego w showroomie możemy spotkać zarówno modele marek premium, jak i marek popularnych. Ich wspólnym mianownikiem jest wysoka jakość i dobry stan techniczny. Zależy nam na zadowoleniu - z obsługi, atmosfery i oczywiście dokonywanej decyzji.

Rozważacie opcję o rozszerzenia oferty o motocykle, skoro też je oferujecie np. m.in. marek BMW?

W tym momencie nie mogę tego zadeklarować. Specyfika tego produktu jest inna niż w przypadku samochodów, podobnie jak i grupa odbiorców. Biorąc pod uwagę nasz cel - oferowania wysokiego standardu -, na tą chwilę planujemy powiększyć oferty Inchcape Park motocykle. Nie jest jednak wykluczone, że w przyszłości to się zmieni.

Posiadacie również rozbudowany serwis. Skąd pomysł na stworzenie strefy preserwisowej, gdzie przy obecności klienta dokonujecie oględzin auta?

Wpisuje się to w naszą filozofię oferowania komfortu. Zależało nam na stworzeniu przyjaznej i suchej przestrzeni, gdzie klient będzie mógł uczestniczyć w ocenie stanu auta przez serwisanta, opowiedzieć o jego bolączkach oraz zapoznać się ze wstępną diagnozą. W innych miejscach takie czynności często odbywają się na świeżym powietrzu, co w słoneczną pogodę jest nawet przyjemne. Jednak w jesienno-zimowej aurze lub po prostu podczas deszczowego dnia, już nie. W strefie Drive-in pogoda nie ma znaczenia.

Czy połączenie serwisu kilku brendów było problematyczne?

Nie nazwałbym tego problematycznym. Musieliśmy spełnić szereg standardów, które wyznaczyła nam każda z tych marek. To właśnie z tego powodu są dwa osobne wejścia do tego budynku. To nie przypadek. Nasza determinacja sprawiła, że szanując wszystkie wymagania, dzisiaj możemy mieć taki obiekt jak Inchcpae Park, w którym obsługujemy serwisowo 4-marki premium.

Planujecie ekspansję na inne miasta?

Chcemy rozwinąć Inchcape Park do takiego poziomu, który był wewnętrznie od początku planowany. W najbliższych latach powiększymy skalę działania w obszarze pojazdów używanych co najmniej sześciokrotnie. W tym momencie nie chciałbym jednak deklarować, czy będą to duże miasta. Mogę jedynie zdradzić, że kolejnym naszym miejscem na pewno będzie Wrocław.

Czytaj więcej

Emil Dembiński, prezes Volvo Cars Poland: Będzie normalnie i wrócą promocje

Inchcape Park to nowy pomysł na sprzedaż aut używanych i nie tylko. Jaki jest jego cel oraz założenia?

W nowym obiekcie świadczymy szereg usług, które obejmują m.in. serwis oraz sprzedaż aut używanych. W pierwszym przypadku obsługujemy cztery marki: Jaguara, Land Rover,a BMW i Mini. Stworzyliśmy przestrzeń, gdzie klienci mogą całą procedurę odbyć zdalnie – od pozostawienia samochodu, omówienia potrzebnych usług via internet, przez pełną obsługę, łącznie z odebraniem i zapłatą – lub przejść przez cały proces stacjonarnie w bezpiecznych i komfortowych dla nich warunkach. Nowością w Inchcape Park jest showroom pojazdów używanych. Z dumą mogę powiedzieć, że nasz projekt jest unikalny w skali Polski. Pod przysłowiowym dachem mamy zgromadzonych ponad 100 sprawdzonych pojazdów, które z pełną odpowiedzialnością możemy polecić naszym klientom. Mogą oni nie tylko obejrzeć, ale też przetestować większość z nich. Wymarzony pojazd można też zakupić bez wychodzenia z domu, wszystkie formalności załatwiając online.

Rozmowa MOTO.RP.PL
Lucas Lucaprio, malarz i plakacista: Samochód powinien łączyć piękno natury z technologią
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Rozmowa MOTO.RP.PL
Emil Dembiński, prezes Volvo Car Poland: Mamy rekordowy rok i dwa nowe flagowe modele
Rozmowa MOTO.RP.PL
Agnieszka Czajka, General Manager Otomoto: Musimy obalać mity rosnące wokół elektromobilności
Rozmowa MOTO.RP.PL
Gil Penalosa, organizacja Cities for Everyone: Mobilność przyszłości powinna być dostępna dla każdego
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Rozmowa MOTO.RP.PL
Wojciech Grzegorski, dyr. zarządzający Porsche Polska: Przenosimy siedzibę do Warszawy