Witold Wcisło, prezes Inchcape Polska: Serwis auta odbywa się w 100 proc. zdalnie

Nowością jest showroom aut używanych. Z dumą mogę powiedzieć, że projekt jest unikalny w skali Polski – mówi Witold Wcisło, prezes Inchcape Polska.

Publikacja: 22.02.2022 09:58

Witold Wcisło, prezes Inchcape Polska

Witold Wcisło, prezes Inchcape Polska

Foto: mat. prasowe

Inchcape Park to nowy pomysł na sprzedaż aut używanych i nie tylko. Jaki jest jego cel oraz założenia?

W nowym obiekcie świadczymy szereg usług, które obejmują m.in. serwis oraz sprzedaż aut używanych. W pierwszym przypadku obsługujemy cztery marki: Jaguara, Land Rover,a BMW i Mini. Stworzyliśmy przestrzeń, gdzie klienci mogą całą procedurę odbyć zdalnie – od pozostawienia samochodu, omówienia potrzebnych usług via internet, przez pełną obsługę, łącznie z odebraniem i zapłatą – lub przejść przez cały proces stacjonarnie w bezpiecznych i komfortowych dla nich warunkach. Nowością w Inchcape Park jest showroom pojazdów używanych. Z dumą mogę powiedzieć, że nasz projekt jest unikalny w skali Polski. Pod przysłowiowym dachem mamy zgromadzonych ponad 100 sprawdzonych pojazdów, które z pełną odpowiedzialnością możemy polecić naszym klientom. Mogą oni nie tylko obejrzeć, ale też przetestować większość z nich. Wymarzony pojazd można też zakupić bez wychodzenia z domu, wszystkie formalności załatwiając online.

Całkowicie czy z jednym spotkaniem w salonie?

Wiele rzeczy potrafimy rozwiązać, ale musimy też pamiętać o obowiązujących w Polsce przepisach. Z tego względu przy zakupie pojazdu musimy z klientem odbyć jedno krótkie spotkanie na podpisanie niezbędnych dokumentów. Wszystko inne odbywa się w formie cyfrowej. Natomiast w 100 proc. zdalnie może odbywać się serwis. Uzupełnieniem usług, które mogą odbywać się online jest door-to-door. W ramach tego rozwiązania, zapewniamy nie tylko zabranie auta spod wskazanego adresu, dokonanie oględzin, konsultacje z klientem, ale też odstawienie samochodu pod ten sam lub inny wskazany adres.

Skąd pomysł na showroom, skoro większość firm przenosi swoją działalność do internetu?

Niezaprzeczalnie waga internetu w sprzedaży rośnie. Dlatego jako pierwsza firma wśród marek premium umożliwiliśmy zakupy w sieci. Obserwujemy rosnącą popularność tego rozwiązania, co potwierdzają też liczby – już 50 proc. klientów chętnie z tego korzysta. Ale widzimy też, że nadal pozostaje liczne grono klientów, którzy preferują tradycyjną formę zakupu funkcjonującą od lat. Dotyczy to zwłaszcza aut używanych.

mat. prasowe

Czy są samochody, których nie zaoferujecie?

Jesteśmy otwarci na wszystkie marki. Naszym pierwszym i ostatnim warunkiem jest dostarczenie wysokiej jakości klientom. Dlatego w showroomie możemy spotkać zarówno modele marek premium, jak i marek popularnych. Ich wspólnym mianownikiem jest wysoka jakość i dobry stan techniczny. Zależy nam na zadowoleniu - z obsługi, atmosfery i oczywiście dokonywanej decyzji.

Rozważacie opcję o rozszerzenia oferty o motocykle, skoro też je oferujecie np. m.in. marek BMW?

W tym momencie nie mogę tego zadeklarować. Specyfika tego produktu jest inna niż w przypadku samochodów, podobnie jak i grupa odbiorców. Biorąc pod uwagę nasz cel - oferowania wysokiego standardu -, na tą chwilę planujemy powiększyć oferty Inchcape Park motocykle. Nie jest jednak wykluczone, że w przyszłości to się zmieni.

Posiadacie również rozbudowany serwis. Skąd pomysł na stworzenie strefy preserwisowej, gdzie przy obecności klienta dokonujecie oględzin auta?

Wpisuje się to w naszą filozofię oferowania komfortu. Zależało nam na stworzeniu przyjaznej i suchej przestrzeni, gdzie klient będzie mógł uczestniczyć w ocenie stanu auta przez serwisanta, opowiedzieć o jego bolączkach oraz zapoznać się ze wstępną diagnozą. W innych miejscach takie czynności często odbywają się na świeżym powietrzu, co w słoneczną pogodę jest nawet przyjemne. Jednak w jesienno-zimowej aurze lub po prostu podczas deszczowego dnia, już nie. W strefie Drive-in pogoda nie ma znaczenia.

Czy połączenie serwisu kilku brendów było problematyczne?

Nie nazwałbym tego problematycznym. Musieliśmy spełnić szereg standardów, które wyznaczyła nam każda z tych marek. To właśnie z tego powodu są dwa osobne wejścia do tego budynku. To nie przypadek. Nasza determinacja sprawiła, że szanując wszystkie wymagania, dzisiaj możemy mieć taki obiekt jak Inchcpae Park, w którym obsługujemy serwisowo 4-marki premium.

Planujecie ekspansję na inne miasta?

Chcemy rozwinąć Inchcape Park do takiego poziomu, który był wewnętrznie od początku planowany. W najbliższych latach powiększymy skalę działania w obszarze pojazdów używanych co najmniej sześciokrotnie. W tym momencie nie chciałbym jednak deklarować, czy będą to duże miasta. Mogę jedynie zdradzić, że kolejnym naszym miejscem na pewno będzie Wrocław.

Czytaj więcej

Emil Dembiński, prezes Volvo Cars Poland: Będzie normalnie i wrócą promocje

Inchcape Park to nowy pomysł na sprzedaż aut używanych i nie tylko. Jaki jest jego cel oraz założenia?

W nowym obiekcie świadczymy szereg usług, które obejmują m.in. serwis oraz sprzedaż aut używanych. W pierwszym przypadku obsługujemy cztery marki: Jaguara, Land Rover,a BMW i Mini. Stworzyliśmy przestrzeń, gdzie klienci mogą całą procedurę odbyć zdalnie – od pozostawienia samochodu, omówienia potrzebnych usług via internet, przez pełną obsługę, łącznie z odebraniem i zapłatą – lub przejść przez cały proces stacjonarnie w bezpiecznych i komfortowych dla nich warunkach. Nowością w Inchcape Park jest showroom pojazdów używanych. Z dumą mogę powiedzieć, że nasz projekt jest unikalny w skali Polski. Pod przysłowiowym dachem mamy zgromadzonych ponad 100 sprawdzonych pojazdów, które z pełną odpowiedzialnością możemy polecić naszym klientom. Mogą oni nie tylko obejrzeć, ale też przetestować większość z nich. Wymarzony pojazd można też zakupić bez wychodzenia z domu, wszystkie formalności załatwiając online.

Rozmowa MOTO.RP.PL
Piotr Łakomy, dyr. marki Volkswagen Samochody Dostawcze: Segment C/D będzie segmentem Craftera
Rozmowa MOTO.RP.PL
Emil Lisowski, CEO Marathon International: W tej chwili wszystko jest trudne
Rozmowa MOTO.RP.PL
Łukasz Zadworny, dyrektor marki Audi w Polsce: Segment premium rośnie dynamicznie
Rozmowa MOTO.RP.PL
Frank Krol, prezes Mitsubishi Motors Europe: Hybrydy stały się „nowymi dieslami”
Rozmowa MOTO.RP.PL
Jürgen Guldner, dyr. rozwoju technologii wodorowej BMW: Każda nowa technologia jest kosztowna