Jeszcze kilkanaście lat temu nie wszyscy klienci rozumieli wyprzedzające czasy podejście Lexusa do motoryzacji. Dziś kiedy marki premium zmagają się m.in. z problemami emisyjnymi i na szybko elektryfikują gamę Lexus zbiera owoce swojej przemyślanej strategii i korzysta z doświadczenia w produkcji ekologicznych napędów hybrydowych.
W Europe Lexus zwiększył sprzedaż w przedziale 2018-2019 z 45 do ponad 55 tys. samochodów rocznie osiągając ponad 0,35 proc. udział w rynku. Nigdy dotąd pozycja Lexusa na starym kontynencie nie była tak mocna. Wszystkie modele japońskiej marki są obecnie dostępne z napędem hybrydowym, opcjonalnym lub standardowym, a ponad 90% sprzedawanych w Europie samochodów to hybrydy. Biorąc pod uwagę obostrzenia emisji CO2 dla producentów samochodów jakie Komisja Europejska przygotowuje na kolejne lata można się spodziewać, że ekologiczne napędy Lexusa postawią markę w jeszcze lepszym świetle i poprawią konkurencyjność finansową.
Kilka decyzji strategicznych przyczyniło się do obecnej pozycji Lexusa na światowych rynkach. Japońska marka postawiła na napędy hybrydowe, czyli niską emisję CO2, SUV-y i crossovery, odważny design oraz najwyższą jakość produktów i obsługi. A jak do tego doszło?
Rewolucyjny napęd