Pierwsze Ducato pojawiło się w 1982 roku. W pojazdach użytkowych zmiany nie przebiegają gwałtownie. Obecne Ducato III bazuje na modelu, który zadebiutował w 2006 roku, ale przez 15 lat był rozwijany, a jego wygląd był wielokrotnie unowocześniany. Najnowsze zmiany dotyczą głównie wprowadzeniu do modelu nowych technologi. Najważniejszą cechą tego liftingu jest zmodernizowana kabina. Nowy Ducato otrzyma cyfrowe instrumenty i system multimedialny U-Connect z ekranem o przekątnej do dziesięciu cali. Rozszerzony zakres funkcji nowej generacji U-Connect obejmuje nawigację z mapami TomTom 3D oraz bezprzewodową integrację z Apple Carplay i Android Auto.
CZYTAJ TAKŻE: Fiat Tipo po modernizacji. Jedno z najtańszych aut na rynku
Pojawił się też nowy kształt kierownicy, przeprojektowane panele drzwi i zmodyfikowana jednostka sterująca klimatyzacją. Siedzenia mają być wygodniejsze, a wnętrze oferować więcej miejsca. Według Fiata nowe Ducato będzie pierwszym lekkim samochodem dostawczym z możliwością autonomicznej jazdy na poziomie 2. Ducato otrzymało sporo systemów takich jak kontrola awaryjnego hamowania (również przed pieszymi i rowerzystami), system rozpoznawania znaków drogowych i monitorowania uwagi kierowcy, adaptacyjny tempomat z funkcją stop & go czy asystent utrzymania pasa ruchu. To nie koniec nowych technologi. Asortyment systemów wspomagania kierowcy i parkowania uzupełnia cyfrowe lusterko centralne, dzięki któremu kierowca widzi co się za nim dzieje nawet w modelach z metalową grodzią. Dostępny jest również system ESC z asystentem bocznego wiatru, kontrola stabilności przyczepy i Active Park Assist.