Ateca był pierwszym SUV-em Seata. Model zbudowano w 2016 roku na platformie MQB, którą wykorzystano również dla modeli, takich jak Volkswagen T-Roc czy Skoda Karoq. Ateca to ważny model dla hiszpańskiej marki. Przez ostatnie cztery lata na świecie sprzedano ponad 300 000 egzemplarzy tego modelu. A jeśli coś dobrze się sprzedaje, to zmiany w nowym modelu nie mogą być duże. Tak też jest w nowej Atece. Poprzez bardziej wyrazisty przód i tył w stylu nowego Leona karoseria zyskała na wyrazistości. Są również nowe wzory felg i poszerzone portfolio lakierów.

CZYTAJ TAKŻE: Ceny nowego Seata Leona. Startuje od 69 700 zł

""

Seat Ateca.

moto.rp.pl

Seat podkreśla, że nowa Ateca będzie posiadać stałą łączność z siecią. Nowy 9,2-calowy system multimedialny powinno dać się obsługiwać głosowo, również za pomocą potocznego języka. Z systemów bezpieczeństwa warto wymienić adaptacyjny tempomat, system zapobiegający awariom czy asystenta hamowania awaryjnego. Opcjonalnie nową Atecę można zamówić z podgrzewaną kierownicą i specjalnie powleczoną przednią szybą, co powinno poprawić widoczność w złych warunkach. Ponadto wnętrze otrzymało nowe materiały obić foteli i poprawioną jakość tworzyw.

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

Nowością jest wariant wyposażenia Xperience, który ma dodać miejskiemu SUVowi offroadowego charakteru. Efekt uzyskano m.in. poprzez wprowadzenie czarnej barwy na zderzakach, nadkolach i bokach samochodu, a także zamontowanie aluminiowej końcówki wydechu. Od strony napędów nowy Seat Ateca oferuje cztery opcje silników benzynowych lub jeden z trzech silników wysokoprężnych. W 2019 roku 44 proc. sprzedanych modeli Seata stanowiły SUV-y.

CZYTAJ TAKŻE: Cupra Formentor: Seat rozwija submarkę

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl