Jak to jest, że tam gdzie inni kapitulują Porsche potrafi sobie poradzić. W dzisiejszych czasach emisji i norm praktycznie żadna z firm motoryzacyjnych nie potrafi skonstruować mocnego, wolnossącego silnika spełniającego wyśrubowane normy narzucone przez ustawodawcę. Poddały się i BMW i Mercedes, a nawet Ferrari stopniowo kończy przygodę z silnikami bez turbodoładowania. Tymczasem na początku wiosny w ofercie pojawi się Cayman i Boxster GTS. Zamiast 2,5-litrowego czterocylindrowego będzie czterolitrowa jednostka napędowa.

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

Czterolitrowy silnik boksera o mocy 400 KM jest połączony z sześciobiegową, manualną przekładnią. Od zera do 100 km/h Cayman i Boxster GTS 4.0 potrzebują 4,5 sekundy, a prędkość maksymalna powinna wynosi 293 km/h. Nowe wersje wyposażone są w sportowe, obniżenie o 20 mm zawieszenie z systemem PASM. Ponadto zabudowana jest mechaniczna blokada mechanizmu różnicowego tylnej osi. Sportowy układ wydechowy z aktywną kontrolą klap również należy do wyposażenia standardowego. Modele GTS 4.0 mają czarne 20-calowe felgi aluminiowe z oponami o rozmiarze 235/35 z przodu i 265/35 z tyłu. Pomalowane na czerwono zaciski hamulcowe są fabrycznie zamontowane na wzmocnionym układzie hamulcowym, a ceramiczny układ hamulcowy – Porsche Ceramic Composite – jest dostępny za dodatkową opłatą.

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

Podobnie jak w 718 Spyder i 718 Cayman GT4, sześciocylindrowy bokser ma adaptacyjne sterowanie cylindrami, zmienny układ dolotowy i bezpośredni wtrysk. Wolnossąca jednostka zapewnia natychmiastowe reakcje na gaz i idealnie pasuje do sportowego samochodu. 718 Cayman GTS 4.0 kosztuje 407 000 zł, a 718 Boxster GTS 4.0 można kupić od 410 000 zł.

CZYTAJ TAKŻE: Porsche Macan Turbo: I to by było na tyle

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl