Porsche prezentuje topowy model Macana – Turbo. Nowy sześciocylindrowy silnik biturbo o pojemności 2,9 litra zapewnia imponującą moc 440 KM.

Nowy Macan, nowe Turbo, nowy sześciocylindrowy silnik. Jednostka napędowa o pojemności 2,9 litra i mocy 440 KM oferuje o 10 procent więcej mocy w porównaniu do swojego poprzednika przy 20 procentach mniejszej pojemności skokowej (poprzednik miał 3,6 litra pojemności). Sinik nowością jest tylko w modelu Macan, bo ogólnie to znana jednostka z modeli Cayenne i Panamera. Do przenoszenia mocy Porsche wykorzystuje siedmiobiegową, dwusprzęgłową skrzynię biegów PDK.

Porsche Macan Turbo.

Sprint do 100 km/h ważącemu 1945 kg Macanowi z opcjonalnym pakietem Sport Chrono zajmuje 4,3 sekundy, a więc o trzy dziesiąte szybciej niż wcześniej. Bez pakietu trwa to nieco dłużej, bo 4,5 sekundy. Maksymalna prędkość wynosi 270 km/h (o 4 km/h szybciej od poprzednika). Podawane przez producenta średnie zużycie paliwa wynosi 9,8 litra. Nowy Macan Turbo standardowo jest wyposażony w system „Porsche Surface Coated Brake” (PSCB) jako część zoptymalizowanego zawieszenia. Na życzenie oferowane jest zawieszenie pneumatyczne z regulacją prześwitu, ze zoptymalizowanymi tłokami tocznymi i nową hydrauliką amortyzatorów, a także układ Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus) i hamulce Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB).

ZOBACZ TAKŻE: Test | Porsche Panamera 4 E-Hybrid Sport Turismo: Klient idealny

Topowa wersja Macana wyróżnia się takimi akcentami, jak trzy duże wloty powietrza z przodu, reflektory LED, sportowe lusterka zewnętrzne, nowe boczne listwy progowe, sportowy układ wydechowy z podwójnymi rurami wydechowymi, 20-calowe felgi aluminiowe i spojler na końcówce dachu. Wnętrze zostało wzbogacone o adaptacyjne sportowe fotele, system dźwięku przestrzennego Bose, podsufitkę z alcantary i pakiet listew ze szczotkowanego aluminium. Opcjonalnie dostępna będzie, znana z modelu 911, podgrzewana, sportowa kierownica GT.

I to by było na tyle. To najprawdopodobniej ostatnia wersja Turbo w modelu Macan. Według wszystkich zapowiedzi następca ma być oferowany wyłącznie z napędem elektrycznym. Polskich cen importer póki co nie podał. Na rynku niemieckim Macan Turbo kosztuje 91.922 Euro i jest o prawie 27 000 euro droższy od najmocniejszej obecnie oferowanej wersji tego modelu.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Papież jeździ wodorową Toyotą

Toyota Mirai wyposażona w ogniwa paliwowe zasiane wodorem dołączyła do floty pojazdów Papieża Franciszka. ...

Elektryczne opóźnienie Włochów

Lepiej późno niż wcale. Fiat nareszcie wprowadzi swój pierwszy zelektryfikowany model. Jeep Renegade pojawi ...

Drogie auta sprzedają się lepiej

Ta zasada sprawdza się już od dawna. Samochody segmentu premium są bardziej odporne na ...

Toyota w 2020 roku sprzedała najwięcej aut na świecie

Toyota sprzedała w 2020 roku więcej samochodów niż jakikolwiek inny producent, chociaż sprzedaż ogólnie ...

Gdzie jeździć elektrycznymi hulajnogami? Podobny problem we Wrocławiu i Madrycie

Elektryczne hulajnogi pojawiły się we Wrocławiu i nikt nie wie gdzie można nimi jeździć. ...

Symulatory w świecie motoryzacji

Po co robić coś w rzeczywistości, skoro można skorzystać ze świata wirtualnego? Takie pytanie ...