Porsche Macan Turbo: I to by było na tyle

Porsche prezentuje topowy model Macana – Turbo. Nowy sześciocylindrowy silnik biturbo o pojemności 2,9 litra zapewnia imponującą moc 440 KM.

Publikacja: 29.08.2019 10:04

Porsche Macan Turbo: I to by było na tyle

Foto: moto.rp.pl

Nowy Macan, nowe Turbo, nowy sześciocylindrowy silnik. Jednostka napędowa o pojemności 2,9 litra i mocy 440 KM oferuje o 10 procent więcej mocy w porównaniu do swojego poprzednika przy 20 procentach mniejszej pojemności skokowej (poprzednik miał 3,6 litra pojemności). Sinik nowością jest tylko w modelu Macan, bo ogólnie to znana jednostka z modeli Cayenne i Panamera. Do przenoszenia mocy Porsche wykorzystuje siedmiobiegową, dwusprzęgłową skrzynię biegów PDK.

""

Porsche Macan Turbo.

moto.rp.pl

Sprint do 100 km/h ważącemu 1945 kg Macanowi z opcjonalnym pakietem Sport Chrono zajmuje 4,3 sekundy, a więc o trzy dziesiąte szybciej niż wcześniej. Bez pakietu trwa to nieco dłużej, bo 4,5 sekundy. Maksymalna prędkość wynosi 270 km/h (o 4 km/h szybciej od poprzednika). Podawane przez producenta średnie zużycie paliwa wynosi 9,8 litra. Nowy Macan Turbo standardowo jest wyposażony w system „Porsche Surface Coated Brake” (PSCB) jako część zoptymalizowanego zawieszenia. Na życzenie oferowane jest zawieszenie pneumatyczne z regulacją prześwitu, ze zoptymalizowanymi tłokami tocznymi i nową hydrauliką amortyzatorów, a także układ Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus) i hamulce Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB).

ZOBACZ TAKŻE: Test | Porsche Panamera 4 E-Hybrid Sport Turismo: Klient idealny

""

moto.rp.pl

Topowa wersja Macana wyróżnia się takimi akcentami, jak trzy duże wloty powietrza z przodu, reflektory LED, sportowe lusterka zewnętrzne, nowe boczne listwy progowe, sportowy układ wydechowy z podwójnymi rurami wydechowymi, 20-calowe felgi aluminiowe i spojler na końcówce dachu. Wnętrze zostało wzbogacone o adaptacyjne sportowe fotele, system dźwięku przestrzennego Bose, podsufitkę z alcantary i pakiet listew ze szczotkowanego aluminium. Opcjonalnie dostępna będzie, znana z modelu 911, podgrzewana, sportowa kierownica GT.

""

moto.rp.pl

I to by było na tyle. To najprawdopodobniej ostatnia wersja Turbo w modelu Macan. Według wszystkich zapowiedzi następca ma być oferowany wyłącznie z napędem elektrycznym. Polskich cen importer póki co nie podał. Na rynku niemieckim Macan Turbo kosztuje 91.922 Euro i jest o prawie 27 000 euro droższy od najmocniejszej obecnie oferowanej wersji tego modelu.

""

moto.rp.pl

Nowy Macan, nowe Turbo, nowy sześciocylindrowy silnik. Jednostka napędowa o pojemności 2,9 litra i mocy 440 KM oferuje o 10 procent więcej mocy w porównaniu do swojego poprzednika przy 20 procentach mniejszej pojemności skokowej (poprzednik miał 3,6 litra pojemności). Sinik nowością jest tylko w modelu Macan, bo ogólnie to znana jednostka z modeli Cayenne i Panamera. Do przenoszenia mocy Porsche wykorzystuje siedmiobiegową, dwusprzęgłową skrzynię biegów PDK.

Sprint do 100 km/h ważącemu 1945 kg Macanowi z opcjonalnym pakietem Sport Chrono zajmuje 4,3 sekundy, a więc o trzy dziesiąte szybciej niż wcześniej. Bez pakietu trwa to nieco dłużej, bo 4,5 sekundy. Maksymalna prędkość wynosi 270 km/h (o 4 km/h szybciej od poprzednika). Podawane przez producenta średnie zużycie paliwa wynosi 9,8 litra. Nowy Macan Turbo standardowo jest wyposażony w system „Porsche Surface Coated Brake” (PSCB) jako część zoptymalizowanego zawieszenia. Na życzenie oferowane jest zawieszenie pneumatyczne z regulacją prześwitu, ze zoptymalizowanymi tłokami tocznymi i nową hydrauliką amortyzatorów, a także układ Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus) i hamulce Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB).

Parking
Naszpikowane technologiami Volkswageny na wyciągnięcie ręki w niezwykłym finansowaniu
Parking
Opel Roks-e: Tylko do miasta
Parking
Nowa Kia Sportage zaprojektowana specjalnie dla Europy
Parking
Lexus RX 450h: Suma dobrych cech
Parking
Chińska droga do taniej elektromobilności