IAA 2019 | Volkswagen ID.3: Oto auto nowej ery

Koniec z ciapkowatym maskowaniem. 9 września Volkswagen podczas wieczornej gali na IAA we Frankfurcie pokazał, jak wygląda ID.3, auto, które ma dać początek elektrycznej rewolucji marki. Ujawnił także oficjalne zdjęcia dla tych, którzy na premierze nie byli.

Publikacja: 09.09.2019 21:39

IAA 2019 | Volkswagen ID.3: Oto auto nowej ery

Foto: moto.rp.pl

– Samochód nowej ery jest już dostępny – obwieścił Herbert Diess, dyrektor generalny Volkswagena podczas prezentacji ID.3 na Międzynarodowym Salonie Samochodowym (IAA) we Frankfurcie. – ID.3 to początek wielkiej kampanii e-mobilności dla marki Volkswagen, ale i całej Grupy VW – stwierdził Diess przypominając, że Audi rozwija program e-tron, zaledwie kilka dni temu Porsche świętowało premierę Taycana, najbardziej sportowego samochodu elektrycznego na świecie. A Volkswagen pokazuje na IAA także udoskonalonego miejskiego malucha e-up! z prawie dwa razy większym zasięgiem niż w poprzedniej wersji. – Do 2028 r. wprowadzimy na rynek prawie 70 nowych samochodów elektrycznych – przypomniał Diess.

""

Herbert Diess przedstawia ID.3 / fot.Volkswagen

moto.rp.pl

ID. 3 został zbudowany na modułowej platformie MEB. Powstała ona z myślą o pojazdach elektrycznych i zostanie wykorzystana w wielu innych modelach. Poza ID.3, to właśnie na niej powstanie potężny SUV ID.ROOMZ, ID.BUZZ, ID.CROZZ, ID.VISION, a także wiele innych modeli.

CZYTAJ TAKŻE: Top 10 | Tesla liderem, ale kto jeszcze sprzedaje najwięcej elektryków na świecie?

– Ochrona klimatu nie jest ciężarem – to nowa szansa dla Niemiec i Europy. Tutaj może powstać krajowy rynek nowej mobilności bez CO2. Ochrona klimatu stanie się wówczas siłą napędową innowacji i będzie coraz bardziej generować naszą przewagę konkurencyjną. Możemy kształtować zmiany w taki sposób, aby każdy mógł pozwolić sobie na ochronę klimatu – zapewniał Herbert Diess we Frankfurcie

""

ID.3 jest pierwszym Volkswagenem z nowym logo / fot. Volkswagen

moto.rp.pl

Podstawowy i jednocześnie najtańszy ID.3 ma 150-konny silnik i akumulatory pozwalające przejechać 330 kilometrów na jednym ładowaniu według procedury badawczej WLTP. Pojemność baterii w tym przypadku wynosi 45 kWh. Mocniejsza odmiana ma baterię o pojemności 58 kWh, co przekłada się na 420 km zasięgu. Najbardziej dalekosiężna wersja będzie wyposażona w akumulatory zapewniające 77 kWh, co zapewnić ma aż 550 kilometrów na jednym ładowaniu. Tylnonapędowe auto będzie dostępne także w mocniejszym wariancie – 204 KM. Podstawowa wersja w Niemczech ma kosztować ok. 30 tys. euro.

""

fot. Volkswagen

moto.rp.pl

""

fot. Volkswagen

moto.rp.pl

""

fot. Volkswagen

moto.rp.pl

""

fot. Volkswagen

moto.rp.pl

""

fot. Volkswagen

moto.rp.pl

""

fot. Volkswagen

moto.rp.pl

– Samochód nowej ery jest już dostępny – obwieścił Herbert Diess, dyrektor generalny Volkswagena podczas prezentacji ID.3 na Międzynarodowym Salonie Samochodowym (IAA) we Frankfurcie. – ID.3 to początek wielkiej kampanii e-mobilności dla marki Volkswagen, ale i całej Grupy VW – stwierdził Diess przypominając, że Audi rozwija program e-tron, zaledwie kilka dni temu Porsche świętowało premierę Taycana, najbardziej sportowego samochodu elektrycznego na świecie. A Volkswagen pokazuje na IAA także udoskonalonego miejskiego malucha e-up! z prawie dwa razy większym zasięgiem niż w poprzedniej wersji. – Do 2028 r. wprowadzimy na rynek prawie 70 nowych samochodów elektrycznych – przypomniał Diess.

Na prąd
Złodzieje nie chcą kraść elektryków. Na tej liście Tesla jest na ostatnim miejscu
Parking
Mazda CX-5 – wszystko, co dobre, ma swój koniec
Materiał Promocyjny
Ukryj auto, odzyskaj spokój i przestrzeń
Parking
Międzynarodowy dzień dbania o samochód
Parking
Opel Roks-e: Tylko do miasta