Opel Astra: Nowe silniki i zmiany kosmetyczne

Astra doczekała się modernizacji. Pod maskę trafiły nowe silniki , zmodyfikowano nieco wygląd popularnego kompakta i dorzucono nowe, technologiczne dodatki. Niestety, po zmianach najmocniejsza wersja oplowskiego kompakta oferuje jedynie 145 KM.

Publikacja: 06.07.2019 00:22

Opel Astra: Nowe silniki i zmiany kosmetyczne

Foto: moto.rp.pl

""

Zmodernizowany Opel Astra.

Foto: moto.rp.pl

Zmodernizowaną Astrę najszybciej rozpoczęcie po nowym wlocie powietrza, który teraz przypomina ten z modelu Insignia. Poprawiony został także, głównie z powodów aerodynamicznych, wygląd przedniego i tylnego zderzaka. Pojawiła się także opcja „High Gloss Black Pack” z błyszczącym, czarnym wykończeniem listew karoserii, przez co auto zyskuje bardziej nobliwy wygląd.

""

Foto: moto.rp.pl

Górna i dolna część wlotu osłony chłodnicy nowej Astry otwiera się i zamyka automatycznie i niezależnie od siebie. To rozwiązanie, wraz z aerodynamicznie zoptymalizowaną maską ma poprawić przepływ powietrza karoserii. Oceniając efekt pracy inżynierów po współczynniku opływu powietrza cW 0,26 (Sports Tourer osiąga wartość cW nawet 0,25) można śmiało powiedzieć, że wykonali dobrą robotę.

""

Foto: moto.rp.pl

Gama silników została prawie całkowicie wymieniona. Podstawowym jest nowy, benzynowy, trzycylindrowy, turbodoładowany silnik o pojemności 1,2 litra, który zastępuje jednostkę o pojemności 1,0 litra. Do zmodernizowanej Astry Opel oferuje silniki, których rozwój zainicjowano przed przejęciem niemieckiej marki przez koncern PSA. Jednostki napędowe oferowane będą w trzech poziomach mocy: 110 KM, 130 KM i 145 KM. Wszystkie silniki są połączone z ręczną sześciobiegową skrzynią biegów. Absolutnym zaskoczeniem jest wprowadzenie skrzyni biegów CVT, którą będzie oferowana wyłącznie z 1.4 litrowym, turbodoładowanym silnikiem o mocy 1,4 litra i mocy 145 KM. Również diesel jest nowy, to trzycylindrowy, 1,5 litrowy silnik o mocy 122 KM. Można połączyć go z nową, dziewięciostopniową automatyczną przekładnią. Godne pochwały jest to, że bez wyjątku wszystkie silniki spełniają obowiązującą od 1 stycznia 2021 roku normę emisji spalin Euro 6d.

""

Foto: moto.rp.pl

Nowe amortyzatory mają zwiększyć komfort jazdy. Na liście opcji znajdzie się zawieszenie o bardziej sportowej charakterystyce. Dostępne będą też poprawione systemy wspomagania, w tym adaptacyjny tempomat, ostrzeganie przed kolizją z automatycznym hamowaniem awaryjnym, a także asystenci znaków drogowych i utrzymania pasa ruchu, które korzystają z nowej przedniej kamery, wyposażonej w szybszy procesor i lepiej rozpoznającej pieszych i pojazdy. Zmodyfikowana kamera cofania w połączeniu z systemem Infotainment Multimedia Navi Pro (tym samym, który w ubiegłym roku trafił do Insigni) została zaprojektowana tak, aby zapewniać zauważalnie lepszy obraz niż ta używana do tej pory. Na desce rozdzielczej pojawiły się także nowe zegary z centralnym ekranem – to także rozwiązanie znane już z flagowego Opla.

ZOBACZ TAKŻE: Tak wygląda nowa Corsa-e

Nową Astrę będzie można zamawiać już za kilka tygodni. Nie wiadomo kiedy dokładnie auta dotrą do dealerów. Opel póki co nie podał też cen nowego modelu. Pewne natomiast jest, że następna generacja Astry, która zostanie zbudowana w całości na platformie PSA, będzie produkowana w niemieckim Rüsselsheim od 2021 roku.

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

Zmodernizowaną Astrę najszybciej rozpoczęcie po nowym wlocie powietrza, który teraz przypomina ten z modelu Insignia. Poprawiony został także, głównie z powodów aerodynamicznych, wygląd przedniego i tylnego zderzaka. Pojawiła się także opcja „High Gloss Black Pack” z błyszczącym, czarnym wykończeniem listew karoserii, przez co auto zyskuje bardziej nobliwy wygląd.

Górna i dolna część wlotu osłony chłodnicy nowej Astry otwiera się i zamyka automatycznie i niezależnie od siebie. To rozwiązanie, wraz z aerodynamicznie zoptymalizowaną maską ma poprawić przepływ powietrza karoserii. Oceniając efekt pracy inżynierów po współczynniku opływu powietrza cW 0,26 (Sports Tourer osiąga wartość cW nawet 0,25) można śmiało powiedzieć, że wykonali dobrą robotę.

Parking
Mazda CX-5 – wszystko, co dobre, ma swój koniec
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Materiał Promocyjny
Ukryj auto, odzyskaj spokój i przestrzeń
Parking
Międzynarodowy dzień dbania o samochód
Parking
Opel Roks-e: Tylko do miasta
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Parking
Nowa Kia Sportage zaprojektowana specjalnie dla Europy