Citroen Ami One: Elektrycznie w miasto bez prawa jazdy

Citroen na salonie samochodowym w Genewie zaprezentuje koncepcyjny model o nazwie Ami One. Elektryczny pojazd, którym możesz jeździć bez prawa jazdy.

Publikacja: 20.02.2019 11:18

Citroen Ami One: Elektrycznie w miasto bez prawa jazdy

Foto: moto.rp.pl

Jak dużo, albo raczej jak mało samochodu jest tak naprawdę potrzebne? Na to pytanie Citroen udzielił odpowiedzi w latach 1948-1990. 2CV był minimalizmem na kołach. Prawie 30 lat po zakończeniu produkcji 2CV i 100 lat po tym, jak Citroen zbudował pierwszy samochód, marka na salonie w Genewie pokaże aktualną odpowiedź na pytanie o indywidualną mobilność.

""

Citroen Ami One ma 2,5 metra długości.

moto.rp.pl

Koncepcyjny Ami One to 2,5-metrowy pojazd elektryczny przeznaczony do poruszania się w mieście. Nazwa nawiązuje do produkowanych w latach siedemdziesiątych Citroenach Ami 6 i Ami 8. Do uruchomienia Ami One potrzebny jest smartfon, który trzeba włożyć do dedykowanego otworu na panelu instrumentów. Telefon zastępuje również kluczyki, nawigację i prędkościomierz. Koncepcja Ami One przewiduje wynajem długo i krótkoterminowy.

""

moto.rp.pl

Silnik elektryczny o mocy 6 kW przyspiesza pojazd do 45 km/h – a to w wielu krajach UE uprawnia do poruszania się bez prawa jazdy. Kierowca i pasażer wchodzą przez drzwi, które otwierają się w różnych kierunkach: drzwi kierowcy otwierane są jak Rolls-Royce Phantom, podczas gdy drzwi pasażera otwiera się konwencjonalnie. Fotel pasażera jest przesunięty do tyłu. Przed nim znajduje się półka, w której zmieści się wózek do na zakupy. Dodatkowy bagaż mieści się za oparciami, które są pokryte plastikową siatką.

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

Kierowca ma kwadratową i płaską kierownicę, która przypomina trochę konsole do gier wideo. Za kierownicą znajduje się 5-calowy ekran, który pokazuje, między innymi, ile nam zostało zasięgu. Maksymalnie Ami One przejedzie na jednym ładowaniu 100 kilometrów. Póki co nie wiadomo nic o planach produkcji Ami One.

ZOBACZ TAKŻE: Ceny | Citroen C5 Aircross: Najtańszy z koncernu

Jak dużo, albo raczej jak mało samochodu jest tak naprawdę potrzebne? Na to pytanie Citroen udzielił odpowiedzi w latach 1948-1990. 2CV był minimalizmem na kołach. Prawie 30 lat po zakończeniu produkcji 2CV i 100 lat po tym, jak Citroen zbudował pierwszy samochód, marka na salonie w Genewie pokaże aktualną odpowiedź na pytanie o indywidualną mobilność.

Koncepcyjny Ami One to 2,5-metrowy pojazd elektryczny przeznaczony do poruszania się w mieście. Nazwa nawiązuje do produkowanych w latach siedemdziesiątych Citroenach Ami 6 i Ami 8. Do uruchomienia Ami One potrzebny jest smartfon, który trzeba włożyć do dedykowanego otworu na panelu instrumentów. Telefon zastępuje również kluczyki, nawigację i prędkościomierz. Koncepcja Ami One przewiduje wynajem długo i krótkoterminowy.

Parking
Międzynarodowy dzień dbania o samochód
Parking
Opel Roks-e: Tylko do miasta
Parking
Nowa Kia Sportage zaprojektowana specjalnie dla Europy
Parking
Lexus RX 450h: Suma dobrych cech
Materiał Promocyjny
Jaki jest proces tworzenia banku cyfrowego i jakie czynniki są kluczowe dla jego sukcesu?
Parking
Chińska droga do taniej elektromobilności
Parking
McLaren razy dwa. Czyli co wybrać, gdyby…