Jak dużo, albo raczej jak mało samochodu jest tak naprawdę potrzebne? Na to pytanie Citroen udzielił odpowiedzi w latach 1948-1990. 2CV był minimalizmem na kołach. Prawie 30 lat po zakończeniu produkcji 2CV i 100 lat po tym, jak Citroen zbudował pierwszy samochód, marka na salonie w Genewie pokaże aktualną odpowiedź na pytanie o indywidualną mobilność.
Citroen Ami One ma 2,5 metra długości.
Koncepcyjny Ami One to 2,5-metrowy pojazd elektryczny przeznaczony do poruszania się w mieście. Nazwa nawiązuje do produkowanych w latach siedemdziesiątych Citroenach Ami 6 i Ami 8. Do uruchomienia Ami One potrzebny jest smartfon, który trzeba włożyć do dedykowanego otworu na panelu instrumentów. Telefon zastępuje również kluczyki, nawigację i prędkościomierz. Koncepcja Ami One przewiduje wynajem długo i krótkoterminowy.
Silnik elektryczny o mocy 6 kW przyspiesza pojazd do 45 km/h – a to w wielu krajach UE uprawnia do poruszania się bez prawa jazdy. Kierowca i pasażer wchodzą przez drzwi, które otwierają się w różnych kierunkach: drzwi kierowcy otwierane są jak Rolls-Royce Phantom, podczas gdy drzwi pasażera otwiera się konwencjonalnie. Fotel pasażera jest przesunięty do tyłu. Przed nim znajduje się półka, w której zmieści się wózek do na zakupy. Dodatkowy bagaż mieści się za oparciami, które są pokryte plastikową siatką.