Zacznijmy od zmian w silniku. Bazowa wersja modelu V10 otrzyma dodatkowe 30 KM mocy. Było 540 KM będzie 570 KM. Żeby 5,2 litrowa jednostka napędowa spełniała wszystkie normy spalin zaopatrzono ją w dodatkowy filtr cząstek stałych. Wycinek z danych technicznych: przyspieszenie 0-100 km/h – 3,4 sekundy (Spyder 3,5 s), prędkość maksymalna 324 km/h (Spyder 322 km/h). Mocniejsza wersja występująca dotąd pod kryptonimem R8 V10 Plus, która pojawi się na początku 2019 roku, otrzyma nową nazwę. Od teraz oficjalne oznaczenie 620-konnego modelu brzmi Audi R8 V10 Performance Quattro. Tu osiągi są jeszcze lepsze – 0-100 km/h 3,1 s (Spyder 3,2 s), V-max – 331 km/h (Spyder 329 km/h).
Nowe Audi R8 pojawi się w sprzedaży w 2019 roku.
Poprawiony został układ kierowniczy, a system Audi drive select z trybami zawieszenia comfort, auto, dynamic i individual został zmodyfikowany tak, żeby różnice pomiędzy poszczególnymi programami jazdy były bardziej wyczuwalne. Wersja Performance otrzyma dodatkowe tryby – dry, wet i snow. Nowe oprogramowanie elektronicznej stabilizacji toru jazdy i układu ABS skróciło hamowanie ze 100 km/h o 1,5 metra, a z 200 km/h o całe pięć metrów. I to mimo większej masy własnej. Zmodernizowane R8 w zależności od wyposażenia waży o 15 do 20 kg więcej.
ZOBACZ TAKŻE: Premiera Audi e-tron: Europa kontratakuje
Z zewnątrz nowy model rozpoznają nie tylko prawdziwi fani. Z przodu R8 stało się wyraźnie bardziej kanciaste. Nowe wzory felg, kilka dodatkowych przetłoczeń na przedniej klapie, nieco szerszy i bardziej płaski przedni wlot powietrza, zmienione wloty na masce centralnie zabudowanego silnika, kilka kolorowych dodatków. Kto nie jest fanem chromowanych akcentów, będzie mógł zamienić wszystko, co się świeci, na wersję w czarnym kolorze. Apropos kolorów – pojawiły się dwa nowe o nazwie Kemoragrau i Ascariblau.