Informacja o wycofaniu aktualnie najlepszego modelu BMW M została potwierdzona przez Andreę Schwab, rzecznika prasowego BMW M GmbH. Wszystko z powodu nowych, europejskich norm emisji spalin.

BMW M2 od samego początku zdobył serca klientów. To model, który dla fanów marki miał w sobie coś ze starszych, prawdziwych „emek”. Dedykowaną karoserię, wyłącznie tylny napęd i w najmocniejszej wersji 450 KM mocy. Niestety z końcem roku przyjdzie się pożegnać z tym modelem.

BMW M2 CS.

– Tak, te doniesienia są prawdziwe. Produkcja obecnego BMW M2 na rynek europejski zakończy się z końcem 2020 roku. Dla reszty świata będziemy kontynuować produkcję – skomentowała Andra Schwab, rzecznik prasowy BMW M GmbH. Na pytanie o następcę M2, odpowiedziała – Nie komentujemy prawdopodobnych następców M2.

CZYTAJ TAKŻE: Nowe BMW serii 5: Więcej hybryd plug-in, poprawiona elektronika

BMW M2 Competition.

Powodem takich decyzji są europejskie normy emisji spalin, które obecnie należą do najostrzejszych na świecie. Zbliżające się zaostrzenie przepisów, po raz kolejny doprowadziło do sytuacji, w której modele, a niekiedy i całe marki wycofują swoją ofertę na Starym Kontynencie. Wszystko wskazuje na to, że produkcja BMW M2 (F87), zarówno w wersji Competition, jak też limitowanej CS zakończy się dla Europy przed końcem 2020 roku.

BMW M2 Competition.

Tak więc w przyszłości BMW M2 będzie dostępne w Ameryce Północnej i kilku innych regionach świata. Europa musi się obejść smakiem. Wszystko wygląda na to, że w 2021 roku pojawi się następca serii 2 Coupe. Na topową wersję M przyjdzie nam poczekać pewnie nieco dłużej.

BMW M2 CS.

Po wycięciu modelu M4 Cabrio, M2 było ostatnim modelem z silnikiem S55 biturbo z 6-cylindrami ustawionymi w rzędzie. Producent podkreśla, że nie było większego sensu dostosowywać tej jednostki do kolejnych rygorystycznych przepisów emisyjnych. Zaznaczył również, że w 2022 roku ma zostać zaprezentowany zupełnie nowy silnik do M2.

CZYTAJ TAKŻE: BMW wycofuje z oferty najmocniejszego diesla i silnik V12

BMW M2 CS.

Szkoda BMW M2. Jest to wyjątkowy „emka” łącząca starą i nową technologię. Auto, które przypominało najlepsze cechy modelu z M GmbH, ale też to skąd wzięła się sława i charakter modeli z literą M. Można mieć jedynie nadzieję, że następca będzie choć w części tak dobry jak obecna generacja. Cena aktualnego modelu M Competition (410 KM) wynosi 294 200 zł (ręczna, 6-biegowa skrzynia), a za M2 CS (450 KM) zapłacimy 441 000 zł (manualna przekładnia).

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Epidemia rujnuje polską branżę motoryzacyjną

Zapowiadane przez Volkswagena Poznań zwolnienie 450 osób to kolejny etap redukowania zatrudnienia w produkcji ...

BMW i Daimler wycofują się ze wspólnego carsharingu w USA i nie tylko

Ogłoszona w lutym 2019 roku wspólna inicjatywa carsharingu pomiędzy Daimlerem i BMW zostaje wycofana ...

DS3 Crossback e-tense: Francuska, elektryczna ekstrawagancja

DS Automobiles to młoda marka, która z założeń ma należeć do grona premium. Teraz ...

Coraz więcej seniorów za kierownicą. Ich liczba wzrosła trzykrotnie

Stereotyp starszej pani podróżującej samochodem w roli pasażera już niedługo może odejść do lamusa. ...

Plan połączenia FCA i PSA zatwierdzony

Rady nadzorcze francuskiej PSA i włosko-amerykańskiego Fiat Chrysler Automobiles porozumiały się w sprawie połączenia ...

Bezpieczniejsze drogi uratowałyby życie 1000 Polaków

W 2019 r. ponownie wzrosła liczba śmiertelnych ofiar wypadków komunikacyjnych w Polsce. To poważny ...