Pożegnanie z Europą obecnie najlepszego sportowego BMW

Informacja o wycofaniu aktualnie najlepszego modelu BMW M została potwierdzona przez Andreę Schwab, rzecznika prasowego BMW M GmbH. Wszystko z powodu nowych, europejskich norm emisji spalin.

Publikacja: 02.06.2020 00:33

Pożegnanie z Europą obecnie najlepszego sportowego BMW

Foto: moto.rp.pl

BMW M2 od samego początku zdobył serca klientów. To model, który dla fanów marki miał w sobie coś ze starszych, prawdziwych „emek”. Dedykowaną karoserię, wyłącznie tylny napęd i w najmocniejszej wersji 450 KM mocy. Niestety z końcem roku przyjdzie się pożegnać z tym modelem.

""

BMW M2 CS.

Foto: moto.rp.pl

– Tak, te doniesienia są prawdziwe. Produkcja obecnego BMW M2 na rynek europejski zakończy się z końcem 2020 roku. Dla reszty świata będziemy kontynuować produkcję – skomentowała Andra Schwab, rzecznik prasowy BMW M GmbH. Na pytanie o następcę M2, odpowiedziała – Nie komentujemy prawdopodobnych następców M2.

CZYTAJ TAKŻE: Nowe BMW serii 5: Więcej hybryd plug-in, poprawiona elektronika

""

BMW M2 Competition.

Foto: moto.rp.pl

Powodem takich decyzji są europejskie normy emisji spalin, które obecnie należą do najostrzejszych na świecie. Zbliżające się zaostrzenie przepisów, po raz kolejny doprowadziło do sytuacji, w której modele, a niekiedy i całe marki wycofują swoją ofertę na Starym Kontynencie. Wszystko wskazuje na to, że produkcja BMW M2 (F87), zarówno w wersji Competition, jak też limitowanej CS zakończy się dla Europy przed końcem 2020 roku.

""

BMW M2 Competition.

Foto: moto.rp.pl

Tak więc w przyszłości BMW M2 będzie dostępne w Ameryce Północnej i kilku innych regionach świata. Europa musi się obejść smakiem. Wszystko wygląda na to, że w 2021 roku pojawi się następca serii 2 Coupe. Na topową wersję M przyjdzie nam poczekać pewnie nieco dłużej.

""

BMW M2 CS.

Foto: moto.rp.pl

Po wycięciu modelu M4 Cabrio, M2 było ostatnim modelem z silnikiem S55 biturbo z 6-cylindrami ustawionymi w rzędzie. Producent podkreśla, że nie było większego sensu dostosowywać tej jednostki do kolejnych rygorystycznych przepisów emisyjnych. Zaznaczył również, że w 2022 roku ma zostać zaprezentowany zupełnie nowy silnik do M2.

CZYTAJ TAKŻE: BMW wycofuje z oferty najmocniejszego diesla i silnik V12

""

BMW M2 CS.

Foto: moto.rp.pl

Szkoda BMW M2. Jest to wyjątkowy „emka” łącząca starą i nową technologię. Auto, które przypominało najlepsze cechy modelu z M GmbH, ale też to skąd wzięła się sława i charakter modeli z literą M. Można mieć jedynie nadzieję, że następca będzie choć w części tak dobry jak obecna generacja. Cena aktualnego modelu M Competition (410 KM) wynosi 294 200 zł (ręczna, 6-biegowa skrzynia), a za M2 CS (450 KM) zapłacimy 441 000 zł (manualna przekładnia).

""

BMW M2 CS.

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

BMW M2 od samego początku zdobył serca klientów. To model, który dla fanów marki miał w sobie coś ze starszych, prawdziwych „emek”. Dedykowaną karoserię, wyłącznie tylny napęd i w najmocniejszej wersji 450 KM mocy. Niestety z końcem roku przyjdzie się pożegnać z tym modelem.

– Tak, te doniesienia są prawdziwe. Produkcja obecnego BMW M2 na rynek europejski zakończy się z końcem 2020 roku. Dla reszty świata będziemy kontynuować produkcję – skomentowała Andra Schwab, rzecznik prasowy BMW M GmbH. Na pytanie o następcę M2, odpowiedziała – Nie komentujemy prawdopodobnych następców M2.

Parking
Mazda CX-5 – wszystko, co dobre, ma swój koniec
Materiał Promocyjny
Ukryj auto, odzyskaj spokój i przestrzeń
Parking
Międzynarodowy dzień dbania o samochód
Parking
Opel Roks-e: Tylko do miasta
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Parking
Nowa Kia Sportage zaprojektowana specjalnie dla Europy