Pożegnanie z Europą obecnie najlepszego sportowego BMW

Informacja o wycofaniu aktualnie najlepszego modelu BMW M została potwierdzona przez Andreę Schwab, rzecznika prasowego BMW M GmbH. Wszystko z powodu nowych, europejskich norm emisji spalin.

Publikacja: 02.06.2020 00:33

Pożegnanie z Europą obecnie najlepszego sportowego BMW

Foto: moto.rp.pl

BMW M2 od samego początku zdobył serca klientów. To model, który dla fanów marki miał w sobie coś ze starszych, prawdziwych „emek”. Dedykowaną karoserię, wyłącznie tylny napęd i w najmocniejszej wersji 450 KM mocy. Niestety z końcem roku przyjdzie się pożegnać z tym modelem.

""

BMW M2 CS.

moto.rp.pl

– Tak, te doniesienia są prawdziwe. Produkcja obecnego BMW M2 na rynek europejski zakończy się z końcem 2020 roku. Dla reszty świata będziemy kontynuować produkcję – skomentowała Andra Schwab, rzecznik prasowy BMW M GmbH. Na pytanie o następcę M2, odpowiedziała – Nie komentujemy prawdopodobnych następców M2.

CZYTAJ TAKŻE: Nowe BMW serii 5: Więcej hybryd plug-in, poprawiona elektronika

""

BMW M2 Competition.

moto.rp.pl

Powodem takich decyzji są europejskie normy emisji spalin, które obecnie należą do najostrzejszych na świecie. Zbliżające się zaostrzenie przepisów, po raz kolejny doprowadziło do sytuacji, w której modele, a niekiedy i całe marki wycofują swoją ofertę na Starym Kontynencie. Wszystko wskazuje na to, że produkcja BMW M2 (F87), zarówno w wersji Competition, jak też limitowanej CS zakończy się dla Europy przed końcem 2020 roku.

""

BMW M2 Competition.

moto.rp.pl

Tak więc w przyszłości BMW M2 będzie dostępne w Ameryce Północnej i kilku innych regionach świata. Europa musi się obejść smakiem. Wszystko wygląda na to, że w 2021 roku pojawi się następca serii 2 Coupe. Na topową wersję M przyjdzie nam poczekać pewnie nieco dłużej.

""

BMW M2 CS.

moto.rp.pl

Po wycięciu modelu M4 Cabrio, M2 było ostatnim modelem z silnikiem S55 biturbo z 6-cylindrami ustawionymi w rzędzie. Producent podkreśla, że nie było większego sensu dostosowywać tej jednostki do kolejnych rygorystycznych przepisów emisyjnych. Zaznaczył również, że w 2022 roku ma zostać zaprezentowany zupełnie nowy silnik do M2.

CZYTAJ TAKŻE: BMW wycofuje z oferty najmocniejszego diesla i silnik V12

""

BMW M2 CS.

moto.rp.pl

Szkoda BMW M2. Jest to wyjątkowy „emka” łącząca starą i nową technologię. Auto, które przypominało najlepsze cechy modelu z M GmbH, ale też to skąd wzięła się sława i charakter modeli z literą M. Można mieć jedynie nadzieję, że następca będzie choć w części tak dobry jak obecna generacja. Cena aktualnego modelu M Competition (410 KM) wynosi 294 200 zł (ręczna, 6-biegowa skrzynia), a za M2 CS (450 KM) zapłacimy 441 000 zł (manualna przekładnia).

""

BMW M2 CS.

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

BMW M2 od samego początku zdobył serca klientów. To model, który dla fanów marki miał w sobie coś ze starszych, prawdziwych „emek”. Dedykowaną karoserię, wyłącznie tylny napęd i w najmocniejszej wersji 450 KM mocy. Niestety z końcem roku przyjdzie się pożegnać z tym modelem.

– Tak, te doniesienia są prawdziwe. Produkcja obecnego BMW M2 na rynek europejski zakończy się z końcem 2020 roku. Dla reszty świata będziemy kontynuować produkcję – skomentowała Andra Schwab, rzecznik prasowy BMW M GmbH. Na pytanie o następcę M2, odpowiedziała – Nie komentujemy prawdopodobnych następców M2.

Parking
Międzynarodowy dzień dbania o samochód
Parking
Naszpikowane technologiami Volkswageny na wyciągnięcie ręki w niezwykłym finansowaniu
Parking
Opel Roks-e: Tylko do miasta
Parking
Nowa Kia Sportage zaprojektowana specjalnie dla Europy
Parking
Lexus RX 450h: Suma dobrych cech