Nowe BMW serii 5: Więcej hybryd plug-in, poprawiona elektronika

BMW serii 5 wchodzi w drugą połowę swojego życia modelowego. „Piątka” otrzymała gruntowny face lifting. Samochód zmienił się nieco z zewnątrz, ale więcej nowości znajdziemy we wnętrzu i pod maską. Limuzyna i kombi będą dostępne u dealerów już w lipcu.

Publikacja: 28.05.2020 14:40

Nowe BMW serii 5: Więcej hybryd plug-in, poprawiona elektronika

Foto: moto.rp.pl

Jedną z najważniejszych innowacji jest rozszerzenie oferty modeli hybryd plug-in. Czterocylindrowa wersja 530e znana z poprzednika jest teraz dostępna również z nadwoziem kombi (Touring). Moc silnika nieznacznie wzrosła (292 KM), a opcjonalnie można ją teraz połączyć z napędem na wszystkie koła. 530e rozpędza się do „setki” w 5,9 sekundy i umożliwia elektryczny zasięg do 67 km w wersji napędzanej na jedną oś. Całkowicie nowa, ale dostępna tylko dla limuzyny jest sześciocylindrowa hybryda plug-in 545e o mocy 394 KM i z napędem na wszystkie koła (0-100 km/h w 4,7 s, zasięg w trybie elektrycznym 57 km). Pozostałe silniki (od 184 KM) zostały również zelektryfikowane. Każda wersja otrzyma co najmniej układ mild hybrid, wykorzystujący instalację 48V i nieduży silnik elektryczny o mocy 11 KM, który zastępuje rozrusznik. Jedynie benzynowy V8 w topowym modelu M550i (530 KM) nadal radzi sobie bez elektrycznego wsparcia.

""

BMW serii 5.

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

Zmodernizowaną „piątkę” można rozpoznać przede wszystkim poi nowym kształcie reflektorów, które teraz mają ustawione diody LED świateł do jazdy dziennej w kształcie litery L. Ponadto nieznacznie zmodyfikowano tył nadwozia dodając trapezoidalne końcówki wydechu. Pojawią się też nowe wzory felg. We wnętrzu znalazły się nowe materiały, a także zmieniona automatyczna klimatyzacja i większe wyświetlacze (12,3 cala).

CZYTAJ TAKŻE: BMW wycofuje z oferty najmocniejszego diesla i silnik V12

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

Innowacje w zakresie elektroniki dopełniają ulepszone systemy wspomagania. System ostrzegania przed zjechaniem z pasa ma teraz również funkcję powrotu na pas, opcjonalny „DrivingAssistant Professional” oferuje m.in asystenta pasa bezpieczeństwa i ostrzeżenie o skrzyżowaniu z funkcją hamowania awaryjnego. W nowe serii 5 będzie można połączyć się z autem za pomocą Apple CarPlay ale i Android Auto. Obsługą od strony informatycznej zajmie się nowy system BMW Operating System 7, który ma lepiej rozpoznawać mowę potoczną do wydawania poleceń głosowych. Nowe opcje ma również nawigacja BMW Maps. Rozbudowany został pakiet systemów wspierających kierowcę, dodając m.in. tryb wideorejestratora, czy opcja BMW eDrive Zone, która jest w modelach plug-in hybrid na wyposażeniu seryjnym. System automatycznie przełącza napęd na elektryczny, kiedy samochód wjedzie w miejską „zieloną strefę”. Póki co nie znamy polskich cen nowego BMW serii 5.

CZYTAJ TAKŻE: Zmodernizowane BMW X1: Hybryda plug-in i dwa nowe diesle

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

Jedną z najważniejszych innowacji jest rozszerzenie oferty modeli hybryd plug-in. Czterocylindrowa wersja 530e znana z poprzednika jest teraz dostępna również z nadwoziem kombi (Touring). Moc silnika nieznacznie wzrosła (292 KM), a opcjonalnie można ją teraz połączyć z napędem na wszystkie koła. 530e rozpędza się do „setki” w 5,9 sekundy i umożliwia elektryczny zasięg do 67 km w wersji napędzanej na jedną oś. Całkowicie nowa, ale dostępna tylko dla limuzyny jest sześciocylindrowa hybryda plug-in 545e o mocy 394 KM i z napędem na wszystkie koła (0-100 km/h w 4,7 s, zasięg w trybie elektrycznym 57 km). Pozostałe silniki (od 184 KM) zostały również zelektryfikowane. Każda wersja otrzyma co najmniej układ mild hybrid, wykorzystujący instalację 48V i nieduży silnik elektryczny o mocy 11 KM, który zastępuje rozrusznik. Jedynie benzynowy V8 w topowym modelu M550i (530 KM) nadal radzi sobie bez elektrycznego wsparcia.

Parking
Mazda CX-5 – wszystko, co dobre, ma swój koniec
Materiał Promocyjny
Ukryj auto, odzyskaj spokój i przestrzeń
Parking
Międzynarodowy dzień dbania o samochód
Parking
Opel Roks-e: Tylko do miasta
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Parking
Nowa Kia Sportage zaprojektowana specjalnie dla Europy