BMW serii 5 wchodzi w drugą połowę swojego życia modelowego. „Piątka” otrzymała gruntowny face lifting. Samochód zmienił się nieco z zewnątrz, ale więcej nowości znajdziemy we wnętrzu i pod maską. Limuzyna i kombi będą dostępne u dealerów już w lipcu.

Jedną z najważniejszych innowacji jest rozszerzenie oferty modeli hybryd plug-in. Czterocylindrowa wersja 530e znana z poprzednika jest teraz dostępna również z nadwoziem kombi (Touring). Moc silnika nieznacznie wzrosła (292 KM), a opcjonalnie można ją teraz połączyć z napędem na wszystkie koła. 530e rozpędza się do „setki” w 5,9 sekundy i umożliwia elektryczny zasięg do 67 km w wersji napędzanej na jedną oś. Całkowicie nowa, ale dostępna tylko dla limuzyny jest sześciocylindrowa hybryda plug-in 545e o mocy 394 KM i z napędem na wszystkie koła (0-100 km/h w 4,7 s, zasięg w trybie elektrycznym 57 km). Pozostałe silniki (od 184 KM) zostały również zelektryfikowane. Każda wersja otrzyma co najmniej układ mild hybrid, wykorzystujący instalację 48V i nieduży silnik elektryczny o mocy 11 KM, który zastępuje rozrusznik. Jedynie benzynowy V8 w topowym modelu M550i (530 KM) nadal radzi sobie bez elektrycznego wsparcia.

Zmodernizowaną „piątkę” można rozpoznać przede wszystkim poi nowym kształcie reflektorów, które teraz mają ustawione diody LED świateł do jazdy dziennej w kształcie litery L. Ponadto nieznacznie zmodyfikowano tył nadwozia dodając trapezoidalne końcówki wydechu. Pojawią się też nowe wzory felg. We wnętrzu znalazły się nowe materiały, a także zmieniona automatyczna klimatyzacja i większe wyświetlacze (12,3 cala).

CZYTAJ TAKŻE: BMW wycofuje z oferty najmocniejszego diesla i silnik V12

Innowacje w zakresie elektroniki dopełniają ulepszone systemy wspomagania. System ostrzegania przed zjechaniem z pasa ma teraz również funkcję powrotu na pas, opcjonalny „DrivingAssistant Professional” oferuje m.in asystenta pasa bezpieczeństwa i ostrzeżenie o skrzyżowaniu z funkcją hamowania awaryjnego. W nowe serii 5 będzie można połączyć się z autem za pomocą Apple CarPlay ale i Android Auto. Obsługą od strony informatycznej zajmie się nowy system BMW Operating System 7, który ma lepiej rozpoznawać mowę potoczną do wydawania poleceń głosowych. Nowe opcje ma również nawigacja BMW Maps. Rozbudowany został pakiet systemów wspierających kierowcę, dodając m.in. tryb wideorejestratora, czy opcja BMW eDrive Zone, która jest w modelach plug-in hybrid na wyposażeniu seryjnym. System automatycznie przełącza napęd na elektryczny, kiedy samochód wjedzie w miejską „zieloną strefę”. Póki co nie znamy polskich cen nowego BMW serii 5.

CZYTAJ TAKŻE: Zmodernizowane BMW X1: Hybryda plug-in i dwa nowe diesle

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Goodwood Festival of Speed: Motoryzacyjne niebo

Nowe supersamochody, egzotyki, klasyki, premiery, gwiazdy, historyczni zawodnicy. To Goodwood Festival of Speed. Najlepsza ...

Nowe normy spalin mogą doprowadzić do zapaści branży motoryzacyjnej

Branża motoryzacyjna jednym głosem przeciwko drastycznym limitom emisji CO2. Spadek wartości produkcji z 20 ...

Problemy finansowe Astona Martina. James Bond nie pomoże

W pierwszej połowie roku Aston Martin sprzedał więcej samochodów, ale mimo to firma przyniosła ...

Maciej Pertyński, polski juror World Car of the Year: Drapieżnik musi zaryczeć

Oglądanie wyścigów elektrycznych samochodów budzi podobne emocje jak obserwowanie schnącej farby. To piękny dźwięk ...

W tym roku w Genewie zadebiutuje marka Piech z elektrycznym coupe Mark Zero

Genewa 2019 | Elektryki w natarciu, ale benzyna i diesle się bronią

Wielka parada modeli z napędem elektrycznym, które wyraźnie przechodzą z rynku ekskluzywnego do masowego. ...

Całoroczne też ratują przed zimą

W Polsce nie ma obowiązku używania opon zimowych. W wielu krajach europejskich wymóg ten ...