Jedną z najważniejszych innowacji jest rozszerzenie oferty modeli hybryd plug-in. Czterocylindrowa wersja 530e znana z poprzednika jest teraz dostępna również z nadwoziem kombi (Touring). Moc silnika nieznacznie wzrosła (292 KM), a opcjonalnie można ją teraz połączyć z napędem na wszystkie koła. 530e rozpędza się do „setki” w 5,9 sekundy i umożliwia elektryczny zasięg do 67 km w wersji napędzanej na jedną oś. Całkowicie nowa, ale dostępna tylko dla limuzyny jest sześciocylindrowa hybryda plug-in 545e o mocy 394 KM i z napędem na wszystkie koła (0-100 km/h w 4,7 s, zasięg w trybie elektrycznym 57 km). Pozostałe silniki (od 184 KM) zostały również zelektryfikowane. Każda wersja otrzyma co najmniej układ mild hybrid, wykorzystujący instalację 48V i nieduży silnik elektryczny o mocy 11 KM, który zastępuje rozrusznik. Jedynie benzynowy V8 w topowym modelu M550i (530 KM) nadal radzi sobie bez elektrycznego wsparcia.
BMW serii 5.
Zmodernizowaną „piątkę” można rozpoznać przede wszystkim poi nowym kształcie reflektorów, które teraz mają ustawione diody LED świateł do jazdy dziennej w kształcie litery L. Ponadto nieznacznie zmodyfikowano tył nadwozia dodając trapezoidalne końcówki wydechu. Pojawią się też nowe wzory felg. We wnętrzu znalazły się nowe materiały, a także zmieniona automatyczna klimatyzacja i większe wyświetlacze (12,3 cala).
CZYTAJ TAKŻE: BMW wycofuje z oferty najmocniejszego diesla i silnik V12