Wyniki sprzedaży z marca 2021 roku Amerykanie podali dopiero teraz. Wynika z nich, że do klientów w Stanach Zjednoczonych trafiło dokładnie 33 186 Lexusów. Taki wynik oznacza wzrost o 104,7 proc. w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej. To najwyższy miesięczny rezultat w ponad 30-letniej historii Lexusa USA. Uwagę zwracają również wyniki japońskiej marki w większej skali. W pierwszych trzech miesiącach 2021 roku za oceanem sprzedano 74 253 aut ze znaczkiem Lexusa (o ponad 35 proc. więcej niż w pierwszym kwartale 2020 roku). Tylko raz w historii amerykański oddział Lexusa zanotował lepszy wynik kwartalny.

CZYTAJ TAKŻE: Test | Lexus LC 500: Wyrafinowany indywidualista

""

Lexus NX.

moto.rp.pl

Z 33 186 Lexusów sprzedanych w marcu w USA 25 003 stanowiły SUV-y i crossovery. Najchętniej wybieranym modelem był niezmiennie SUV RX (12 950 egzemplarzy), za którym znalazły się kolejno nieco mniejszy NX (6 466 sztuk) i sedan ES (4 664). Świetnym wynikom Lexusa sprzyjała sprzedaż odświeżonych modeli. Mowa przede wszystkim o nowym sedanie IS, który zanotował wynik o prawie 165 proc. wyższy niż w tym samym okresie rok wcześniej oraz flagowym Lexusie LS (+139,2 proc.). Sporym zainteresowaniem cieszył się też oparty na ramie GX, którego sprzedaż rok do roku wzrosła w marcu o 137,7 proc.

""

Nowy Lexus IS.

moto.rp.pl

Lexus wyjątkowo dobrze radzi sobie z kryzysem wywołanym przez pandemię koronawirusa. W 2020 roku japoński producent awansował na drugie miejsce w zestawieniu najpopularniejszych marek premium w Stanach Zjednoczonych. Sprzedaż Lexusa w ubiegłym roku spadła na amerykańskim rynku o 7,7 proc. Jeszcze lepiej japońska marka poradziła sobie w Chinach. Tam w 2020 roku Lexus sprzedał o 11 proc. aut więcej niż rok wcześniej. W tym samym czasie na polskie drogi wyjechało prawie 17 proc. Lexusów więcej w porównaniu z 2019 rokiem.

CZYTAJ TAKŻE: Nowy Lexus NX: Po raz pierwszy z hybrydą plug-in

""

Lexus RX

moto.rp.pl