Ponad 60 proc. sprzedanych bieżącego roku w Polsce egzemplarzy Forda Mustanga Mach-E stanowiły auta z napędem na cztery koła, natomiast ponad 62 proc. klientów zdecydowało się na samochody z baterią o rozszerzonej pojemności 98 kWh. Łącząc zaś rodzaj napędu i pojemność baterii, to najpopularniejszą wersją tego w pełni elektrycznego SUV-a na polskim rynku jest odmiana z baterią o rozszerzonej pojemności i napędem AWD (40 proc.), a na drugim miejscu uplasowała się wersja z napędem na tył oraz standardową baterią o pojemności 75kWh (31 proc.). Ponad 13,5 proc. wszystkich sprzedanych egzemplarzy Mustanga Mach-E w 2022 roku w Polsce to najmocniejsza wersja GT, z napędem na wszystkie koła i z rozszerzoną baterią. Najczęściej klienci kupujący Mustanga Mach-E wybierają kolor Absolute Black – ponad 22 proc.. Na drugim miejscu wśród popularnych kolorów znalazł się niezwykle atrakcyjny i przyciągający wzrok – Lucid Red (20 proc.), a na kolejnych w zestawieniu były Dark Grey Matter (12 proc.), Cyber Orange (11 proc.) oraz Star White (11 proc.). Najczęściej Mustanga Mach-E można spotkać na ulicach Warszawy, Krakowa, Trójmiasta, Wrocławia i Częstochowy.

Ford Mustang Mach-E GT

Ford Mustang Mach-E GT

mat. prasowe

Rynek samochodów elektrycznych w Polsce sukcesywnie się rozwija. Porównując wyniki sprzedaży dla całego segmentu aut typu BEV w mijającym roku można zaobserwować jego dynamiczny rozwój. Dla przykładu sprzedaż samochodów elektrycznych w październiku 2022 roku wyniosła 979 sztuk, to jest o blisko 44 proc. więcej niż w analogicznym miesiącu ubiegłego roku. Dla dziesięciu miesięcy 2022 roku sytuacja wygląda jeszcze lepiej – sprzedaż wyniosła 8 890 sztuk i była wyższa niż po dziesięciu miesiącach 2021 roku o blisko 89 proc. Coraz więcej firm opracowuje plany działania z uwzględnieniem poszanowania środowiska naturalnego i zwracając uwagę na kwestię zrównoważonego rozwoju. Zarówno klienci biznesowi, jak i indywidualni coraz częściej poszukują samochodów, które pozwolą im ograniczyć ślad węglowy, ale jednocześnie będą przestronne, komfortowe i będą świetnie wyglądały. Istotne jest dla nich także obniżenie kosztów eksploatacji aut.

Ford Mustang Mach-E

Ford Mustang Mach-E

mat. prasowe

– Poprzez elektryfikację swoich ikon Ford chce w realny sposób wpływać na decyzje zakupowe klientów, oferując im autentyczny wybór pomiędzy samochodami napędzanymi silnikami spalinowymi, a tymi całkowicie elektrycznymi. Natomiast sukces elektrycznej motoryzacji jest uzależniony od zaangażowania i współpracy wszystkich uczestników tej transformacji, których celem powinno być przyspieszenie rozbudowy niezbędnej infrastruktury ładowania nie tylko w Polsce, ale i w całej Europie – powiedział Atilla Szabó, prezes i dyrektor zarządzający Ford Polska Sp. z o.o.