Jak wynika z raportu Statista Mobility Market Outlook, dominująca pozycja Tesli jest w Ameryce Północnej. Szacuje się, że udział marki Elona Muska w sprzedaży wszystkich egzemplarzy zeroemisyjnych samochodów zasilanych energią elektryczną w 2021 roku był na poziomie 70,6 procent. Jest to niewątpliwy rekord, który niemal został zrównany w Australii i Oceanii (65,8 procent). Ale już w Azji to chiński producent Wuling zajmuje pozycję lidera, posiadając 14,9 procent udziału w rynku, w porównaniu z 12,4 procentami Tesli.

Czytaj więcej

Suzuki inwestuje w rozwój elektromobilności w Indiach

W Europie to Volkswagen sprzedał w zeszłym roku nieco więcej elektryków niż Tesla. Renault, Peugeot i Hyundai miały udziały większe niż 5 procent. W Ameryce Południowej MG (obecnie własność chińskiego SAIC Motor) sprzedało najwięcej e-pojazdów (16,5 procent), a Tesla ma tu zaledwie 3,3 procent rynku. To jasno pokazuje, że dominacja firmy Elona Muska wcale nie jest już taka pewna jak to jeszcze wyglądało kilka lat temu. Inne marki dorównują lub przewyższają niegdyś światowego lidera. Ostoją pozostaje rodzimy rynek, na którym póki co Tesla nie ma obaw o osłabienie pozycji.

Tesla Model Y

Tesla Model Y

mat. prasowe