Jak do tej pory jest to największy podpisany kontrakt na zeroemisyjne pojazdy dla szwedzkiej marki. Pierwsze dostawy Volvo FM Electric do DFDS mają rozpocząć się w czwartym kwartale 2022 roku i będą kontynuowane przez cały 2023 rok. Zgodnie z założeniami samochody będą poruszać się głównie na zróżnicowanych dystansach, w systemie logistycznym firm na terenie całej Europy. – W DFDS jesteśmy zdeterminowani, aby odegrać swoją rolę w ograniczaniu emisji CO2 i tworzeniu zrównoważonego łańcucha dostaw. Wiemy, jak ważna jest elektryfikacja w dążeniu do osiągnięcia naszych celów w zakresie emisji CO2 i mam nadzieję, że możemy zainspirować innych, gdy będziemy posuwać się naprzód w tej istotnej transformacji – wyjaśnia Niklas Andersson, wiceprezes wykonawczy i dyrektor działu logistyki w DFDS.

Volvo FM Electric

Zasięg deklarowany przez producenta to 300 km. Pojazd może być ładowany zarówno seryjną ładowarką AC lub przy wykorzystaniu szybkich stacji o dużej mocy (DC). Jak poinformował DFDS wybranym rozwiązaniem finansowym było to dostarczone przez Volvo Financial Services. Dla szwedzkiego koncernu jest to niewątpliwy kamień milowy w transformacji napędowej. To również potwierdzenie dla marki, że zmieniają się preferencje klientów. Obecnie gama elektrycznych produktów obejmuje sześć modeli samochodów ciężkich: Volvo FH, Volvo FM, Volvo FMX, Volvo FE, Volvo FL oraz Volvo VNR, sprzedawany w Ameryce Północnej.

Gama elektrycznych ciężarówek Volvo

– Naszym wyraźnym celem jest napędzanie transformacji elektrycznych samochodów ciężarowych, a nasza wiodąca pozycja na rynku pokazuje, że zdecydowanie jesteśmy na właściwej drodze. Nasz cel na 2030 r. zakłada, że połowa naszych globalnych dostaw samochodów ciężarowych będzie miała napęd elektryczny. Cieszymy się, że rosnące zainteresowanie naszych klientów zaczyna przekładać się na konkretne zamówienia, nie tylko na to imponujące zamówienie od DFDS – mówi Roger Alm, Prezes Volvo Trucks. Firma DFDS, notowana na Nasdaq w Kompenhadze, zatrudnia 10 tysięcy osób w ponad 20 krajach. Rocznie generuje zarobki w wysokości 19 mln DKK (2,55 mln euro). Główna siedziba znajduje się w Kopenhadze (Dania).