UE zdecydowała: od 2022 roku nowe, obowiązkowe systemy bezpieczeństwa

Zgodnie z nowymi przepisami wszystkie nowo sprzedawane pojazdy od 2022 roku muszą posiadać wiele nowych funkcji bezpieczeństwa.

Publikacja: 09.11.2019 16:37

UE zdecydowała: od 2022 roku nowe, obowiązkowe systemy bezpieczeństwa

Foto: moto.rp.pl

Kraje Unii Europejskiej przyjęły od 2022 roku serię obowiązkowych systemów bezpieczeństwa dla nowych samochodów. Również takie, których jeszcze nie ma w ofercie jak np. urządzenie łączące immobilizer, czyli odcięcie zapłonu z pomiarem alkoholu. Decyzja została podjęta w Brukseli, na spotkaniu ministrów finansów UE. Ustalenia na poziomie politycznym między negocjatorami Parlamentu Europejskiego a państwami Unii zapadły już wiosną.

""

alkohol kierowca

Foto: moto.rp.pl

„Nowe przepisy pomogą nam znacznie zmniejszyć liczbę ofiar śmiertelnych i poważnych obrażeń na drogach w Unii Europejskiej” – powiedział Timo Harakka, fiński minister pracy. Finlandia sprawuje obecnie prezydencję w UE. Zgodnie z nowymi przepisami wszystkie nowo sprzedawane pojazdy muszą mieć wiele nowych funkcji bezpieczeństwa. Należą do nich systemy alarmowe, które wykrywają brak uwagi czy zmęczenia za kierownicą czy system przechowujący dane o wypadku, podobny do czarnej skrzynki w samolotach.

""

Foto: moto.rp.pl

CZYTAJ TAKŻE: Manualna skrzynia biegów podnosi bezpieczeństwo na drodze

Samochody i furgonetki muszą również posiadać system awaryjnego hamowania i opuszczania pasa ruchu. Ponadto dzięki „rozszerzonym obszarom chroniącym przed uderzeniem głową” zdrowie i życie pieszych i rowerzystów ma być lepiej chronione. W zeszłym roku Komisja Europejska przedstawiła propozycję listę zabezpieczeń. Według ustaleń komisji do 2038 roku można uniknąć około 25 000 wypadków śmiertelnych i 140 000 poważnych obrażeń. 90 procent wszystkich wypadków przypisanych jest błędom ludzkim. Zmiany w prawie mają także utorować drogę dla jazdy autonomicznej.

Kraje Unii Europejskiej przyjęły od 2022 roku serię obowiązkowych systemów bezpieczeństwa dla nowych samochodów. Również takie, których jeszcze nie ma w ofercie jak np. urządzenie łączące immobilizer, czyli odcięcie zapłonu z pomiarem alkoholu. Decyzja została podjęta w Brukseli, na spotkaniu ministrów finansów UE. Ustalenia na poziomie politycznym między negocjatorami Parlamentu Europejskiego a państwami Unii zapadły już wiosną.

„Nowe przepisy pomogą nam znacznie zmniejszyć liczbę ofiar śmiertelnych i poważnych obrażeń na drogach w Unii Europejskiej” – powiedział Timo Harakka, fiński minister pracy. Finlandia sprawuje obecnie prezydencję w UE. Zgodnie z nowymi przepisami wszystkie nowo sprzedawane pojazdy muszą mieć wiele nowych funkcji bezpieczeństwa. Należą do nich systemy alarmowe, które wykrywają brak uwagi czy zmęczenia za kierownicą czy system przechowujący dane o wypadku, podobny do czarnej skrzynki w samolotach.

Materiał Promocyjny
Opony premium – innowacje, które budują przewagę na drodze
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Materiał Promocyjny
Seat i Cupra. Doświadczenie budowane latami
Na drodze
Grupa Volkswagen nie zwalnia. 30 nowości to dopiero początek.
Materiał Partnera
Kongres Nowej Mobilności jedzie do Katowic
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Materiał Partnera
Elektromobilność dotyczy także samochodów ciężarowych