Strategiczne partnerstwo ma pomóc w opracowaniu systemów wspomagania układów kierowniczych, autonomicznej jazdy na autostradach i parkowania pojazdu bez ingerencji kierowcy — ogłosiły w komunikacie BMW i Daimler. Oba koncerny zastrzegły przy tym, że opracowane rozwiązania będą w swoich pojazdach wdrażać niezależnie.
fot. Daimler
Pomysł na połączenie sił pojawił się w lutym 2019 r. Teraz firmy doszły do porozumienia, co więcej, spodziewają się wdrożenia efektów wspólnych prac już w 2024 r.Podpisany właśnie list intencyjny przewiduje wspólne prace nad technologiami następnej generacji systemów wspomagania kierowcy, autonomicznej jazdy na autostradach i automatycznego parkowania zgodnie z poziomem 4 Towarzystwa Inżynierów Motoryzacyjnych SAE.
CZYTAJ TAKŻE: Gdy twój samochód grzebie w sieci
– Łączymy kompetencje i specjalistyczną wiedzę dwóch technologicznych liderów. W Grupie BMW długoterminowe partnerstwa mają zasadnicze znaczenie dla osiągania postępów w pracach przemysłowych dotyczących jazdy autonomicznej. Połączenie wiedzy obu firm zwiększy naszą siłę w zakresie innowacji i przyspieszy rozpowszechnianie tej technologii — wyjaśnia Klaus Fröhlich z zarządu BMW.