BMW i Daimler łączą siły

Około 1200 specjalistów BMW i Daimlera będzie razem pracować nad technologiami automatycznego prowadzenia pojazdów. To sposób na zmniejszenie kosztów technologicznej rewolucji.

Publikacja: 07.07.2019 12:17

BMW i Daimler łączą siły

Foto: fot. AdobeStock

Strategiczne partnerstwo ma pomóc w opracowaniu systemów wspomagania układów kierowniczych, autonomicznej jazdy na autostradach i parkowania pojazdu bez ingerencji kierowcy — ogłosiły w komunikacie BMW i Daimler. Oba koncerny zastrzegły przy tym, że opracowane rozwiązania będą w swoich pojazdach wdrażać niezależnie.

""

fot. Daimler

moto.rp.pl

Pomysł na połączenie sił pojawił się w lutym 2019 r. Teraz firmy doszły do porozumienia, co więcej, spodziewają się wdrożenia efektów wspólnych prac już w 2024 r.Podpisany właśnie list intencyjny przewiduje wspólne prace nad technologiami następnej generacji systemów wspomagania kierowcy, autonomicznej jazdy na autostradach i automatycznego parkowania zgodnie z poziomem 4 Towarzystwa Inżynierów Motoryzacyjnych SAE.

CZYTAJ TAKŻE: Gdy twój samochód grzebie w sieci

– Łączymy kompetencje i specjalistyczną wiedzę dwóch technologicznych liderów. W Grupie BMW długoterminowe partnerstwa mają zasadnicze znaczenie dla osiągania postępów w pracach przemysłowych dotyczących jazdy autonomicznej. Połączenie wiedzy obu firm zwiększy naszą siłę w zakresie innowacji i przyspieszy rozpowszechnianie tej technologii — wyjaśnia Klaus Fröhlich z zarządu BMW.

""

fot. BMW

moto.rp.pl

Autonomiczna jazda to dla nas jedna z najbardziej rewolucyjnych innowacji, a cała Grupa Daimlera ciężko nad tym pracuje. Mając odpowiednich partnerów możemy liczyć na szybsze postępy w rozwijaniu tych technologii i wprowadzić ja bezpiecznie na drogi, bo zawsze dla Daimlera najważniejszym celem jest bezpieczeństwo – skomentował zawarte porozumienie Ola Källenius, szef koncernu ze Stuttgartu.

CZYTAJ TAKŻE: Autonomiczne przyspieszenie Apple

Planowana współpraca zapewni obu grupom oczywiste korzyści: wiedza i doświadczenie poszczególnych osób i skalowalna architektura przyspieszą i uproszczą prace nad przyszłymi generacjami technologii automatyzacji jazdy. Co więcej, pozwoli to na szybsze wprowadzenie na rynek sprawdzonych rozwiązań. Wspólne prace będą dotyczyć kilku etapów automatyzacji, poziomy 3 i 4 umożliwią autonomiczną jazdę na autostradach. Obaj partnerzy omówią też możliwość rozszerzania współpracy o prace nad technologiami pozwalającymi na taką jazdę także na obszarach zabudowanych, zwłaszcza w miastach.

CZYTAJ TAKŻE: Nissanem pojedziesz bez trzymania kierownicy

BMW i Daimler rozważą również dodatkowe partnerstwa z innymi firmami technologicznymi i producentami pojazdów, którzy mogą przyczynić się do sukcesu tego przedsięwzięcia.

Na drodze
Więcej nowych dróg przed końcem roku
Materiał Promocyjny
Tajniki oszczędnościowych obligacji skarbowych. Możliwości na różne potrzeby
Na drodze
Polska stoi w korkach. Miasta mają wciąż absurdalne pomysły
Na drodze
Specjalna, bezpieczna torebka Skody
Na drodze
Suzuki wprowadza aplikację „Moje Suzuki” na smartfony