Tak brzmi pierwsze zdanie komunikatu prasowego Nissana. Zdawać by się mogło, że Japończycy mają na myśli nic innego jak wprowadzenie na rynek auta przeznaczonego do autonomicznej jazdy. Technologia ma być oparta na systemie ProPILOT i zadebiutuje na japońskim rynku jesienią 2019 roku w modelu Skyline.
Technologia ProPILOT 2.0 zadebiutuje jesienią 2019 roku w japońskiej wersji modelu Skyline.
Nowy system, ma umożliwić jazdę odcinkiem autostrady – od wjazdu do zjazdu i wykorzystuje pokładową nawigację do sterowania samochodem zgodnie z ustaloną trasą na drogach ekspresowych i autostradach. Po raz pierwszy system umożliwia także jazdę bez trzymania kierownicy, o ile kierowca nie zamierza zmieniać pasa ruchu. Aby skorzystać z tej funkcji, kierowca musi najpierw określić w systemie nawigacji miejsce docelowe i zaprogramować trasę podróży. Gdy samochód znajdzie się na autostradzie, sterowanie przejmuje system.
Technologia ProPILOT 2.0 z przeznaczeniem na rynek japoński – jazda w trybie wspomaganym, bez trzymania kierownicy.
Po aktywacji na zaprogramowanej trasie ProPILO będzie pomagał kierowcy w przejeździe wielopasmową autostradą aż do następnego zjazdu na tej trasie. Pomoc dotyczy wyprzedzania oraz zmiany i opuszczania pasa ruchu. Nowy system ma umożliwić także jazdę bez trzymania kierownicy w obrębie jednego pasa ruchu. Kiedy pojazd zbliża się do rozwidlenia drogi lub gdy możliwe jest wyprzedzanie wolniejszego pojazdu, system – na podstawie informacji z systemu nawigacji i czujników monitorujących otoczenie w promieniu 360 stopni – oblicza odpowiedni czas na zjazd w odpowiednim kierunku lub na manewr wyprzedzania. Kierowca otrzymuje wskazówki akustyczne i wizualne, nakazujące mu położyć obie ręce na kierownicy i potwierdzić rozpoczęcie manewru specjalnym przełącznikiem.