Europejska Rada Bezpieczeństwa Transportu chce zaostrzenia przepisów dotyczących elektrycznych hulajnóg i urządzeń transportu osobistego. Wśród zmian ma pojawić się m.in. obowiązkowa jazda w kasku, ograniczenie maksymalnej prędkości do 20 km/h czy to by na e-hulajnogach nie mogły jeździć osoby w wieku poniżej 16 lat. Już od dłuższego czasu statyski Wypadków z udziałem elektrycznych hulajnóg są coraz wyższe. Z danych Komendy Głównej Policji wynika, że w Polsce wzrosła liczba wypadków drogowych z udziałem użytkowników hulajnóg elektrycznych. W ośmiu miesiącach 2022 r. odnotowano w Polsce 324 wypadki z udziałem użytkowników hulajnóg elektrycznych. Zginęły w ich wyniku 3 osoby, a 323 zostały ranne. W 2021 roku w Niemczech zanotowano 5535 zdarzeń z udziałem e-hulajnóg. Tu 4882 osoby zostały ranne i było pięć ofiar śmiertelnych. Jeszcze gorzej jest we Francji: w wypadkach z udziałem e-hulajnóg zginęły 24 osoby, a 11 256 zostało rannych.

Czytaj więcej

Harley Davidson wyszedł z dołka. Zyski w górę, nowy model w ofecie

Europejska Rada Bezpieczeństwa Transportu (ETSC) chce ograniczyć te wypadki m.in. przez zastosowanie wymienionych postulatów. Przede wszytskim chodzi o obowiązkową jazdę w kasku. Dzisiaj taki przepis obowiązuje już m.in. w: Danii, Grecji, Francji czy Hiszpanii. Zakazu poruszania się e-hulajnogami po chodnikach, z pasażerami czy z telefonem komórkowym lub pod wpływem alkoholu lub innych środków odurzających. Ustawienie fabrycznego limitu prędkości do 20 km/h co np. jest stosowane w Polsce. Zabudowanie koła nie mniejszego niż 30,5 cm. Zabudowanie niezależnych przednich i tylnych hamulców, świateł, kierunkowskazów oraz sygnału dźwiękowego. No i ustanowienie minimalnego wieku użytkownika, który może poruszać się e-hulajnogą - 16 lat.

Czytaj więcej

TikTok, Angry Birds, kamera do selfie. To znajdziesz w nowym Mercedesie Klasy E