Japoński lider na światowym rynku motocykli poinformował, że zamierza wypuścić w najbliższych trzech latach na świecie ponad 10 modeli elektrycznych jednośladów, aby osiągnąć w 2040 roku neutralność emisji związków węgla. „Elektryfikacja to długa droga, omawiamy różne opcje nie wykluczając niczego. Nie mamy jednak planu wydzielenia działu elektrycznych jednośladów w nową firmę, którą byłaby notowana na giełdzie” — informuje komunikat Hondy „Wall Street Journal” poinformował, powołując się na dyrektora operacyjnego Yoshishire Nomurę, że Honda „przygląda się wydzieleniu działu e-jednośladów w nową jednostkę i wprowadzeniu części jej akcji na giełdę. Nomura powiedział, że te rozważania mają plusy i minusy, a są nadal na wstępnym etapie”. - Jeśli zmiana wewnętrznej organizacji firmy będzie mieć potencjał utworzenia większego ruchu ku elektryfikacji, będzie to dobry ruch - powiedział Nomura. Dodał, że na razie Honda nie potrzebuje zewnętrznego zastrzyku gotówki na sfinansowanie swego wejścia w e-motocykle — pisze „WSJ”.
Czytaj więcej
Do 2025 r. japoński producent zapowiedział wprowadzenie minimum dziesięciu bezemisyjnych dwukołowych modeli. Wśród nich znajdą się elektryczne rowery, motorowery, skutery i motocykle. Po 2040 r. wszystkie jednoślady Hondy mają być neutralne pod względem emisji CO2.
Honda, największy na świecie producent motocykli pod względem udziału rynkowego, podała, że planuje do 2025 r. wprowadzenie nawet dziesięciu nowych modeli elektrycznych jednośladów i sprzedaż do 2030 r. 3,5 mln swych pojazdów rocznie. Byłoby to 15 proc. całej sprzedaży jednośladów wobec 1 proc. obecnie. Według Nomury, Honda planuje premiery pięciu modeli e-motorowerów w Indiach i w innych krajach Azji do 2024 r. Indie to największy na świecie rynek jednośladów.
Czytaj więcej
Są szybsze, bezpieczniejsze, bardziej komfortowe i pakowne. To tylko niektóre z zalet trójkołowych skuterów. Choć ich portfolio jest dopiero tworzone, to już w tym momencie na rynku mamy niekwestionowanych faworytów.