Jak podaje Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego (PZPM), już w marcu zarejestrowano 2168 nowych motocykli. W porównaniu do tego samego miesiąca 2018 roku to wynik lepszy o 77 proc. Także motorowery sprzedają się lepiej niż na początku poprzedniego sezonu. W sumie w ubiegłym miesiącu zarejestrowano ponad 4 tys. nowych jednośladów, o 82,4 proc. więcej niż w marcu 2018 r. Z kolej rejestracje skumulowane od stycznia przekroczyły poziom 6,5 tys. sztuk, co daje rezultat lepszy o trzy czwarte w ujęciu rok do roku, choć minimalnie słabszy niż dwa lata temu. Wzrost widoczny jest również w segmencie jednośladów używanych: w marcu zarejestrowano ich przeszło 8,4 tys., w tym ponad 7,6 tys. motocykli, o blisko jedną trzecią więcej niż rok wcześniej. Natomiast w pierwszym kwartale liczba rejestracji używanych jednośladów (15,4 tys.) była o 31,5 proc. wyższa niż w tym samym okresie rok wcześniej.
Nowa Yamaha Ténéré 700. Pierwsze egzemplarze tego motocykla trafią do Europy w lipcu 2019 r. / fot. Yamaha
Na rynku motocyklowym najpopularniejszą marką jest w tym roku Honda. Japoński producent sprzedał w Polsce od stycznia do końca marca 489 nowych maszyn, co daje wynik o prawie 86 proc. lepszy niż w pierwszym kwartale ub. roku. Na drugim miejscu znalazła się Yamaha (456 sztuk i wzrost r/r o 65 proc.), natomiast na trzecim uplasowało się BMW (415 sztuk i wzrost o 40 proc.).
Honda CB 500F / fot. Honda
W rejestracjach według wielkości silnika najwięcej motocykli sprzedało się w kategorii do 125 centymetrów sześciennych. – Rozwój w tej części rynku był bardzo dynamiczny. Zanotowaliśmy wzrost liczby rejestracji 125–tek aż o 139 proc. i ich udziału w rynku do 45,8 proc. – podaje PZPM. Ale choć 125-tki odbudowują swoją pozycję osłabieniu w ubiegłym roku, to jednak nie odzyskały rynkowego udziału wypracowanego w pierwszym kwartale lat 2017 czy 2016, kiedy to wynosił on odpowiednio 50 i 63 proc. Teraz liderem w tej kategorii jest Romet, który wyprzedza Junaka i Hondę.