Wiosna ożywiła rynek motocykli

Poprawa pogody zmobilizowała motocyklistów. Tegoroczny sezon zaczyna się wcześniej niż w roku ubiegłym, o czym świadczą znacząco lepsze wyniki sprzedaży nowych maszyn.

Publikacja: 16.04.2019 12:44

Wiosna ożywiła rynek motocykli

Foto: fot. Yamaha

Jak podaje Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego (PZPM), już w marcu zarejestrowano 2168 nowych motocykli. W porównaniu do tego samego miesiąca 2018 roku to wynik lepszy o 77 proc. Także motorowery sprzedają się lepiej niż na początku poprzedniego sezonu. W sumie w ubiegłym miesiącu zarejestrowano ponad 4 tys. nowych jednośladów, o 82,4 proc. więcej niż w marcu 2018 r. Z kolej rejestracje skumulowane od stycznia przekroczyły poziom 6,5 tys. sztuk, co daje rezultat lepszy o trzy czwarte w ujęciu rok do roku, choć minimalnie słabszy niż dwa lata temu. Wzrost widoczny jest również w segmencie jednośladów używanych: w marcu zarejestrowano ich przeszło 8,4 tys., w tym ponad 7,6 tys. motocykli, o blisko jedną trzecią więcej niż rok wcześniej. Natomiast w pierwszym kwartale liczba rejestracji używanych jednośladów (15,4 tys.) była o 31,5 proc. wyższa niż w tym samym okresie rok wcześniej.

""

Nowa Yamaha Ténéré 700. Pierwsze egzemplarze tego motocykla trafią do Europy w lipcu 2019 r. / fot. Yamaha

Foto: moto.rp.pl

Na rynku motocyklowym najpopularniejszą marką jest w tym roku Honda. Japoński producent sprzedał w Polsce od stycznia do końca marca 489 nowych maszyn, co daje wynik o prawie 86 proc. lepszy niż w pierwszym kwartale ub. roku. Na drugim miejscu znalazła się Yamaha (456 sztuk i wzrost r/r o 65 proc.), natomiast na trzecim uplasowało się BMW (415 sztuk i wzrost o 40 proc.).

""

Honda CB 500F / fot. Honda

Foto: moto.rp.pl

W rejestracjach według wielkości silnika najwięcej motocykli sprzedało się w kategorii do 125 centymetrów sześciennych. – Rozwój w tej części rynku był bardzo dynamiczny. Zanotowaliśmy wzrost liczby rejestracji 125–tek aż o 139 proc. i ich udziału w rynku do 45,8 proc. – podaje PZPM. Ale choć 125-tki odbudowują swoją pozycję osłabieniu w ubiegłym roku, to jednak nie odzyskały rynkowego udziału wypracowanego w pierwszym kwartale lat 2017 czy 2016, kiedy to wynosił on odpowiednio 50 i 63 proc. Teraz liderem w tej kategorii jest Romet, który wyprzedza Junaka i Hondę.

CZYTAJ TAKŻE: Przeprowadzka salonu Suzuki do Warszawy

Duży, prawie 30-procentowy udział w sprzedaży motocykli osiągnęły od stycznia najcięższe maszyny, z silnikami powyżej 750 cm3. W sumie w tym segmencie zarejestrowanych zostało 1019 nowych motocykli, co daje wynik o prawie 30 proc. lepszy niż w tym samym czasie rok wcześniej. Tu najpopularniejszą marką okazało się BMW (366 sprzedanych maszyn), które znacząco wyprzedziło kultową amerykańska markę Harley-Davidson (124 sztuki) i Yamahę (109). Od początku roku zarejestrowano również 8 nowych motocykli elektrycznych, wobec 7 zarejestrowanych w pierwszym kwartale 2018 r.

Jak podaje Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego (PZPM), już w marcu zarejestrowano 2168 nowych motocykli. W porównaniu do tego samego miesiąca 2018 roku to wynik lepszy o 77 proc. Także motorowery sprzedają się lepiej niż na początku poprzedniego sezonu. W sumie w ubiegłym miesiącu zarejestrowano ponad 4 tys. nowych jednośladów, o 82,4 proc. więcej niż w marcu 2018 r. Z kolej rejestracje skumulowane od stycznia przekroczyły poziom 6,5 tys. sztuk, co daje rezultat lepszy o trzy czwarte w ujęciu rok do roku, choć minimalnie słabszy niż dwa lata temu. Wzrost widoczny jest również w segmencie jednośladów używanych: w marcu zarejestrowano ich przeszło 8,4 tys., w tym ponad 7,6 tys. motocykli, o blisko jedną trzecią więcej niż rok wcześniej. Natomiast w pierwszym kwartale liczba rejestracji używanych jednośladów (15,4 tys.) była o 31,5 proc. wyższa niż w tym samym okresie rok wcześniej.

Dwa Kółka
Oto najmocniejszy jednocylindrowy silnik na świecie. Produkuje go włoska firma
Dwa Kółka
Polska firma motocyklowa podbiła Rzym. Wyróżniono motocykl pokryty wytatuowaną skórą
Dwa Kółka
Romet inwestuje 100 mln zł. Chce mieć najnowocześniejszą fabrykę rowerów w Europie
Dwa Kółka
To jest chyba najdziwniejszy pojazd BMW. Coś między skuterem a motocyklem
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Dwa Kółka
Ten motocykl zbudowano w Rzeszowie. Wygrał na największym festiwalu motocyklowym