Wysoka jakość i niezawodność konstrukcji, nienaganna jakość obsługi, wyprzedzające czasy konstrukcje hybrydowych napędów oraz futurystyczna stylizacja to filary długofalowej strategii, która dziś ułatwia walkę rynkową i przynosi korzyści Lexusowi. 

Jeszcze kilkanaście lat temu nie wszyscy klienci rozumieli wyprzedzające czasy podejście Lexusa do motoryzacji. Dziś kiedy marki premium zmagają się m.in. z problemami emisyjnymi i na szybko elektryfikują gamę Lexus zbiera owoce swojej przemyślanej strategii i korzysta z doświadczenia w produkcji ekologicznych napędów hybrydowych.

W Europe Lexus zwiększył sprzedaż w przedziale 2018-2019 z 45 do ponad 55 tys. samochodów rocznie osiągając ponad 0,35 proc. udział w rynku. Nigdy dotąd pozycja Lexusa na starym kontynencie nie była tak mocna. Wszystkie modele japońskiej marki są obecnie dostępne z napędem hybrydowym, opcjonalnym lub standardowym, a ponad 90% sprzedawanych w Europie samochodów to hybrydy. Biorąc pod uwagę obostrzenia emisji CO2 dla producentów samochodów jakie Komisja Europejska przygotowuje na kolejne lata można się spodziewać, że ekologiczne napędy Lexusa postawią markę w jeszcze lepszym świetle i poprawią konkurencyjność finansową.

Kilka decyzji strategicznych przyczyniło się do obecnej pozycji Lexusa na światowych rynkach. Japońska marka postawiła na napędy hybrydowe, czyli niską emisję CO2, SUV-y i crossovery, odważny design oraz najwyższą jakość produktów i obsługi. A jak do tego doszło?

Rewolucyjny napęd

W 1990 roku, zaledwie kilka miesięcy po globalnym debiucie w Stanach Zjednoczonych, Lexus rozpoczął działalność w Europie z modelem LS 400, którego sprzedaż do końca roku wyniosła 1158 aut. Za tym skromnym początkiem kryła starannie zaplanowana wieloletnia strategia oparta na wysokiej jakości produktach i obsługi oraz rozwoju hybrydowego napędu przyszłości. Już w 2005 Lexus roku wprowadził na rynek pierwszy na świecie luksusowy samochód hybrydowy, model RX 400h i od tego czasu nieustannie rozwija tę technologię z generacji na generację uzyskując coraz lepsze osiągi, niższe zużycie paliwa i emisję spalin. Z miliona Lexusów, które wyjechały na drogi w Europie, nie mniej niż 45% stanowiły hybrydy.

Dziś hybrydowa konstrukcja jest wiodącym napędem dla modeli RX, RX L, NX i UX. Odważny krok Lexusa doprowadził do popularyzacji zelektryfikowanych napędów w świecie SUV-ów. Aktualnie hybrydy odpowiadają za jedną trzecią globalnej sprzedaży SUV-ów marki i aż 96% w Europie Zachodniej i Środkowej. Sprzedaż hybrydowych SUV-ów Lexusa w Europie przekroczyła pod koniec lutego 2020 roku ćwierć miliona egzemplarzy.

Postawić na SUV-a

Lexus od lat uważnie śledzi zmieniające się potrzeby i preferencje klientów, opracowując nowe modele, które są starannie dostosowane do trendów rynkowych. W ciągu 24 lat SUV-y i crossovery napędzały rozwój Lexusa, łącząc śmiałą stylizację z nowoczesną technologią.

Pierwszy SUV marki, model LX wszedł na rynek w 1996 roku. Dwa lata później zadebiutował pierwszy SUV Lexusa z nadwoziem samonośnym, czyli model RX. Za jego sprawą powstała nowa klasa luksusowych crossoverów, która obecnie jest najpopularniejszym segmentem samochodów klasy premium. Zatem już w 1998 roku Lexus wprowadził na rynek model w klasie, która dziś płynie na fali największej popularności i szybko rozrasta się poza klasę premium. W miarę jak rosło zainteresowanie klientów luksusowymi SUV-ami, do gamy Lexusa dołączały kolejne modele – terenowy GX o konstrukcji ramowej, średniej wielkości NX oraz kompaktowy UX. Obecnie SUV-y Lexusa są oferowane w 90 krajach na świecie i odpowiadają za dwie trzecie globalnej sprzedaży marki. W Europie sprzedaż SUV-ów przekroczyła 550 tysięcy egzemplarzy.

Niezawodność w cenie

Kolejna cecha, która wyróżnia od lat Lexusa to wysoka niezawodność oraz nienaganna obsługa. Szczególnie teraz w dobie oszczędności wprowadzanych w projektowaniu samochodów takie cechy silnie przywiązują klientów do marki.

Consumentenbond, niderlandzka organizacja konsumencka, przyznała Lexusowi tytuł najbardziej niezawodnej marki samochodowej na rynku w roku 2020. Lexus uzyskał średni wynik 8,8 punktu w badaniu awaryjności, które objęło samochody w wieku do 10 lat. Ranking został oparty na odpowiedziach ponad 8 000 właścicieli aut 27 marek. Pytania dotyczyły wszelkich problemów, które pojawiły się w użytkowaniu samochodu w ciągu ostatniego roku, oraz ich wpływu na sprawność auta. Najlepszy wynik 9,4 uzyskał kompaktowy hatchback Lexus CT. W rankingu Consumentenbond Lexus wyprzedził takie marki jak Mercedes (miejsce 11), BMW (miejsce 12) oraz Audi (miejsce 20).

Tytuł Najbardziej Niezawodnej Marki 2020 to kolejny z wielu sukcesów Lexusa w rankingach najbardziej bezawaryjnych samochodów. Lexus zwyciężył w badaniu niezawodności brytyjskiego magazynu What Car, w którym najlepsze oceny uzyskały modele RX i NX.

„W najnowszej edycji What Car Reliability Survey Lexus wygrał wszystko, co było do wygrania, zajmując pierwsze miejsce w kategorii samochodów w wieku do 5 lat z niemal idealnym wynikiem 99 procent oraz w kategorii od 6 do 15 lat. Wynik 93,3 procent w kategorii starszych samochodów pokazuje, na jak wysokim poziomie stoi produkcja samochodów Lexusa i udowadnia, że luksusowa marka z Japonii w pełni zasługuje na statuetkę 2020 Reliability Award” – podkreślił Steve Huntingford, redaktor naczelny What Car.

Jest to już czwarta z rzędu wygrana Lexusa w konkursie What Car Reliability Award. Najbardziej niezawodnym modelem okazał się hatchback CT, który w klasie młodszych aut wykazał się 100-procentową bezawaryjnością, a wśród aut w wieku do 15 lat aż 96% nie miało żadnych problemów technicznych.

Również organizacje stowarzyszone w grupie Euroconsumers opublikowały wyniki corocznego badania niezawodności samochodów oraz satysfakcji klientów. Już drugi rok z rzędu Lexus zajął pierwsze miejsce w rankingu, uzyskując wynik 97%. W pierwszej dziesiątce najbardziej niezawodnych modeli w swoich kategoriach (SUV-ów i samochodów rodzinnych) znalazły się Lexus NX 300h, IS 300h i CT 200h.  W badaniu wzięło udział ponad 43 000 konsumentów z Belgii, Francji, Włoch, Portugalii i Hiszpanii, którzy ocenili ponad 400 modeli 37 marek samochodowych.

Lexus od lat ceniony jest też za oceanem. Model ES zdobył w rankingu amerykańskiej agencji J.D. Power najwyższą liczbę punktów w historii tego badania.

Lexus ma pewność co do niezawodności swoich konstrukcji i dlatego bierze na siebie wyśrubowane obowiązki związane z opieką gwarancyjną. Standardowa gwarancja na baterię w elektrycznym modelu UX 300e wynosi 8 lat lub 160 000 km. Opieka producenta ta jest przedłużana co roku, jeśli samochód jest serwisowany w sieci autoryzowanych salonów Lexusa. Ochrona gwarancyjna może trwać maksymalnie 15 lat lub do osiągnięcia przebiegu 1 mln kilometrów.

Ponad 10 milionów Lexusów

Fundamentalne wartości marki, do których należą produkcja wysokiej jakości, niezawodnych samochodów o ekologicznym napędzie oraz najwyższy poziom obsługi klienta dziś przynoszą wymierne rezultaty i otwierają przez Lexusem świetlana przyszłość. W 30 rocznicę obecności Lexusa w Europie marka może pochwalić spektakularnym rekordem sprzedaży. We wrześniu Lexus przekroczył liczbę miliona samochodów sprzedanych w Europie. Rekord ten zbiega się to również z początkiem nowej epoki w historii marki, wraz z wprowadzeniem na wybrane rynki europejskie UX 300e, pierwszego samochodu elektrycznego zasilanego akumulatorami w gamie Lexusa. Na całym świecie jeździ już ponad 10 milinów Lexusów.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Skoda Superb: Przestrzeń, wygoda, bezpieczeństwo

Samochody z segmentu D oferują rozwiązania, które jeszcze kilka lat temu były dostępne jedynie ...

Ustawa o transporcie: taksówkarze sparaliżują stolicę?

Rząd przyjął kontrowersyjny projekt ustawy o transporcie. Uderza on w biznes Ubera, ale to ...

Toyota Camry: Powrót do Europy i Polski

Ósma generacja Toyoty Camry wraca do Europy i Polski. Zbudowana na platformie TNGA (Toyota ...

Seat wchodzi na chiński rynek

Seat został udziałowcem spółki utworzonej przez Volkswagen Group China i JAC. Hiszpanie skoncentrują się ...

Skoda Enyaq iV: Pierwszy elektryczny SUV Skody. Premiera 01 września

Elektryczny SUV Enyaq wyznacza dla Skody początek ery elektrycznej. Premiera tego auta ma odbyć ...

Budowa autostrady A1 pod Częstochową, odcinek budowany dotąd przez firmę Salini, który powinien być już praktycznie gotowy...

Włosi ostatecznie przegrali autostradę A1

Jeszcze przed końcem roku powinien być gotowy odcinek autostrady A1 omijający Częstochowę. W piątek ...