Sprzedaż aut obu marek (Toyota, Lexus) zwiększyła się o 4 proc., sprzedaż hybryd o 18 proc. i obecnie stanowią już 45 proc. całkowitej sprzedaży. Udział w rynku wzrósł o 0,1 pkt proc. do 5,1 proc.

Toyota sprzedała 261 700 sztuk (+4 proc.), w tym 65 400 aut Yaris, 36 500 C-RH i 33 800 Auris. Największe wzrosty zanotowały PROACE Verso (+128 proc.), Yaris Hybrid (+47 proc.) i RAV4 Hybrid (+22 proc.).

Sprzedaż hybryd zwiększyła się o 20 proc. do 113 100 sztuk, w tym Yaris Hybrid (33 400), C-HR Hybrid (29 900) i Auris Hybrid (24 900). W Europie Zachodniej hybrydy stanowią 53 proc. sprzedaży, a w Europie Wschodniej 13. Udział aut spalinowo-elektrycznych wyniósł 43 proc.

– Jesteśmy bardzo zadowoleni, że Toyota powtórzyła wynik z 2017 r. Europejski rynek samochodów nadal rośnie, ale nasze wyniki są jeszcze lepsze. Spodziewam się, że 2018 r. zakończy się kolejnymi wzrostami sprzedaży, szczególnie aut hybrydowych – powiedział szef Toyota Motor Europe, Johan van Zyl.